Ik heb vorig jaar mijn eenmanszaak geruisloos omgezet naar een BV met terugwerkende kracht 1 januari 2024, omdat ik net te laat was met tussentijdse cijfers over juni 2024. De BV is in juli gestart.
Nu ben ik bezig met mijn aangifte IB en wordt er gevraagd of ik nog een onderneming heb (geen bv). Ik ben even in de war denk ik, ik hoef toch niet de eerste half jaar als eenmanszaak aan te geven en de tweede half jaar bij de aangifte VPB? Doordat ik de half jaar cijfers heb moeten aanleveren ben ik denk ik in de war.
Ook heb ik een andere vraag, ik heb mijn IB 2023 met de BV betaald, nu is dat een privé-schuld, mijn boekhouder (waar ik ondertussen niet meer zit) zei dat dit verrekend kan worden met de dividend uit de BV. Is dit dividend na belasting of voor belasting.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Insara
Insara
Goedendag,
Ik heb vorig jaar mijn eenmanszaak geruisloos omgezet naar een BV met terugwerkende kracht 1 januari 2024, omdat ik net te laat was met tussentijdse cijfers over juni 2024. De BV is in juli gestart.
Nu ben ik bezig met mijn aangifte IB en wordt er gevraagd of ik nog een onderneming heb (geen bv). Ik ben even in de war denk ik, ik hoef toch niet de eerste half jaar als eenmanszaak aan te geven en de tweede half jaar bij de aangifte VPB? Doordat ik de half jaar cijfers heb moeten aanleveren ben ik denk ik in de war.
Ook heb ik een andere vraag, ik heb mijn IB 2023 met de BV betaald, nu is dat een privé-schuld, mijn boekhouder (waar ik ondertussen niet meer zit) zei dat dit verrekend kan worden met de dividend uit de BV. Is dit dividend na belasting of voor belasting.
Als iemand mij kan helpen, graag!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77555-fiscaal-op-te-geven-bij-geruisloze-omzetting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen