• 0

Relatiebeding en de reikwijdte ervan

Administrator en anderen,

 

Ik had en heb nogmaals gezocht en heb inderdaad veel gevonden over concurrentie- en relatiebeding.

 

Waar ik echter nog geen antwoordt op heb gevonden is de reikwijdte van een relatiebeding. Vandaar de onderstaande vraag.

 

Mijn werkgever fungeert als onderaannemer (subcontractor) voor bedrijf X die de contacten en contracten heeft met de feitelijke opdrachtgever.

 

Nu wil ik mijn huidige werkzaamheden voortzetten vanuit mijn eigen onderneming. Mijn interpretatie van het relatiebeding (zie hieronder) is dat ik niet bij of via bedrijf X mag gaan werken (de relatie van mijn werkgever) maar wel voor de feitelijke opdrachtgever (de relatie van bedrijf X).

 

Is dit juist of interpreteer ik het relatiebeding verkeert?

 

Relatiebeding

gedurende zes maanden na beëindiging van mijn arbeidsovereenkomst is het mij niet toegestaan werkzaamheden te verrichten, hetzij als zelfstandige, hetzij voor een derde, in opdracht, voor of ten behoeve van relaties van werkgever, voor wie ik in de laatste zes maanden van mijn arbeidsovereenkomst werkzaamheden heb verricht.

 

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het zou te ver voeren indien de werkgever een het zou verbieden om werkzaamheden te verrichten voor relaties van zijn opdrachtgever(s). Let echter wel op dat je ook niet fictief de relatie met de opdrachtgever(s) van je werkgever aangaat. Daarmee zou je alsnog handelen in strijd met het relatiebeding. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.