• 0

compagnon worden

Wij zijn bezig een eigen IT bedrijf op te zetten maar nu zijn we benaderd door een eenmanszaak en deze heeft ons gevraagd compagnon te worden (mijn partner). Hij heeft een vaste klantenkring en alles is al opgezet. Mijn partner heeft nog een baan voor 4 dagen per week. Deze zal hij op moeten zeggen. Wie kan ons een paar goede tips geven waar we op moeten letten, wie ons goed kan helpen/adviseren in deze situatie?.

 

Groet,

Monika.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Monika,

 

De eerste stap is dat jouw partner keuzes voor zichzelf maakt en dan kan hij kijken of die leuzes passen bij de gelegenheid die zicht voordoet.

Dus laat niet de gelegenheid zijn keus bepalen maar zijn bewuste keus.

 

Als hij de volgende 5 vragen beantwoord heeft dan is hij al een stuk verder:

 

- Waar is hij goed in

- Waar is hij niet goed in

- Wat vind hij leuk

- Wat vind hij niet leuk

- Waar liggen zijn dromen

 

Succes ermee.

R

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Met wie zou hij een gesprek moeten aangaan, waar kan hij de juiste informatie krijgen?

 

Nou, lijkt me goed als je partner hier zelf meeleest en post. Verder denk ik, als het goed voelt dan kan hij het gewoon proberen. Wel uitzoeken of die compagnon wel betrouwbaar is. Als je partner het risico te groot vindt, dan moet 'ie het niet doen en vooral in loondienst blijven, dan is 'ie vast geen ondernemer..

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.