René Moerman

Senior
  • Aantal berichten

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    René
  • Achternaam
    Moerman
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Solar Insurance & Finance BV
  • Skype

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Het leven als een groeiproces zien. Leren van de ervaring van de ervaring.

    Die net als ik de innerlijke ontvangen inspiratie en creativiteit omzetten in zakelijke innovatie om te komen tot een mooiere wereld.
  • Mijn mening over innovatie
    Absoluut onmisbaar. Zonder innovatie verliezen we ons bestaansrecht en behouden we een voorsprong op de kopieerders. It´s a way of living.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Het mooiste wat er is. Doen zou ik zeggen. Als je ook maar 1 deeltje met ondernemendheid in je hebt, ga ervoor.

    Mislukking bestaat niet. Alleen maar voortschrijdend inzicht en leerprocessen.

René Moerman's trofeeën

  1. De garantie is inderdaad absurd lang. Er zijn - op een uitzondering na - nog geen panelen die al zo lang bestaan. Zeker niet gezien de enorme snelheid in de verschillende productie technologieën. Door middel van versnelde aging tests wordt gesimuleerd. Op onze website www.solarif.com vind je een van de oudste installaties. Deze bestaat ruim 45 jaar en als je die testresultaten ziet dan denk je: yes, dat moet ik ook hebben. Maar ik heb ook panelen gezien die nog geen 3 jaar na installatiedatum al uit elkaar begonnen te vallen. En voor alle duidedelijkheid. Ook deze panelen hadden TUV certificaat en 25 jaar output garantie van de fabrikant. Kortom het is een beetje wildwest in de zonnepanelen wereld. Maar dat maakt het des te spannender. Terugkomend op de vraag van hoe de algemene voorwaarden te redigeren om je hiertegen in te dekken. Zoals een andere schrijver al aangaf, het gaat om een relatief nieuw product en zover ik weet is er ook nog geen enkele jurisprudentie. Als je je netjes houdt aan de consumenten wetgeving en je sluit uit dat indien een leverancier niet in staat is zijn garantieverplichting na te komen dan blijf je volgens mij helemaal binnen de wet. Maar nogmaals, er is geen jurisprudentie, niet in NL of in een ander EU land dus volg je gevoel en hou je aan andere consumentenzaken jurisprudentie.
  2. Sorry maar de inhoud van dit boek is prachtig maar mijn waarneming en eigen functioneren komt niet uit dit boek noch enig ander boek. Oftewel ik kan niet zoveel met deze toevoeging.
  3. Op dezelfde golflengete zitten is daar een onderdeel van volgens mij. Intunen op de ander gaat wat mij betreft verder. Het verschil zit ´m er voor mij in dat als je intuned je en op dezlefde golflengte zit en daarbij alle kracht/energie/kwaliteiten die daarbij niet aangesproken wordt ook potentieel aanwezig blijft en op "achtergrond" aanwezig blijft om het geheel te vervolmaken. Sorry dat ik het niet duidelijker kan verwoorden want dit is zulke subtiele materie die zich slecht laat uitleggen omdat het eigenlijk uit de eigen beleving voortkomt en die is uniek voor een ieder.
  4. oh ja Nils sorry dat het opeens een outsource forum geworden is. misschien kun je ons in een outsource forum apart parkeren?
  5. ja. er spelen hierbij andere aspecten een rol zoals saneren via de achterdeur. een voorbeeld. de complete ict afdelig wordt geoutsourced. met het outsource bedrijf wordt een driejarige overeenkomst gesloten. in die 3 jaar worden overtollige mensen geloosd en tegen een vooraf overeengekomen bedrag wordt de ict afdeling weer geinsourced. resultaat een goedkope afvloeiing. dit is 1 van de vele argumenten die een rol spelen bij outsourcing naast de 19% btw problematiek.
  6. Klopt, er is voor de verzeraars zelfs tot aan het hoge hof in Luxemburg geprocedeerd maar helaas niet gewonnen. Outsourcing van delen van het hypotheekproces door Stater is belast met 19%. Outsourcing van ICT naar India belast met 19% Inderdaad zijn de mazen gedicht. Jammer is dat want hiermee moet een outsourcing sowieso 19% goedkoper zijn wil het budget neutraal uitpakken (los van andere voordelen). En dit zorgt er met name in de verzkeringssector voor dat er weinig geinnoveerd wordt en dat is jammer want deze sector zou wel wat vernieuwing kunnen gebruiken.
  7. Ben het niet helemaal eens met vele reacties. Zit zelf in de verzekeringssector en daar is outsourcing een hot item. Niet de mogelijkheden bepalen of er wel of niet geoutsourced wordt maar het BTW vraagstuk. En helaas heb je om dit vraagstuk op te lossen de pakken mensen nodig en waanzinnig veel detailkennis die helaas niet voor handen is op higerherlevel. En als die wel aanwezig is zou ik graag een apart forum hiervoor opzetten want het is veel mooier als we die kennis met elkaar kunnen delen. Want tot nu toe is mijn ervaring dat de innovatie wordt bepaald door btw enniet door inventiviteit. So help me.
  8. Goed idee. gewoon ervoor gaan. Wel een tip, probeer een launching customer te krijgen. hiermee laat je zien dat het werkt en heb je input vanuit de werkvloer. in ieder geval heel veel succes.
  9. Exact. en waarom doen mensen wel aan levenslange bijscholing als het op hun vakgebied gaat en zijn er helaas slechts weinigen die aan persoonlijke ontwikkeling doen en daarmee bewust-zijn ontwikkelen in dit soort processen?
  10. ok. De visie is waar je naar toe gaat en je doelstelling is hoe je daar komt. Concreet?
  11. Ook mee eens. Maar in de praktijk zal ook jij een route uitstippelen als je met vakantie gaat anders weet je niet of je aankomt op je vakantie adres. Zo ook met een onderneming. Noem het een routeplanning of noem het visie/missie. What´s in a name.
  12. Met je eens. Geef ze een kans maar nogmaals ik zou het niet doen als dit je eerste ervaring is met dit soort zaken waar promovendus over schrijft. Als je een ervaren rot bent is het goed te doen maar gevoelsmatig (promovendus corrigeer me als ik het mis heb) ga ik er vanuit dat deze toneelgroep nieuw is in het commerciële speelveld en dan is het een waanzinnig leerzame exercitie om dit zelf te doen. Hierdoor wordt hij gedwongen om zelf concreet te worden: - naar zichzelf: waar sta ik voor en waar ga ik voor - naar de groep: ik ga de kar trekken en dat gaan we zus en zo doen. Wie heeft er nog aanvullende suggesties That´s my way in ieder geval.
  13. Ik ben zo vrij om eigen-wijs te zijn Nonex. Natuurlijk kan deze mogelijkheid benut. Mijn advies is dit zelf te doen met ondersteuning/hulp van ervaren mensen. Persoonlijk heb ik niet zulke goede ervaring met "broekjes" vol met boekenwijsheid. Dus mijn advies zelf doen en vraag tiussendoor feedback aan ervaren mensen en dat hoeft heus geen geld te kosten.
  14. Promovendus, ben jij de leader of the gang? Ik kom terug op wat ik eerder schreef. Ook met een kleine groep mensen zal er maar 1 de leider kunnen zijn en die heeft dan ook de taak om leiding te nemen. Niet polderen dus want jullie gaan professionaliseren. Organisaties waar jullie mee te maken gaan krijgen zullen ook een professionaliteit van jullie verwachten. Daarnaast speelt er nog een ander aspect. Nu al die mensen in dienst komen ontstaat er ook verantwoordelijkheid voor het feit dat al die mensen elke maand weer moeten eten. Anders gezegd de leider draagt ook verantwoordelijkheid voor continuïteit. Om dit te kunnen waarborgen zal er: A) Een leider moeten zijn B) Een strategie moeten komen die ervoor zorgt dat er gewerkt wordt aan de continuïteit C) Een gevoel van verantwoordelijkheid en commitment moeten zijn bij alle betrokkenen Nou, je hebt volgens mij nu alle ingrediënten aangereikt gekregen om vooruit te kunnen. Succes.
  15. Yep. Helaas leven we in een regelcratie en niet in een democratie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.