Ga naar inhoud

btw nummer gehanteerd maar niet vat registratie

Geplaatst:

Marian78

Dom dom ik weet het maar hoe dit recht te trekken als startende ondernemer die sindskort onder de KOR valt.

Via een platform heb ik ingekocht bij een bedrijf in Spanje en mijn btwnummer ten onrechte gebruikt. Ik heb nl niet een VAT geregistreerd btwnummer.

Uiteraard heb ik een 0% factuur gekregen en heb ik de nota voldaan. Echter had ik dit niet zo mogen doen. Al dagen ben ik aan het uitzoeken, BD bellen, platform mailen of ik dit kan terugdraaien en een vernieuwde factuur mag ontvangen zodat ik de bwt kan voldoen o.i.d. Dit is allemaal niet mogelijk.

Wel heb ik natuurlijk meteen mijn btwnummer uitgeschakeld om deze fout niet weer te maken.

Reactie vd BD je kunt kijken middels vragen waar je op uitkomt en anders krijg je bericht dat je alsnog je btw moet betalen en een boete?

Voor de duidelijkheid ik heb nog geen boekhouder en wil via e boekhouden het mezelf eigen maken. Een boekhouder is in dit stadium voor mij echt nog veel te prijzig.

Is hier iemand die mij kan vertellen wat te doen?

Ik hou van eerlijkheid en niet in de wachtmodus te gaan zitten met wellicht alle gevolgen van dien.

Alvast dank

Featured Replies

Geplaatst:

Bert.

Geplaatst:

Marian78

• Auteur

Bedankt voor je reactie Bert, zojuist even via de chat met de BD de situatie voorgelegd en advies gekregen om eerst even met de Spaanse ondernemer contact te zoeken of het factuur aangepast kan worden en anders inderdaad een incidentele aangifte schriftelijk aanvraag met toelichting doen.

Nogmaals mijn dank

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.