• 0

Hoeveel adressen op briefpapier?

Beste HL,

 

Zoals al eerder gepost gaan wij met een Nederlandse onderneming (eenmanszaak) op de Duitse markt.

 

Wij zijn van plan om gebruik te maken van een adres- en telefoonservice in Duitsland.

Wij zullen uitsluitend met Duitse klanten te maken hebben, maar ook contacten in Nederland.

Nu weet ik eigenlijk niet of ik zowel het Nederlandse als ook het Duitse adres op het briefpapier moet zetten.

 

Kan ik beter 2 verschillende layouts briefpapier hebben: één voor de Duitse markt en één voor overige relaties of is dat overdreven?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een Duitse eenmanszaak zal ALTIJD zijn domicilie adres hebben in Duitsland.. dus dit adres moet je vermelden op je briefpapier. Ook verplicht namens KvK Duitsland..

 

Als je dan een "neven vestiging" ook in Nederland hebt zal die voor de Nederlandse KvK een Nederlands adres moeten hebben.

 

Dus het zal in grote lijnen twee layouts hebben, maar je zou kunnen vermelden dat je een vestiging in Duitsland en een in Nederland hebt.

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Bedankt zover voor jullie reacties:

 

Wij zullen dus kiezen voor 1 lay-out briefpapier met daarop zowel ons adres in Nederland als ook het Duitse adres + tel/faxnr.

 

Heb ik wel nog 2 vraagjes:

 

1)

Aanvullend wil ik alleen het KvK nummer vermelden. Dus geen bankgegevens etc.. Dat schijnt ook niet verplicht te zijn.

Of komt dit ‘onbetrouwbaar’ over (onze klanten zijn 99% particulieren)? Uiteraard zullen deze gegevens wel op de factuur staan. Anders staat er naar mijn mening te veel op.

 

2)

Mijn tweede vraag gaat over de vermelding van de e-mailadressen op het briefpapier: Onze website richt zich op de Duitse markt en is dus ook Duitstalig. Wij hebben het .de, .com en nl. domein geregistreerd. De .nl en .com domeinen zullen geforward worden naar de .de site.

Kan ik beter onder het Nederlandse adres ook een .nl mailadres vermelden en onder het Duitse adres uiteraard een .de adres?

 

Aanvulling: onze crediteuren zullen 50% Nederlands zijn, dus er zal ook correspondentie in Nederland plaatsvinden. En met de vermelding van een nl-adres maak je naar mijn mening ook duidelijk dat mensen met een Nederlands sprekend bedrijf/persoon te maken hebben.

 

P.S. Wij zijn trouwens een Nederlandse eenmanszaak.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn tweede vraag gaat over de vermelding van de e-mailadressen op het briefpapier: Onze website richt zich op de Duitse markt en is dus ook Duitstalig. Wij hebben het .de, .com en nl. domein geregistreerd. De .nl en .com domeinen zullen geforward worden naar de .de site. [...]

Ik vind het redelijk onlogisch dat je forward naar de .de site. Waarom maak je de .com site niet als centrale basis en zorg je voor aparte sites voor .de en .nl? Dus vertaalde sites, eventueel met wat specifieke producten voor de landen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

In principe richten wij ons nu uitsluitend op de Duitse (particuliere) markt (misschien als het goed gaat lopen dat wij ook in Nederland actief worden).

Ons 'pakket' is relatief uitgebreid, dus 'even' een Nederlandse site maken gaat niet. Wij bieden specifieke reizen voor een specifieke doelgroep aan.

 

Persoonlijk vind ik dat je op de Duitse markt met een .de domein actief moet zijn.

 

Wat wij aanbieden gaat voor een gedeelte in samenwerking met Nederlandse partners. Voor hun vind ik het prettig om met een .nl mailadres te werken i.p.v. een .com.

Dus iemand die onze nl website opzoekt is nooit een klant... omdat wij hier in Nederland geen reclame zullen maken.

Maar ik vind het wel zo netjes als je ergens terecht komt als je de .nl website opzoekt.

 

En met een .nl mailadres geef ik aan dat wij Nedelands spreken. Als ik een kaart krijg van iemand met een .de mailadres, zou ik vermoeden dat degene Duits spreekt... en die drempel wil ik dus wegnemen.

 

Of denk ik gewoon te ingewikkeld?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
En met een .nl mailadres geef ik aan dat wij Nedelands spreken. Als ik een kaart krijg van iemand met een .de mailadres, zou ik vermoeden dat degene Duits spreekt... en die drempel wil ik dus wegnemen.

 

Of denk ik gewoon te ingewikkeld?

 

Ik zou de taal van het bedrijf linken aan de taal van de site, niet van het adres. Bij een volledig Duitse site verwacht je geen Nederlanders, ook niet met een .nl adres. Dat is mijn gevoel althans. Wat je beter kunt doen is dan aangeven met een link naar een Nederlandse contactpagina dat dit het geval is.

Link naar reactie
  • 0

Is inmiddels al duidelijk geworden of het geen (fiscale) problemen oplevert als een Nederlandse eenmanszaak (uitsluitend) handel drijft in Duitsland?

 

 

Waarom zou het? Zolang ik braaf Nederlandse belasting betaal... ;D

 

P.S. We hebbben trouwens gekozen voor briefpapier met zowel het Nederlandse als ook het Duitse adres en het visitekaartje is aan 2 kanten bedrukt.

Link naar reactie
  • 0

Is inmiddels al duidelijk geworden of het geen (fiscale) problemen oplevert als een Nederlandse eenmanszaak (uitsluitend) handel drijft in Duitsland?

 

 

Waarom zou het? Zolang ik braaf Nederlandse belasting betaal... ;D

 

P.S. We hebbben trouwens gekozen voor briefpapier met zowel het Nederlandse als ook het Duitse adres en het visitekaartje is aan 2 kanten bedrukt.

 

Hoe heb je jouw verschillende site's nu ingericht? (.de, .nl en .com)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.