Stel: mijn bedrijf is 100.000 euro waard. Een informal investor investeert 49.000 euro. Na 5 jaar is de waarde vertienvoudigd, maar de investor heeft nog steeds 49% van de aandelen. Dat betekent dat ik nooit een tweede investeringsronde kan doen zonder mijn meerderheidsbelang te verliezen. Toch kan het ook in het belang van de investeerder zijn om verder te investeren..
Is dit waarom er vaak ook een achtergestelde lening wordt verstrekt? Moet ik in de seedfase nooit meer dan 20% a 30% aandelen weggeven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
crstudio
crstudio
Stel: mijn bedrijf is 100.000 euro waard. Een informal investor investeert 49.000 euro. Na 5 jaar is de waarde vertienvoudigd, maar de investor heeft nog steeds 49% van de aandelen. Dat betekent dat ik nooit een tweede investeringsronde kan doen zonder mijn meerderheidsbelang te verliezen. Toch kan het ook in het belang van de investeerder zijn om verder te investeren..
Is dit waarom er vaak ook een achtergestelde lening wordt verstrekt? Moet ik in de seedfase nooit meer dan 20% a 30% aandelen weggeven?
Groet, Carlo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7826-hoe-houd-ik-een-meerderheidsbelang-bij-meerdere-investeringsronden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag