Ga naar inhoud

Gebruik logo/merknaam van onderdelenleverancier

Geplaatst:

RS

stel dat ik in een product een onderdeel gebruik van een bekende fabrikant (Een essentieel onderdeel). Ik verpak het vervolgens zelf, mag er dan gebruik worden gemaakt van het logo van deze bekende fabrikant.?

Bijv. Ik maak een PC met een bekende P4 processor, mag je dan op de doos zetten "Intel P4 inside" (in de bekende opmaak natuurlijk)

In ons geval zou het eigenlijk het complete product zijn, dat vervolgens door ons voorzien wordt van iets extra's.

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet,

RS.

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Je zult toestemming moeten hebben van de rechthebbende voordat je dat logo bijvoorbeeld op een doos mag afdrukken. In gewone tekst vermelden dat het erin zit lijkt me geen probleem (mits het waar is).

Geplaatst:

nonex.nl

Dat is toch niet altijd van toepassing:er zijn fabrikanten hun bedrijfsproducten neit met naam en toenaamin 'mindere producten' willen zien. De Medion-laptops van de Aldi zijn door voor een test eens uit elkaar gehaald, en wat bleek: onder alle stickertjes van onbekende fabrikanten kwamen gewoon Samsung, Siemens en Intel onderdelen vandaan. Blijkbaar mochten die niet met het stickertje van de oorspronkelijke fabrikant in de Medion.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

onder alle stickertjes van onbekende fabrikanten kwamen gewoon Samsung, Siemens en Intel onderdelen vandaan. Blijkbaar mochten die niet met het stickertje van de oorspronkelijke fabrikant in de Medion.

Wellicht hebben ze een deal gemaakt waarbij Medion die componenten goedkoper geleverd kreeg, mits ze ze voor de gebruiker verborgen hielden. Dat is een afspraak die je uiteraard met een leverancier kunt maken, maar zolang je dat niet doet mag je best beweren dat er bijvoorbeeld samsung geheugen in je elcheapo product zit.

Geplaatst:

TwaBla

Vaag herinner ik me van Intel Inside dat die fabrikant aanvankelijk korting gaf aan afnemers die het logo voerden, tot die ineens dolgraag hun kwaliteit onderstreepten met die ingredient brand. Me dunkt dat de auteurs/merkrechterlijke kant ondergeschikt is aan een simpele machtsafweging. Je leverancier zal geen probleem maken wanneer je als afnemer groot genoeg bent e/o een bijdrage levert aan het merkimago. Ben je klein en doe je afbreek aan de merkreputatie, dan is je leverancier niet blij.

Medion is groot, maar Siemens heeft er geen belang bij om zijn reputatie te koppelen aan Aldi-pc's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.