• 0

Freelance webdesign / webdeveloping

Ik studeer momenteel Communicatiesystemen en een vriend van mij Mediatechnologieen. We zijn op het idee gekomen om samen Freelance in de IT wereld te gaan starten als webdesigners / webdevelopers.

 

Het Freelancen moet niet de hoofdmoot van ons leven worden, wij willen allebei onze studie afmaken en zullen zeker in de beginperiode als Freelancer ons baantje bij de plaatselijke supermarkt willen behouden, voor geval van nood.

 

1. Is webdesigner / webdeveloper een vrij beroep of moeten we ons in laten schrijven bij de KVK?

 

2. Hebben we een startkapitaal nodig of kunnen we ons gewoon in laten huren door bedrijven waarvoor wij werken en zo ook loonbelasting betalen?

 

3. Heeft iemand nog tips of op en aanmerkingen voor deze situatie uit eigen ervaring?

 

Alvast bedankt!

Startende webdesign / webdeveloper Freelancer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Cdr je bent, in ieder geval voor mij, totaal onduidelijk.

 

Ook heb ik al gemeld dat dit onderwerp niet in dit draadje hoort. Volgende reacties over BTW kwesties in dit draadje zal ik dan ook, zonder verdere informatie, verwijderen.

 

Mocht Blitz meer informatie willen hebben dan kan hij hierom vragen in andere secties van dit forum. Ik heb dit ook via een PM laten weten aan Blitz en heb netjes een bericht van hem gekregen. Overigens zonder negatieve reactie op Blitz z'n vraag hier. Wanneer je hier vers binnenkomt is een reactie/vraag op de verkeerde plek geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

ook een idee.. bezoek de seminairs over ' internet het hoe en waarom' voor ondernemers door de kvk georganiseerd. Bij de naborrel beste beentje voor en kaartjes paraat..hoeplake neem maar mee.

 

Gaat het hier om de communicatiesystemen in Utrecht? Warempel heb ik ook nog gedaan.. wablief, ksta nog op het lijstje.. :o

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.