• 0

X-uren contract of oproepcontract?

Ik wil gebruik maken van personen die 's avonds en in het weekeinde willen bijklussen voor gemiddeld 2 uren per oproep. Waarbij de kans groot is dat één persoon gemiddeld minimaal 2x per week kan werken. Dus we hebben het nu al over 4 uurtjes.

Kunnen jullie mij advies geven of het interessanter is om ze bijvoorbeeld een 3-urencontract(3uren is toch minimaal?) te geven met mogelijkheid op uitloop> overwerken, of is kan ik beter denken aan een 0-uren-/oproepcontract?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

0-uren contacten mogen niet meer. Stel je geeft iemand een 4 uren contract, maar hij/zij werkt over het algemeen 8 uren, dan kan de werknemer rechten claimen alsof hij/zij een 8 uren contract had.

 

Het is dus zaak een redelijke inschatting te maken, over het aantal uren dat je iemand in dienst neemt en vergeet niet dat je een "normale" arbeidsovereenkomst aangaat met alle gevolgen van dien.

 

Overweeg ook om gebruik te maken van "free-lancers" of een uitzendbureau.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

wat Nils zegt klopt precies, met aanvulling dat dit over een periode van drie maanden aansluitend moet zijn geweest!!

 

Beter is om bijvoorbeeld een 4 uren kontrakt te maken, waarmee je de uren die meer gewerkt worden als extra per maand verrekend. Let wel op dat je dit niet verwoord als OVERUREN ;)

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

0-uren contacten mogen niet meer. Stel je geeft iemand een 4 uren contract, maar hij/zij werkt over het algemeen 8 uren, dan kan de werknemer rechten claimen alsof hij/zij een 8 uren contract had.

 

Het is dus zaak een redelijke inschatting te maken, over het aantal uren dat je iemand in dienst neemt en vergeet niet dat je een "normale" arbeidsovereenkomst aangaat met alle gevolgen van dien.

 

Overweeg ook om gebruik te maken van "free-lancers" of een uitzendbureau.

Is het niet zo dat mensen met een free-lancerscontract zelf alles moesten afdragen ed.?

Wat betreft het gebruik maken van een uitzendbureau; Ik had ergens anders gelezen dat "als je ze op payroll neemt, dan ben je max 2.1 kwijt en anders 1.6-1.8 met alle risico's van dien ed." Zou jij mij kunnen vertellen wat ze daarmee bedoelen?

Link naar reactie
  • 0

wat Nils zegt klopt precies, met aanvulling dat dit over een periode van drie maanden aansluitend moet zijn geweest!!

 

Beter is om bijvoorbeeld een 4 uren kontrakt te maken, waarmee je de uren die meer gewerkt worden als extra per maand verrekend. Let wel op dat je dit niet verwoord als OVERUREN ;)

 

Succes

 

Rick

Ook jij alvast bedankt voor je reactie.

Waarom is het interessanter om het als 'extra' op te geven ipv. 'overuren'?

 

Link naar reactie
  • 0

Over hoeveel uren per maand hebben we het in totaal? Voor niet te grote hoeveelheden zijn payroll bedrijven vaak veel effectiever omdat zij wel de juiste schaalgrootte hebben om een efficiente administratie te voeren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Over hoeveel uren per maand hebben we het in totaal? Voor niet te grote hoeveelheden zijn payroll bedrijven vaak veel effectiever omdat zij wel de juiste schaalgrootte hebben om een efficiente administratie te voeren.

Ik schat in het begin op 5 medewerkers die ieder 2x in de week 2 uren achter elkaar draaien. Dus iedere medewerker maakt iets meer dan 16uur in de maand. Bij welke hoeveelheid uren/ personeelsleden wordt het dan interessanter om het door een loon-, administratiekantoor te laten afhandelen?

Link naar reactie
  • 0

Vraag sowieso eens een offerte van een payrolbedrijf en van een administratiekantoor. Dan kan je grotendeels de kosten van het opzetten van de administratie en het payrollen vergelijken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat betreft het gebruik maken van een uitzendbureau; Ik had ergens anders gelezen dat "als je ze op payroll neemt, dan ben je max 2.1 kwijt en anders 1.6-1.8 met alle risico's van dien ed." Zou jij mij kunnen vertellen wat ze daarmee bedoelen?

 

Als je medewerkers via een uitzendbureau laat betalen, betaal je ongeveer 2,1 x het uurloon aan het uitzendbureau. Als je medewerkers zelf uitbetaald, ben incl. lasten e.d. zo'n 1,6 tot 1,8 x het uurloon kwijt. Maar loop je wel alle risico's rond ziekte e.d.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om het uurloon dat ik via het uitzendbureau uitbetaal normaal houd, maar dat ik het buiten het arbeidsbureau om interessanter voor ze maak?

zeg maar in de trant van secundaire adreidsvoorwaarden.. Ik neem aan dat het arbeidsbureau hier niets mee te maken heeft.

Iemand hier tips/ advies over?

Link naar reactie
  • 0

als je de uitbetaling via het uitzendbureau laat lopen, hoe had jij dan gedacht om het "via secundaire arbeidsvoorwaarden interessanter te maken"? We hebben het tenslotte over 2 x 2 uur per week...

 

En payrollen biedt inderdaad dezelfde flexibiliteit als uitzendwerk. Het verschil zit hem er in dat je bij payrollen zelf de mensen selecteert.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

als je de uitbetaling via het uitzendbureau laat lopen, hoe had jij dan gedacht om het "via secundaire arbeidsvoorwaarden interessanter te maken"? We hebben het tenslotte over 2 x 2 uur per week...

 

Stel: 15 euro loon x 4 = 60euro per week X 2,1 (payroll in meest ongunstige geval) =126 euro factuur per werknemer per week aan uitzendbureau.

 

Mocht ik ze meer willen betalen via uitzendbureau, laat zeggen 2 euro per uur extra dan ben ik 16 euro (4uur X 2euro extra X 2,1 = 16euro) extra kwijt, terwijl zij maar 8 euro bruto in totaal daarvan zien. Dan betaal ik liever niet die 2 euro extra via het uitzendbureau, maar dan werk ik liever met een soort van fooien/bonus systeempje;

Bij iedere 50ste opdracht (4 euro per opdracht extra als bonus/fooi gereserveerd) krijgen zij iets (dit nader te bepalen overigens) twv 200euro.

 

Hierdoor komen zij ook op gemiddeld 15euro + 2euro, maar ben ik die extra 200euro niet kwijt aan het uitzendbureau.

Laat maar horen of het duidelijk is, Dankje!

 

En payrollen biedt inderdaad dezelfde flexibiliteit als uitzendwerk. Het verschil zit hem er in dat je bij payrollen zelf de mensen selecteert.

Okay, geheel duidelijk!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat ik ongeveer snap wat je wil, maar je moet in de gaten houden dat als jij via het uitzendbureau uitbetaald, je niet ook nog een keer zelf iets kunt uitbetalen. Want dan ben je alsnog werkgever met alle pret die daaraan verbonden is.

 

Wat ik niet begrijp is dat je schrijft dat je die extra 200 Euro aan het uitzendbureau kwijt bent. Als je 5 medewerkers hebt die je 2 euro per uur extra betaalt, dan kost je dat in mijn ogen 'slechts' 84 euro extra.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

'slechts' 84 euro extra.

 

Kijk maar of dit duidelijker is. Naar mijn idee heb ik er geen fouten in gemaakt.

 

- 1 opdracht = 2 uur

- 2uur x 2 euro = 4 euro extra per opdracht.

- 4 euro x 50 opdrachten = 200euro(mooi bedrag)

- 50 opdrachten = 100 werkuren.

- 100 werkuren : 16 uren per maand per persoon = 6,25 maanden

- Na 6,25 maanden gaat er een bonus uit van 200 euro. Dit zijn er 2 per jaar pp.

- 2 bonussen pp per jaar x 5 personen = 10 bonussen per jaar.

- 10 bonussen x 200 euro = 2000 euro

 

Nu heb ik 2000 euro aan bonussen te verdelen.

Dit kan ik via etentjes of andere dingen doen of gewoon geen bonussen , maar direct extra op het loon leggen van de medewerken via het uitzendbureau.

 

- payroll is in het meest ongunstige geval x 2,1

 

dus: 2000 euro als gift/ uiteten ofzoiets

Of: 2000 euro extra x 2,1 = 4200 euro (via payrol)

 

Dit zijn extra kosten van 2200 euro

 

Dit vind ik een redelijk bedrag!

En dan hebben we het maar over 5 medewerkers wat minimaal is.

Het is de bedoeling dat dit al snel 4x meer wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Als het werkelijk om dergelijke kleine bedragen gaat...zou ik zeggen; Wees een vent en trek je eigen portemonnee gewoon open en laat daar eens twee euro uitvallen op het bureau van je medewerkers, of ga gewoon eens een keertje met ze uit eten...!?

Ja, dat ben ik zeker met je eens. Daarom ben ik nu ook aan het uitrekenen of het over kleine bedragen gaat of over grote.

Reken hieroboven even met me mee, dan zul je zien dat het best interesssant kan zijn.

 

De vraag die er achteraankomt is: klopt het wat ik berekend heb en is het mogelijk om zonder al te veel administratieve zaken die extra's buiten het uitzendbureau te regelen, want dit kan mij namelijk behoor wat kosten schelen.

Link naar reactie
  • 0

klopt het wat ik berekend heb en is het mogelijk om zonder al te veel administratieve zaken die extra's buiten het uitzendbureau te regelen, want dit kan mij namelijk behoor wat kosten schelen.

 

Je berekening zal ongetwijfeld kloppen. En het is ook wel zeker dat "iets regelen buiten het uizendbureau" kosten bespaart.

 

Dus een goed plan van je. Maar let er wel op dat het uitzendbureau het niet zal waarderen wanneer je een aanvullend en alternatief betalingscircuit in het leven roept. Om over andere instanties nog maar te zwijgen. 8)

 

Als jij het hebt over een etentje met je mensen zal niemand daar een probleem van maken. Maar let er dan wel op dat je niet de indrukt wekt dat dat onderdeel van de beloning is.

Wanneer je pak 'm beet 2 x per jaar 'spontaan' de hele tent mee uit eten neemt zullen mensen dat leuk vinden. Als het onderdeel van de beloning is hebben ze er "gewoon recht op".

 

 

 

 

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

klopt het wat ik berekend heb en is het mogelijk om zonder al te veel administratieve zaken die extra's buiten het uitzendbureau te regelen, want dit kan mij namelijk behoor wat kosten schelen.

 

Je berekening zal ongetwijfeld kloppen. En het is ook wel zeker dat "iets regelen buiten het uizendbureau" kosten bespaart.

 

Dus een goed plan van je. Maar let er wel op dat het uitzendbureau het niet zal waarderen wanneer je een aanvullend en alternatief betalingscircuit in het leven roept. Om over andere instanties nog maar te zwijgen. 8)

 

Als jij het hebt over een etentje met je mensen zal niemand daar een probleem van maken. Maar let er dan wel op dat je niet de indrukt wekt dat dat onderdeel van de beloning is.

Wanneer je pak 'm beet 2 x per jaar 'spontaan' de hele tent mee uit eten neemt zullen mensen dat leuk vinden. Als het onderdeel van de beloning is hebben ze er "gewoon recht op".

 

 

 

 

 

Okee,.. ik ben er zo wel uit:)

Dank je voor je hulp Erik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.