Spunke

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

Spunke's trofeeën

  1. Heb al een afspraak staan voor morgen :)
  2. Ik, en denk anderen onder ons, zijn erg geinteresseerd wat de ervaringen zijn op het gebied van payrolling onder de leden van het Higherlevel forum. - Graag jullie eigen ervaringen - Voorbereidingen eerste payrolling gesprek/ onderhandeling - Adviezen/ tips voor een goede deal - Etc. Alvast bedankt! Spunke!
  3. Je berekening zal ongetwijfeld kloppen. En het is ook wel zeker dat "iets regelen buiten het uizendbureau" kosten bespaart. Dus een goed plan van je. Maar let er wel op dat het uitzendbureau het niet zal waarderen wanneer je een aanvullend en alternatief betalingscircuit in het leven roept. Om over andere instanties nog maar te zwijgen. 8) Als jij het hebt over een etentje met je mensen zal niemand daar een probleem van maken. Maar let er dan wel op dat je niet de indrukt wekt dat dat onderdeel van de beloning is. Wanneer je pak 'm beet 2 x per jaar 'spontaan' de hele tent mee uit eten neemt zullen mensen dat leuk vinden. Als het onderdeel van de beloning is hebben ze er "gewoon recht op". Okee,.. ik ben er zo wel uit:) Dank je voor je hulp Erik.
  4. Doelgroepomschrijving is voor mij geen probleem; zit in het 3e leerjaar SBRM Met alle respect; als ik namelijk teveel vertel, hoef ik het niet eens meer uit te gaan voeren. Mijn doelgroep heb ik in mn plan zeer duidelijk gespecificeerd, maar komt in grote lijnen overeen als ik in eerste instantie al heb gezegt:) dus: 18 tot 70, afkomstig uit alle lagen van de bevolking, ongeschoold tot geschoold.. etc. wanneer ik de laatste achtergehouden doelgroepspecificatie meereken, dan wordt het totaal verminderd tot mensen 2,5 miljoen Nederlanders. Maar ik denk achteraf gezien, aangezien mijn doelgroep zo lomp groot is, dat ik mij niet moet wagen aan 'humoristisch getinte' bedrijfnaam. Hoe leuk ik het ook zou vinden, humor is subjectief zoals Annedien Hoen al aangaf en dus riskant. Bedankt voor je reactie Ruben.
  5. Ahh wil geen reclamebureau's aanvallen door te zeggen dat ze uitgekouwde en flauwe bedrijfsnamen hanteren. Ben eerlijk.. neej sorry :) achmea? unive? dunno? Ja die overstap begin ik ook steeds meer te maken. Is naar mijn mening ook interessanter, zeker op langere termijn. Nonex, bedankt voor je bijdragen. De anderen ook natuurlijk :)
  6. Jep.. moet ook niet meer dan een subtiel knipoogje zijn. ja sommige hebben idd geen zin in clowns en denken dat wij het minder serieus menen met onze dienst. Anderzijds met een subtiele knipoog erin.. onthouden mensen meestal iets beter en ons daardoor eerder kunnen vinden. Maar het is wel riskant, zoals je zegt.
  7. Telefoon valt daar niet onder, alleen je abonnement. Verder alles wat hetzelfde blijft ongeacht hoeveel gebruik je ervan maakt bij de verkoop van een bepaald product. Doe jezelf een lol en lees bijv. voor het slapen gaan 'Kosten en Opbrengsten' van Koetzier en Peter Epe. Echt super interessante info allemaal. Gewoon ff doen! Er komt namelijk redelijk wat(wil je het echt goed doen) kijken bij het opmaken van de meest rendabele consumentenprijs. succes, Spunke
  8. even wat anders.....: Tot in hoeverre is het geaccepteerd om humor in je bedrijfsnaam of ondertitel te gebruiken? In branches waar artistiek talent wordt gebruik moet dat natuurlijk geen probleem zijn.. ook lijkt het mij dat business to business er niet over zal struikelen, maar als je dienst voor de grootste algemene doelgroep is die je kan bedenken; a la heel nederland van 18 jaar tot 70? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
  9. Ja, dat ben ik zeker met je eens. Daarom ben ik nu ook aan het uitrekenen of het over kleine bedragen gaat of over grote. Reken hieroboven even met me mee, dan zul je zien dat het best interesssant kan zijn. De vraag die er achteraankomt is: klopt het wat ik berekend heb en is het mogelijk om zonder al te veel administratieve zaken die extra's buiten het uitzendbureau te regelen, want dit kan mij namelijk behoor wat kosten schelen.
  10. Kijk maar of dit duidelijker is. Naar mijn idee heb ik er geen fouten in gemaakt. - 1 opdracht = 2 uur - 2uur x 2 euro = 4 euro extra per opdracht. - 4 euro x 50 opdrachten = 200euro(mooi bedrag) - 50 opdrachten = 100 werkuren. - 100 werkuren : 16 uren per maand per persoon = 6,25 maanden - Na 6,25 maanden gaat er een bonus uit van 200 euro. Dit zijn er 2 per jaar pp. - 2 bonussen pp per jaar x 5 personen = 10 bonussen per jaar. - 10 bonussen x 200 euro = 2000 euro Nu heb ik 2000 euro aan bonussen te verdelen. Dit kan ik via etentjes of andere dingen doen of gewoon geen bonussen , maar direct extra op het loon leggen van de medewerken via het uitzendbureau. - payroll is in het meest ongunstige geval x 2,1 dus: 2000 euro als gift/ uiteten ofzoiets Of: 2000 euro extra x 2,1 = 4200 euro (via payrol) Dit zijn extra kosten van 2200 euro Dit vind ik een redelijk bedrag! En dan hebben we het maar over 5 medewerkers wat minimaal is. Het is de bedoeling dat dit al snel 4x meer wordt.
  11. Stel: 15 euro loon x 4 = 60euro per week X 2,1 (payroll in meest ongunstige geval) =126 euro factuur per werknemer per week aan uitzendbureau. Mocht ik ze meer willen betalen via uitzendbureau, laat zeggen 2 euro per uur extra dan ben ik 16 euro (4uur X 2euro extra X 2,1 = 16euro) extra kwijt, terwijl zij maar 8 euro bruto in totaal daarvan zien. Dan betaal ik liever niet die 2 euro extra via het uitzendbureau, maar dan werk ik liever met een soort van fooien/bonus systeempje; Bij iedere 50ste opdracht (4 euro per opdracht extra als bonus/fooi gereserveerd) krijgen zij iets (dit nader te bepalen overigens) twv 200euro. Hierdoor komen zij ook op gemiddeld 15euro + 2euro, maar ben ik die extra 200euro niet kwijt aan het uitzendbureau. Laat maar horen of het duidelijk is, Dankje! Okay, geheel duidelijk!
  12. nog een vraagje: Als ik ga payrollen, wil dat zeggen dat ik ook makkelijker van ze af kan komen mocht dat jammer genoeg nodig zijn?
  13. Is het mogelijk om het uurloon dat ik via het uitzendbureau uitbetaal normaal houd, maar dat ik het buiten het arbeidsbureau om interessanter voor ze maak? zeg maar in de trant van secundaire adreidsvoorwaarden.. Ik neem aan dat het arbeidsbureau hier niets mee te maken heeft. Iemand hier tips/ advies over?
  14. Niet alleen op dit forum, maar ook bij de uitgevers... Heb wel eens gehoord dat er bij die ene(geen idee meer welke) meerdere spellenuitvinders per dag over de vloer komen die hun spel-idee proberen te verkopen. En als je kijkt hoe weinig nieuwe spellen er op de markt komen, daarbij nog eens gekeken dat het breakeven-afzet op 3000(?), zonder te spreken over de voorafgaande moeite en kosten voor het octrooi... tsjaa. Maar ik ben gek op spelletjes, dus doe het als de reacties van je testers meer dan positief zijn en tijd nog geld geen belemmerende factoren zijn.
  15. Ik schat in het begin op 5 medewerkers die ieder 2x in de week 2 uren achter elkaar draaien. Dus iedere medewerker maakt iets meer dan 16uur in de maand. Bij welke hoeveelheid uren/ personeelsleden wordt het dan interessanter om het door een loon-, administratiekantoor te laten afhandelen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.