• 0

boekhouding VOF

Ik heb momenteel een eenmanszaak en gebruik voor de boekhouding 'eenvoudig boekhouden' van KDS. Binnenkort wordt de eenmanszaak stopgezet en start ik een VOF. Hiervoor is dit programma niet geschiks, zegt KDS zelf.

 

Wie kent een goed, maar vooral 'idiotproof', boekhoudprogramma voor een VOF, liefst via internet (webbased) ??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Afgelopen week heb ik voor onze v.o.f de hele boekhouding van boekjaar 2005 overgebracht in het pakket TURBOCASH. Voorheen maakte ik gebruik van een professioneel en DUUR pakket

 

De voordelen van Turbocash ;

1) alle niveaus direct beschikbaar t/m voorraadadministratie, fakturering en koppeling met webwinkel

2) open source- dus GRATIS te downloaden inclusief de updates

3) nederlandstalige handleiding recent bechikbaar en tegen kostprijs te bestellen, ook onderhoudscontract en plug-ins voor btw-aangifte en het inlezen van bankafschriften etc.

4) electronisch platform voor het oplossen van problemen.

 

Mijn ervaringen zijn heel positief ( jammer dat ik het bestaan van dit wereldwijd gebruikte pakket niet jaren eerder geweten heb)

 

groeten en succes

Ad

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geweldig bedankt!

 

Hallo,

Afgelopen week heb ik voor onze v.o.f de hele boekhouding van boekjaar 2005 overgebracht in het pakket TURBOCASH. Voorheen maakte ik gebruik van een professioneel en DUUR pakket

 

De voordelen van Turbocash ;

1) alle niveaus direct beschikbaar t/m voorraadadministratie, fakturering en koppeling met webwinkel

2) open source- dus GRATIS te downloaden inclusief de updates

3) nederlandstalige handleiding recent bechikbaar en tegen kostprijs te bestellen, ook onderhoudscontract en plug-ins voor btw-aangifte en het inlezen van bankafschriften etc.

4) electronisch platform voor het oplossen van problemen.

 

Mijn ervaringen zijn heel positief ( jammer dat ik het bestaan van dit wereldwijd gebruikte pakket niet jaren eerder geweten heb)

 

groeten en succes

Ad

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Ad,

 

Een niet al te duur pakket is Accountview, alleen heb ik daar wel vaker negatieve reacties over gelezen. Ik snap eigenlijk niet waarom een boekhoudpakket dat wel geschikt is voor een eenmanszaak dat opeens niet meer is voor een vof. Een administratie van een eenmanszaak is een vof zijn namelijk vrijwel gelijk. Het enige verschil is dat het eigen vermogen over 2 of meer vennoten wordt verdeeld. Misschien toch de moeite waard om je eigen pakket te blijven gebruiken of hier even een stukje onderzoek naar te doen wat je dan mist.

 

Ik gebruik trouwens zelf een online boekhoudpakket (www.e-boekhouden.nl). Ik heb geen boekhoud-achtergrond, maar kom wel goed uit de voeten. Echt 'idiot-proof' is het niet denk ik...als je wil kan je je administratie aardig overhoop gooien.

 

succes!

 

Linda

Link naar reactie
  • 0

Dag Ad,

 

Een niet al te duur pakket is Accountview, alleen heb ik daar wel vaker negatieve reacties over gelezen. Ik snap eigenlijk niet waarom een boekhoudpakket dat wel geschikt is voor een eenmanszaak dat opeens niet meer is voor een vof. Een administratie van een eenmanszaak is een vof zijn namelijk vrijwel gelijk. Het enige verschil is dat het eigen vermogen over 2 of meer vennoten wordt verdeeld. Misschien toch de moeite waard om je eigen pakket te blijven gebruiken of hier even een stukje onderzoek naar te doen wat je dan mist.

 

Ik gebruik trouwens zelf een online boekhoudpakket (www.e-boekhouden.nl). Ik heb geen boekhoud-achtergrond, maar kom wel goed uit de voeten. Echt 'idiot-proof' is het niet denk ik...als je wil kan je je administratie aardig overhoop gooien.

 

succes!

 

Linda

 

Dag Linda,

In principe heb je wel gelijk dat je een rekeningschema naar eigen wensen van een vof of eenmanszaak kunt inrichten. Alleen is het zo dat een vof ofwel een grotere onderneming in het algemeen behoefte heeft aan meer rapportagegroepen of wellicht in plaats een 3 cijferig rekeningschema een 4 cijferig rekeningschema. Turbocash heeft ook modellen rekeningschema's ontwikkeld voor verschillende ondernemingen. Turbocash wordt trouwens nog steeds doorontwikkeld en ik heb ook vertrouwen in de continuiteit van het programma. En het is open source-dus gratis.

Verder denk ik dat Turbocash behoorlijk idiot-proof is omdat je halverwege boekjaar niet zomaar kunt gaan rommelen en het programma is ook te gebruiken door meerdere gebruikers met verschillende bevoegdheden.

 

Groeten Ad

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.