• 0

Winkel verhuis kosten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier dus wanneer ik in het verkeerde forimdeel zit dan hoor ik het graag.

 

Ik heb een winkeltje in een winkelcentrum.

De eigenaar van dit winkelcentrum gaat het winkelcentrum verbouwen...Nu zitten alle winkels met de deur aan de binnenkant (tis overdekt) wanneer het klaar is zitten de winkels allemaal met de ingang aan de buitenkant van het winkelcentrum.

Dit zal een zekere verbetering geven daar er aan de buitenkant meer winkels aanwezig zijn(een winkelstraat).

 

Nu is het de bedoeling dat het pand waar ik nu in zit wordt samen samengevoegd met een grote supermarkt.

De eigenaar van het winkelcentrum heeft voor mij een ander winkelpand reserveerd(dit zit voor mij aan de overkant, 30 meter verderop).

De ruimte is qua grote dito en vorm ook.

 

Ik zal dus met de tijd over moeten gaan naar dit nieuwe pand. Van mensen om mij heen heb ik gehoord dat daar verhuiskosten tegen over moeten staan.

 

weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken, zijn hier lijstjes voor die je kan aanhouden, waar moet ik rekening mee houden???

 

Elke reaktie van harte welkom

 

mvg

 

Martinus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Nee, wel komt hij over 3 weken langs met een intentie verklaring.... en daar moesten de verhuis kosten dan in worden opgenomen.

 

Sorry als het allemaal een beetje raar klinkt, maar ik heb dit ook nog nooit eerder bij de hand gehad, en weet dus niet precies hoe ik hier mee moet handelen.

 

mvg

 

martinus

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je gewoon eens een inventarisatie van de kosten moet maken. Dan heb je een idee wat je wel en niet kunt eisen. Of je er ook daadwerkelijk recht op hebt hangt af van je huurovereenkomst en of deze al op de einde is van zijn looptijd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het huurcontract is gewoon nog lopende.

 

 

Inventarisatie......

 

Ik heb zelf al het volgende bedacht:

 

Nuts kosten

(Her)inrichting

Herplaatsen alarm

Advertentie kosten (aankondigen dat je verhuist bent)

............. wie weet nog meer?

..............

.............

 

Ze zullen voor dat ik over kan in het nieuwe winkel pand, nog wel het 1 en ander gaan verbouwen, waar ik dus last van zal hebben. (dit heb ik wel geleerd uit het verleden) kan je hier over inkomsten derfing praaten, en kan je dat dan ook op die lijst plaatsen.

 

mvg

 

martinus

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er natuurlijk vooral vanaf waar je n zit mer je huurcontract, ik bedoel had je een langlopend contract, of een optie op verlenging.

 

Andere kosten

Drukwerk

Verhuiskosten van het fysiek verplaatsen

tjdelijke winkelsluiting tijdens het oververhuizen.

extra stellingmateriaal opslag materiaal ?

 

Verder kan ik mij voorstellen dat je extra kosten maakt omdat je nu toch aan het verhuizen bent en deze gelegenheid aanpakt om een nieuwe toonbank te kopen, een ander kassysteem te gaan gebruiken enz.

 

Verder is het bijuitstek geschik om eens flink wat winkeldochters op te ruimen. OF nog extremer, je hele winkel inclusief voorraad verkopen aan een opkoper zodat je weer vers kan beginnen.

 

Link naar reactie
  • 0

We zetten ze erbij,

 

 

Inventarisatie......

 

Ik heb zelf al het volgende bedacht:

 

Nuts kosten

(Her)inrichting

Herplaatsen alarm

Advertentie kosten (aankondigen dat je verhuist bent)

............. wie weet nog meer?

..............

.............

Verhuizing fysiek

Tijdelijk winkel sluiting

Nieuw opslag materiaal

Drukwerk

 

 

mvg

 

martinus

 

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er natuurlijk vooral vanaf waar je n zit mer je huurcontract, ik bedoel had je een langlopend contract, of een optie op verlenging.

 

 

Misschien een domme vraag.

 

Maar wat maakt dat uit, nog een langdurig contract of niet.

 

 

mvg

martinus

 

Naar mijn bescheiden mening maakt het in de beleving van de verhuurder nogal uit of jij een contract had tot de zomer 2006 of tot en met winter 2009.

 

[zwart/wit]

In het eerste geval kan de verhuurder glashard zeggen "ach je had er toch in julie 2006 uit moeten zijn, wees blij dat we je een alternatief aanbieden.

[/zwart/wit]

 

Ik weet niet op welke voet je staat met de verhuurder, ga er niet vanuit dat men al je kosten zal compenseren, maar je hoeft ook niet over je heen te laten lopen.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal erg bedankt voor jullie input,

 

Gister middag kregen wij van een collega ondernemer te horen dat er het gerucht ging dat er een landelijk opererende winkel keten in ons winkel centrum komt.Deze winkel keten verkoopt het zelfde als wij wij verkopen, zelfde merken, zelfde doelgroep enz....(lingerie,beenmode,badmode,ondermode)

 

We zijn zelf maar in de telefoon geklommen en hebben de verhuurder hier over gevraagt. Tot onze grote verbazing blijkt het gerucht waar te zijn.

 

 

Zoals het er nu uit ziet komt hij 1 deur bij ons vandaan.

 

Dit hele verhaal komt bij ons erg raar over daar wij( en met ons de andere ondernemers in het winkel centrum) allemaal een gesprek hebben gehad over het verbouwen van het winkelcentrum.(zie bovenstaande vraag).

 

Kan je zomaar een regelrechte concurent naast je geplaats krijgen, of zijn daar regels voor in nederland.

 

Kunnen wij dit enigzins aanvechten(tegenhouden)

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

groetjes

 

 

Link naar reactie
  • 0

In sommige gemeenten gaat de invloed van een afdeling economische zaken zo ver dat ze rekening houden met het bestaade winkelaanbod. Er zijn planologische kengetallen hoeveel xxm2 van een bepaalde functie er nodig is voor xx aantal bewoners.

 

Een verstandige planoloog houd er rekening mee dat er geen overschot aan functies binnen de stadsgrenzen komt, want daarmee kan de bestaande detailhandel in het gedrang komen. Dit gaat vooral op bij de kosmt van warenhuizen of supermarkten in centra waar veel kleine zelfstandigen zitten.

 

Die invloed kan echter niet tot in het oneindige aangewend worden: de andere winkelier heeft ook rechten, en de stadsgrenzen sluiten zou concurrentievervalsing betekenen. Protectionisme mag, concurrentievervalsing niet. Daarnaastkanhet zijn dat ervoldoende ruimte in het bestemmingsplan is voor je verhuurder om te bepalen wat erin komt. In dat geval kande gemeente helemaalniets voor je doen, en zul je moeten kijken wat je huidige overeenkomst voor aanknopingspunten bied.

 

Ik hebhet gevoel datje verhuurderde ander lieverheeftdanjou (meer meters = meer afname; meer uitstraling betekend een propositie voor meer kapitaalkrachtige huurders,betekend meer zekerheid.)

 

Waaromkun je niet met de nieuwe winkel concurreren? Wat bied jij je klant als hij binnenkomt? Bied je een bijzondere ervaring? De consument van tegenwoordigis veeleisend, maar hetzelfde merk lippenstift is zowel te koop bij de V&D, de lokale parfumerieen IciParis XL. Toch blijkt dezelfde lippenstift overal rendabel genoegomin de schappen te liggen: blijkbaar is er een doelgroep voor alledrie.

 

Je moet kiezen: ga je verder weg verhuizen, of ga je concurreren?

 

Als je kiest om te concurreren, verdiep je dan grondig in de marketingaanpak en winkelinrichting van je concurrent.

 

Ga uitgebreid shoppen bij een ander filiaal, en kijk ged naar het aanbod. Gebruik je kennis van de markt om in je aanbod te differentieren en een andere doelgroep dan je concurrent aan te spreken.

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk geld uit de verhuiskostenhaalt voor een nieuwe inrichting,en rol eennieuw concept uit.

 

Een heel bijzonder concept kan voor dezelfde inrichtingskosten als een standaardwinkel:alleen ervaart de klant iets anders als hij over de drempel stapt.

Het vraagt alleen een scherpe analyse, en een goeie creatie van het nieuwe concept. Is de concurrent mainstream:zorg ervoor dat jij dat dan niet bent, maar dat je een andere kwaliteit winkelervaring bied. Bied emotie, bied een experience.

Link naar reactie
  • 0

das erg duidelijk bedankt voor je antwoord.

 

Zojuist contact gehad met afdeling economische zaken van de gemeente.

Deze konden mij vertellen dat er vanuit de gemeente geen vestegings beleid wordt gevoerd.

 

Ook hebben zei uitgezocht of er mischien een opname in het bestemmings plan zit, maar ook hier is geen ruimte voor twijfel of discusie.

 

Volgens de Wetgeving en gemeente mag de verhuurder aan alles verhuren, al zet hij het hele winkel centrum vol met 10 dezefde winkels dit maakt niets uit.

 

Onze branche organisatie gaat nu nog de kontrakten nakijken of daar misschien nog een juridische mogelijkheid in zit.

 

Het is wel vreemd dat op een bevolkings aantal van nog geen 70.000 (voor de hele gemeente) inwoners er een 4e zaak met de zelfde handel mag bijkomen.Begrijp me goed "het zijn dan vier speciaal zaken met de zelfde handel" dus niet vier supermarkten .

 

Vorig jaar heeft dit zelfde probleem ook al eens gespeeld met de kapsalons in deze gemeente. Er kwam toen een 12e zaak bij (waarvan 4 in 1 straat) ook hier waren de ander kapsalons het niet mee eens, maar de gemeente heeft hier niets aan gedaan.

 

Een vreemd beleid vind ik dat dus, nog vreemder dat dit niet landelijk geregeld wordt.

Dit zal zeker in de toekomst gaan leiden tot een schraal winkel bestand.

 

Ik hoop dat ik eerdaags goed nieuw kan laten horen maar ik denk dat het toch verhuizen gaat worden.

We willen ten slotte gewoon een boterham blijven verdienen

 

groetjes

 

p.s

 

Het winkel emotie en ervaring verhaal zal ik zeker meenemen in het oordel en het eventueel her inrichten van de winkel.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.