• 0

IB2005 - Verliezen voorgaande jaren, hoe?

Mensen, dit is de situatie.

 

Ik heb nu met 2 vrienden 3,5 jaar een bedrijfje, gewoon voor de fun. In de eerste jaren (tot 2005) is er eigenlijk altijd fiscaal verlies geleden. Dit is ook elk jaar ingevuld op het IB formulier. De eerste jaren hebben we ons echter nooit echt verdiept in belastingzaken, iets wat ik vanaf vorig jaar wel ben gaan doen. Na weken had ik alles op een rijtje, met de conclusie dat er eigenlijk geen r33t meer van de administratie klopte. De verliezen van de vorige jaren waren bijvoorbeeld NIET van de vermogens van de vennoten afgehaald.

 

Ik heb nu alles aardig in kaart gekregen. De vermogens van de vennoten waren dus veel hoger dan eigenlijk klopte. Nu ben ik met de IB2005 bezig, en ben aan het kijken hoe ik dit op fiscaal juiste manier moet oplossen.

 

Ik heb nu bij de VOF specificatie kapitaalaandelen zo ingevuld dat het oude 'niet kloppende te hoge' bedrag bij begin boekjaar staat, en het nieuwe 'wel kloppende lagere' bedrag bij einde boekjaar. Dit zorgt op het overzicht voor een lagere belastbare winst.

 

Ik vraag me echter af of dit de juiste methode is, of dit allemaal wel mag...

 

Ik weet het, het is een beetje een vaag verhaal, maar hopelijk kan iemand me bijstaan ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe moet je als er fouten in je boekhouding zitten je boekhouding heropenen. Dan kan je het gewoon goed doen, vervolgens kan je ook correct berekenen hoeveel je moet betalen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Mja, dat is een beetje een probleem, in de voorgaande jaren is er niet echt goed een boekhouding bijgehouden. Er is met optellen en aftrekken wel elke keer wat uitgerekend, maar aangezien er geen winst was en er door de vennoten geen IB betaald hoefde te worden, is dat nooit echt goed gegaan. Ik heb nu alles wel op een rijtje dus ook van voorgaande jaren, maar veranderen daarin gaat dus niet echt meer...

 

Kan ik het niet doen op de manier zoals ik hierboven beschrijf?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.