• 0

Da's wel heel snel een factuur...

Bestel HL-ers,

 

Graag wil ik jullie mening over het volgende:

 

Onlangs heb ik via een zakelijke relatie het tel. nummer gehad van een merkenregistratie bureau genaamd: "Vereenigde". Ik heb telefonisch contact en heb kort verteld dat we een merkregistratie van ons bedrijf willen doen aangevuld met een e-mail met aanvullende informatie. Via de telefoon vroeg ik wat de opties waren. Vervolgens krijg ik een (confirmation copy) document thuis gestuurd met wat de opties zoal zijn. Het ziet er gelikt uit dat wel. maar niks nieuws wat ik niet wist

 

Nu ontvang ik een factuur "Voor studie en advies, onderzoek in diverse merkenregisters, onderzoek op het internet, ons (telefonisch) advies 16 feb 2006.

 

Je raadt het al ........een flink bedrag. Mijn vraag is dan ook: kan het zomaar dat ik een factuur ontvang?. Ik ben geen klant, heb geen offerte ontvangen of overzicht van mogelijke kosten, heb nooit opdracht gegeven. Ik heb het gevoel dat hun op eigen houtje rustig aan de gang zijn gegaan en zodoende een leuk product bedachten om vervolgens aan mij te presenteren met een passend factuur.

 

Al jullie adviezen en meningen zijn welkom.

 

Gegroet JW

 

[onderwerp verduidelijkt - mod]

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tenzij zij dit vermelden op hun website/brochure o.i.d. slaat dit natuurlijk nergens op. En is al helemaal een slecht beleid te noemen als ze graag klanten willen werven.

 

Ik zou dan ook telefonisch contact met dit bureau opnemen en hun vragen om de factuur te verklaren. Staat de verreking van genoemde zaken nergens genoemd zou ik er gewoonweg niet mee akkoord gaan.

Link naar reactie
  • 0

Wat maf, "de vereenigde" is niet de eerste de beste. Ik zou in ieder geval even bellen om te vragen of dit normaal is.

 

In algemene zin geld, als je het met een factuur niet eens bent, meteen reclameren en de factuur retourneren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf toevallig enkele weken geleden zo'n kwartier aan de telefoon gehangen met een merken bureau waarbij mij erg veel advies werd gegeven. En dit gewoon volledig voor hun rekening, netjes zoals het hoort ben ik van mening.

 

Daarnaast schakelde zij mij zelfs door met een advocaat die van de desbetreffende zaak nog meer wist en ook van zijn tijd heb ik tien minuten kunnen genieten. Dit alles geheel vrij van kosten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf toevallig enkele weken geleden zo'n kwartier aan de telefoon gehangen met een merken bureau waarbij mij erg veel advies werd gegeven. En dit gewoon volledig voor hun rekening, netjes zoals het hoort ben ik van mening.

 

Daarnaast schakelde zij mij zelfs door met een advocaat die van de desbetreffende zaak nog meer wist en ook van zijn tijd heb ik tien minuten kunnen genieten. Dit alles geheel vrij van kosten.

 

Zo hoort het ook! Wie was het?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ook gewoon logisch te noemen.

 

Voordat ik vaak daadwerkelijk wat verdien aan een klant heb ik misschien al uren werk besteed aan deze klant. En het komt vaak genoeg voor dat je uren besteed aan een klant en uiteindelijk koopt de klant toch niet. Hoort er (helaas) bij.

Link naar reactie
  • 0

@JW

Niet betalen, is een oude truc, de Orde van Octrooigemachtigden

heeft regels vastgesteld " Het eerste algemeen orienterende gesprek

is gratis".

 

sux6

 

 

Even een kleine correctie. ik meen dat deze regel is aangepast en DIT GELDT NIET meer VOOR ALLE (aangesloten of niet) GEMACHTIGDEN!

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf toevallig enkele weken geleden zo'n kwartier aan de telefoon gehangen met een merken bureau waarbij mij erg veel advies werd gegeven. En dit gewoon volledig voor hun rekening, netjes zoals het hoort ben ik van mening.

 

Daarnaast schakelde zij mij zelfs door met een advocaat die van de desbetreffende zaak nog meer wist en ook van zijn tijd heb ik tien minuten kunnen genieten. Dit alles geheel vrij van kosten.

 

Zo hoort het ook! Wie was het?

 

Goed te horen dat de gemachtigden zo werken. houdt wel rekening met het verschil in gemachtigden (merken en/of octrooien).

Ook het benoemen van de goede bureaus lijkt mij voor dit forum positief.

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.