• 0

Aandelen uitgegeven?

Ik kom graag in contact met mensen die mij kunnen vertellen hoe het uitgeven van aandelen (via NV of BV) in zijn werk gaat? (zowel verhandelbare aandelen en niet verhandelbaar).

 

Zijn er ook mensen die hun financiering via een CV hebben gekregen, wat zijn daar de voor, - en nadelen van?

 

Wie zijn de adviseurs, waar druk je certificaten, welke eisen worden daaraan gesteld. Wat is het nadeel van aandelen uitgeven?

 

reageer hier of via info@publimix.nl

 

vriendelijke groet,

 

Peter Bosman

 

 

 

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Nils,

 

Valt er naast het standaardwerk "Gids Startkapitaal" dan nog iets te schrijven over dit onderwerp?

 

Ik ben er in elk geval wel over aan het denken, alleen dan voor een andere doelgroep en over een ander deelonderwerp dus meer financiering in het algemeen ipv vinden van kapitaal voor innovatieve bedrijven.

 

In mijn tijd bij het IMK kwam ik veel mensen tegen die goede plannen hadden om bedrijf te voeren en daartoe ook prima in staat waren maar de centen misten. Voor sommige kansrijke ondernemers is financiering erg lastig, zelfs als het om bedragen van pakweg 10.000 25.000 euro gaat. En een BBZ borgstellingskrediet krijg je ook niet zomaar en dat kost bovendien veel tijd. (Tegen de tijd dat het haalbaarheidsonderzoek klaar is is dat mooie winkelpandje alweer verhuurd)

 

Voor diverse titels (onder andere "Handboek Parttime Ondernemen") die ik reeds uitgeef zoek ik ervaringsdeskundigen om te interviewen of voor informatie.

Voor innovatieve ondernemers is er een vracht aan subsidie en steun mogelijk. Ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor andere ondernemers. Tot nu toe lijkt het vrij droevig gesteld met financieringsmogelijkheden/subsidie/steun voor deze groep.

 

Als ik op Google zoek vindt ik veel info over aandelen, maar wat ik nou zo graag wil weten is hoe dat in de praktijk werkt. Moet je naar een notaris om aandelen uit te geven? Welke vormgever kan aandelen ontwerpen, welke eisen zijn daaraan verbonden, hoe bewaar je die dingen, wat zijn coupons, kortom ook gewone nieuwsgierigheid telt mee.

 

Een leuk voorbeeld van een dergelijk bedrijf vind ik de TESO, texelse stoomboor maatschappij, de bewoners van texel zijn de aandeelhouders van het veer, al de eilanders met aandelen bezoeken de vergaderingen. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je alleen aandeelhouder kunt zijn als je op het eiland woont.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/TESO

 

 

Van die dingen dus...

 

groet Peter

 

Groet Peter

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kom graag in contact met mensen die mij kunnen vertellen hoe het uitgeven van aandelen (via NV of BV) in zijn werk gaat? (zowel verhandelbare aandelen en niet verhandelbaar).

 

Maar hoe relevant is dat voor dit forum? Je gaat naar een notaris, je zegt dat je een BV wilt oprichten, en dan komt alles goed. Een NV is wat lastiger, maar dan moet je een groot bedrijf zijn, dan heb je daar mensen voor.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Hallo Christine,

 

Jouw antwoord geldt voor alle vragen, ga naar een deskundige en die regelt het voor je. En als je een groot bedrijf bent dan heb je daar mensen voor. ;)

 

Ik zoek mensen die er uit ervaring iets over kunnen vertellen.

 

groet Peter

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Christine,

 

Dank voor je bondige antwoord.

 

Toch is mijn nieuwsgierigheid nog niet geheel gestild.

Dus als iemand ervaring heeft met het uitgeven van aandelen en wat daarbij komt kijken, wat heeft het voor consequenties voor de bedrijfsvoering, de besluitvorming, wat kost het, etc. etc.

dan hoor ik dat graag....

 

groet Peter

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.