• 0

Overgieten flesjes

Ik ga o.a. etherische oliën (aromatherapie) verkopen en wil dit als volgt gaan doen. Veel van die oliën zijn te koop in flesjes van 10 ml en 30 ml. Die van 10 ml zijn verhoudingsgewijs erg duur, nu leek het mij een goed idee om daarom flesjes van 30 ml te gaan inkopen. Ik kan ergens een partij lege druppelflaconnetjes van 10 ml heel goedkoop op de kop tikken en zou dan de 30 ml-flaconnetjes willen overgieten in die van 10 ml. Zo kan ik de prijzen voor de klant zo laag mogelijk houden en zelf een stuk voordeliger inkopen. Vraag is hierbij: mag dit eigenlijk zomaar? Ik weet wel dat er redelijk wat bedrijven zijn die het op eenzelfde manier doen. Ze plakken er dan gewoon een etiketje op met hun bedrijfsnaam.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om nu overal liters tegelijk van te gaan inkopen is een beetje erg kostbaar als je weet dat er behoorlijk wat verschillende soorten olie zijn. En daarbij is het in het begin toch een beetje aftasten van wat verkoopt nu het beste. Zou om te beginnen geen liters willen inkopen. Ik ga ze sowieso niet allemaal verkopen, maar een stuk of 20 van de meest bekende/best verkochte. Bovendien zie ik op de prijslijsten van mijn leveranciers dat ze in maximale hoeveelheden van 30 cc worden verkocht.

Link naar reactie
  • 0

 

Okay, dan is het een simpele rekensom.

 

Of het mag, weet ik niet. Het zijn geen voedingsmiddelen, dus dat valt vast reuze mee. Vraag het anders eens aan een aardige drogist. Die van mij heeft me eens geholpen aan tien liter massage-olie, tien liter kamferspiritus en een partij flesjes. Dat mengt trouwens niet zo lekker, olie en spiritus. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kamferspiritus, dat stinkt nogal geloof ik he! Tegen stijve spieren meen ik.

Ik zal het eens navragen bij een drogist over die flesjes.

Ik kan ze inkoopsprijs voor 20 ct. p.st. krijgen in ieder geval, en dat zijn dan die gewone saaie bruine. Er is nog een ander produkt dat ik ga verkopen, een soort essence, ga ik ook overgieten en daarvoor wil ik blauwe lege 10 ml. flesjes kopen. Het enige dat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf in Belgie dat me een partij kan leveren. Ik schrok wel van de verzendkosten hiervoor, die bedragen bijna 29 euro! En nog wat extra BTW, nl. 21 %!

Link naar reactie
  • 0

Net heb ik even gekeken op de flesjes die ik zelf thuis heb staan en daar staat ook geen houdbaarheidsdatum op, wel de samenstelling. Maar die heb ik al wat langer in huis.

 

Uit nieuwsgierigheid zal ik morgen ook even in mijn winkel kijken naar de flesjes die ik nog maar nèt 'n paar dagen geleden binnen heb gekregen.

Het is nog niet zolang geleden dat het wettelijk vermelden van de houdbaarheidsdatum op veel arikelen verplicht werd.

Vroeger was dat vrijwel uitsluitend verplicht voor levensmiddelen, tegenwoordig moet dat op (belachelijk ::)) veel artikelen.

 

Ik heb in mijn winkel zelfs al een houdbaarheids datum op artikelen staan zoals talcpoeder (terwijl je dat tientallen jaren kunt bewaren) en zelfs op zepen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.