• 0

Tips gevraagt om sterke brief-reclame op te stellen.

Reclame als starter.

Uiteraard vele manieren, maar ik wilde het graag hebben over brief-reclame die bewust gestuurd word.

In mijn verhaal. Ik zie zo nu en dan op bv internet een "oproepje" verschijnen, waarvan ik denk, he daarvoor kunt u bij mij terecht ;D

Mijn gedachten is dan steeds, potdorie wat zou ik graag direct een brief willen kunnen sturen.(nog 2 weekjes geduld aub ;))

Niet eentje waarin ik aangeef, ik zag uw oproep en daarom schrijf ik,

maar gewoon reclame als in, ik stel me graag aan u voor, dit en dat zou ik voor u kunnen doen, met zus en zo kunt u bij mij terecht, neemt u eens een kijkje.

Nu wil ik er graag wat tijd aan besteden om zo'n brief-reclame in elkaar te zetten. Ik moet zeggen, dat valt allemaal nog niet zo mee.(geeft niet)

Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig naar tips en ervaringen van mensen die zoiets ook gebruikt/gemaakt hadden. Niet de theorie kant, maar de praktijk kant.

Wat deed je fout en hoe heb je dat veranderd? Wat merk je dat goed werkt en wat werkt minder? Ofwel, welke fouten leek je te maken en waardoor verbeterde dat?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Lollypop,

Nonex heeft je al de nodige links gegeven voor antwoorden op jouw vraag.

Ik wil daar, naar aanleiding van de taalfout in de titel van jouw post, alleen maar aan toevoegen dat het erg belangrijk is een foutloze brief op te stellen. Laat de brief taalkundig checken.

Succes.

ID

• 0

De links van Nonex zijn natuurlijk altijd welkom, maar ik bedoelde met mijn vraag niet, waar kan ik informatie vinden over hoe een reclame te maken.

Ik wilde graag eens horen naar ervaringen. Wanneer je dus al klaar bent met ontwerpen en het dus daadwerkelijk op de bus hebt gedaan. Je hoopt natuurlijk dat het ontvangen word zoals je bedoelt had, maar dat kan ook heel goed anders verlopen.

Graag lees ik eens welke "foutjes" jullie gemaakt hebben onderweg of welke punten juist heel perfect waren gelukt enz....

Ik vind dat ook daar van te leren valt.

• 0

Oh, ;D die tips heb ik ook.

Er is een duidelijk verschil tussen een mailing (standaardtekst met een mailmerge met je adressenbestand) en een persoonlijke brief.

Wat je slagingskansen aanzienlijk beinvloedt: zorg ervoor dat hij echt persoonlijk is. Laat merken dat je iets van de ander weet (zoals voor mij geld: ik weet hoe zijn winkel/hotel/bedrijf eruit ziet, of dat hij verbouwingsplannen heeft). Zo'n brief hoeft niet heel zakelijk te zijn, sterker nog: als uit de brief duidelijk spreekt dat jij 'm geschreven hebt, en niet één of ander communicatieadviseur is dat niet erg: het gaat om persoonlijke aandacht.

Dit soort brieven zijn voor mij een goed aqcuisitiemiddel. Ik hoor ergens iets, ik lees wat of ik bezoek een plek waar ik verbeteringen voor kan stellen: een briefje erachteraan met het voorstel of wat tips. Dat is voldoende.

Soms nodig ik ze uit voor een gesprek, of om eens langs te komen voor een screenende blik, maar meestal bied ik allen maar waarde in mijn brief en vraag ik (nog) niets. De brieven ga je na een paar dagen gewoon nabellen. In die telefoongesprekken is een uitnodiging om eens langs te komen om naar het interieur (mijn business) te kijken veel effectiever.

En nog een keer: ik vraag niks van ze, ik stel niet voor 'om eens te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen', ik bied alleen waarde. Pas als ik er ben, ga ik verder kijken. Kost wat, maar dan heb je ook wat (persoonlijk contact).

• 0

Jij doet iets met interieuren Nonex?

Ikzelf zoek het in de paarden en dan vacatures en cv's koppelen zeg maar. (moet nog starten, maar sta al wel "net" ingeschreven)

Ik doel met deze reclame op de vacature plaatsers/open hebben staan. Waar dus mijn oog op was gevallen of wat mijn oor opving.

Joehoe, heb je al van mij gehoord?

Zijn er ook dingen die je fout deed en hebt moeten aanpassen/verbeteren? Beginnersfoutjes zeg maar.

• 0

Paarden, cv's en vacatures? Van die drie woorden in 1 zin kan ik me niet meteen een voorstelling maken..... als je een elevator pitch moet geven, wat vertel je dan, zodat ik het wel begrijp?

Je moet vooral letten op:

-niet te zakelijk willen schrijven (geen overbodig wollig en formeel taalgebruik)

-doen wat je beloofd: als in je brief staat 'ik bel dinsdag', dan bel je dinsdag ook! Als je beloofd 'ik stuur je een artikel' dan zorg je ervoor dat hij het de volgende dag bij de post heeft. (Juist iets echt de volgende dag op de mat kunnen hebben kan indruk maken: dat betkend dat jij na het telefoongsprek diegene echt belangrijk hebt gevonden en tijd aan hem/haar hebt besteed.

-geen taalfouten in je brief, maar vooral geen tikfouten in adressering of aanhef.

-zorg ervoor dat je het geslacht van de andere partij kent, en zorg ervoor dat je een naam in je aanhef hebt staan. 'geachte heer, mevrouw, ' staat heel ongeinteresseerd.

-papier dikker dan 80 gr. bij voorkeur vensterenvelop (wekt de indruk dat het persoonlijke post is) met een logo erop. Bij geen venster: een etiket waarop het adres geprint is.

-visitekaartje (min. 300 gr.) bijsluiten

...

Jij doet iets met interieur?

(en: ja, ik ontwerp interieurs voor ondernemingen die voor hun omzet afhankelijk zijn van de evaring die de klant heeft als hij over de drempel stapt.)

• 0

Doordat ik nog heel eventjes moet wachten voor ik echt wat kan gaan doen, blijf ik steeds moeite hebben om zomaar te vertellen wat het is dat ik doe.

Mijn bedrijfje is/gaat worden, een bemiddelingsbureau voor personeel in de paardenbranche. Men kan dus met vacatures en cv's bij mij terecht.

Wat zeg je nou over het papier? Dikker dan 80gr, maar dat dan voor een enveloppe of het papier zelf, werd me niet geheel duidelijk eigenlijk.

Waarom vind jij dat belangrijk? (ik was al op zoek naar binnen gekomen brieven omdat ik daar nog nooit op gelet had joh)

• 0

80 grams papier is het standaard 'dunne' kopieerpapier. Ik vind het belangrijk omdat het mede bepaald hoe mensen iets ervaren. Je hoeft niet overdreven duur te doen, maar ik heb een keer een brief gehad van een belastingconsulent (lokaal) op heel dun papier, met een zelfgeprint logo (van een slechte printer) in een niet-vensterenvelop van belabberde kwaliteit. Dat voelt als iemand die overal op bezuinigd, en dat is niet degene met wie ik samen wil werken. Ik betaal graag voor kwaliteit, dus kijk ik of mensen zich ook bedienen van kwaliteit.

100 of 120 grams papier is net iets dikker, drukt midner snel door en voelt net iets steviger.

• 0

Daar kan ik over mee praten. Ik heb dus gekozen voor een bepaalde kleur papierspul en een bepaalde kleur inkt.

Nu vind ik persoonlijk de 80gr soms ook net wat te slapjes, maar daarin tegen vind ik 160gr weer veel te stug. Persoonlijk probeer ik ook naar dit soort dingetjes te kijken. Ik heb nog niks gekocht, maar ben er al wel voor op pad geweest om me in te verdiepen.

Toch was het me aan de andere kant tot vandaag toe nog niet opgevallen wat voor papier ik eigenlijk zelf op mijn deurmat vind.

• 0
Gast archlackware

Nog even een vraagje tussendoor als dat mag.

Wat zou beter zijn om je bedrijf te presenteren:

-Een brief met een kleine inleiding van wat je bedrijf doet en een verwijzing naar de website.

-Een brief met een soort van foler erbij waar alle info opstaat.

Het gaat om een tekeenbureeau in brandprreventie tekeningen: Bureau van Rossum

• 0

Wat zou beter zijn om je bedrijf te presenteren:

-Een brief met een kleine inleiding van wat je bedrijf doet en een verwijzing naar de website.

-Een brief met een soort van folder erbij waar alle info opstaat.

Optie b, met verwijzing naar je website.

Maar: in de veronderstelling staatal een gedachte die je moet verlaten: 'beschrijving wat je bedrijf doet' moet vervangen worden 'omschrijving waar je klant behoefte aan heeft'. Acquisitie is niet ego-ventrisch, niet ik, maar klant-centrisch, jij.

Als een garagehouder op je afstapt en zegt: 'ik weet alle van wankel-motoren, lucht-inlaat manifolds, ignition timers en common rails.' heeft ie dan je interesse als jij komt voor een kapotte uitlaat?

Nee, je wilt horen: 'wat is er stuk' en 'natuurlijk kunnen wij dat maken'.

Denk en spreek vanuit je klantbehoefte.

• 0

Nog even een vraagje tussendoor als dat mag.

Van mij wel hoor ;D Waarom zou jij niets mogen vragen en ik wel?

Mensen kunnen zeg maar bij mij terecht via mijn website, waardoor ik niet zonder vermelding van mijn site adres kan. Zodoende zou ik kiezen voor optie A en B samen. Dus brief, foldertje, website vermelding.

Ik vind van de meeste reclames die ik ontvang dat het er uit ziet of het zo eventjes uit de mouw is geschud. Nu ik zelf de maker zal gaan zijn van zo'n reclame merk ik pas dat het toch best wat tegenvalt om het ook zo eruit te laten zien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar