• 0

Geldigheid Contract na wijziging Bedrijfsvorm (Geen Arbeidscontract!!)

Hallo allemaal,

 

via Google ben ik hier terecht gekomen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb een paar vragen waar ik echt niet uitkom...

 

Maar eerst effe de situatie uitleggen;

 

Ik ben Artiest, en mijn optredens worden geregeld via een personal management contract bij een Boekingskantoor.

In dit contract staat in duidelijke jip en janneke taal dat het hier geen arbeidsovereenkomst betreft.

 

Nu was dat boekingskantoor een V.O.F. vorige maand is er ruzie ontstaan tussen de venoten, en is door een van de venoten de v.o.f. omgezet naar een eenmanszaak.

 

De andere venoot beweert nu dat mijn contract met dat boekingskantoor niet meer geldig is, omdat ik het had afgesloten met de v.o.f.

 

1. Is dat juist?

2. Kun je je venoot uit de v.o.f. zetten zonder dat je daar toestemming voor geeft?

3. Hoe moet ik dat Personal Management contract zien? heb ik een fictieve arbeidsovereenkomst, of ben ik zelfstandige?

4. Mag de eenmanszaak mij aan mijn contract met de v.o.f. houden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meer informatie is gewenst. Het is belangrijk om goed/ professioneel advies te krijgen indien het grote gevolgen krijgt. Het lijkt er zo op dat er sprake is van een freelance verhouding. Maar ik zou het contract in kwestie dan meoten zien.

Belangrijk kan zijn dat vennoten van een vof hoofdelijk aansprakelijk zijn.

Er zal een utitredings ovk en een overname ovk opgesteld zijn, om de vof als eenmanszaak verder te voeren.

Wat is concreet nu het probleem? krijgt u geen betalingen of is de samenwerking beëindigd?

Succes

 

 

Mr. R.A. de Graauw

www.degraauw.com/LegalServices

 

https://vaststellingsovereenkomst.info - informatie over ontslag met een vaststellingsovereenkomst;

www.mijnsociaalplan.nl - informatie over sociaal plan bij reorganisatie

Link naar reactie
  • 0

De andere venoot beweert nu dat mijn contract met dat boekingskantoor niet meer geldig is, omdat ik het had afgesloten met de v.o.f.

 

1. Is dat juist?

 

Nee, dit is niet juist. De Vof is feitelijk gezien geen rechtsvorm en de vennoten van de Vof zijn als natuurlijk persoon (met prive aansprakelijkheid) een overeenkomst met je aangegaan. Indien het boekingskantoor de aktiviteiten voortzet is er m.i. nog steeds sprake van een overeenkomst. Een ontbinding van een Vof leidt niet tot een ontslag uit de aansprakelijkheid welke ten tijde van de Vof is ontstaan m.b.t. de aangegane verplichtingen. Dit geldt eveneens voor de uittredende vennoot indien indien de voortzettende vennoot deze aanpsrakelijkheid niet schriftelijk overneemt.

 

2. Kun je je venoot uit de v.o.f. zetten zonder dat je daar toestemming voor geeft?

 

Nee, dit ligt zeker niet zo eenvoudig. Wel kun je als vennoot, met volledige bevoegdheid, de ander eventueel uitschrijven bij de Kvk....dit wil echter niet zeggen dat de uitgeschreven vennoot geen enkel recht meer heeft. Integendeel! Onderling zal dit zeker leiden tot een hoop gedonder en getouwtrek.

 

Het voortzettings- en overnamebeding binnen de vennootschapsovereenkomst zullen uiteindelijk gevolgd moeten worden.

 

3. Hoe moet ik dat Personal Management contract zien? heb ik een fictieve arbeidsovereenkomst, of ben ik zelfstandige?

 

Dit valt niet zo te zeggen. Heb je een VAR? En zo ja, staan dan duidelijk de werkzaamheden vermeld waarvoor je deze hebt?

 

4. Mag de eenmanszaak mij aan mijn contract met de v.o.f. houden?

 

Ja, dat mag.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.