• 0

Beste lezer,

Ik vraag je om je hulp met het volgende. Ik ben 6 jaar bij een trainingsburo in dienst. Het laatste jaar ben ik zelfstandig door een franchiseovereenkomst. De situatie is alsvolgt:

-In mijn contract staat dat ik 10% fee ontvang wanneer ik omzet genereer waarvan de uitvoering bij een andere trainer ligt.

-In mijn contract staat ook dat klanten waar ik werk die al klant waren in mijn loondienst periode, 'eigendom' blijven van de franchisegever.

Tot hier, niets loos. Maar nu:

-We (franchisegever en nemer) hebben bij een destijd kleine klant (in loondiensttijd) nu een zeer groot raamcontract verkocht. Het gaat hier om een importeur. Deze heeft dealers en bij deze dealers moet omzet nog apart verkocht worden. De franchisegever zegt nu: Wanneer een andere trainer iets verkoopt binnen het raamcontract ontvang je niets. Pas wanneer ik als FNemer iets verkoop bij een dealer ontvang ik fee. En de franchisegever reguleert wie waar bij de dealers gaat verkopen.

Ik vraag me af of ik gek ben, maar dat is toch onlogisch? Wie heeft hier ervaring mee, of heeft een advies? Ik wil aanspraak maken op die 10% over alle traningen zul je begrijpen.

Rick

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Even heel simpel:

In mijn contract staat ook dat klanten waar ik werk die al klant waren in mijn loondienst periode, 'eigendom' blijven van de franchisegever.

en

een destijd kleine klant (in loondiensttijd) nu een zeer groot raamcontract verkocht.

Met mijn boerenverstand zou ik dan zeggen: je ex-werkgever/franchisegever volgt - helaas voor jou - toch echt precies wat jullie afgesproken hebben.

• 0

Ik denk dat de feiten en omstandigheden nader toegelicht moeten worden wil iemand hier iets zinnings over kunnen zeggen. Nu kan voor beide partijen iets gezegd worden.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar