toetsenborden uitproberen?

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Weet iemand misschien of er ergens een mogelijkheid is ergonomische toetsenborden uit te proberen?

 

Ik ben namelijk op zoek naar het toetsenbord dat het beste bij mij past (heb redelijke last van RSI). De toetsenborden die mij het beste lijken, zijn echter waanzinnig duur. En ik ben bang dat ik 300 Euro uitgeef voor een toetsenbord dat uiteindelijk niet de gewenste verlichting geeft.

 

Iemand enig idee?

 

groetjes,

Tessa

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie
Gast archlackware

Beste Tessa,

 

Ik heb zelf ook veel last gehad van RSI maar een toetsenbord helpt veel minder als andere dingen. Een paar tips die waarschijnlijk veel beter helpen:

Stressbal kopen (HEEL GOEDKOOP) en dan zo vaak mogelijk tijdens het computeren even achterover leunen en gewoon in dat ding knijpen.

Elk uur even een rondje lopen. (Als je veel water gaat drinken heeft het veel voordelen: je moet vaak lopen om water te halen, vervolgens moet je ook vaker lopen omdat je vaker naar de wc moet. En tenslotte is water ook nog erg gezond!)

 

Suc6, Emiel

 

Link naar reactie

Ja, die zaken had ik al geintroduceerd, een poos geleden. Ook de Twitch software (erg prettig). Maar gezien de tijd die ik achter de pc doorbreng en het werk dat ik verzet, is een ander toetsenbord echt een goed idee.

 

Ik moet sowieso mijn huidige toetsenbord vervangen, want deze is gewoon te breed. Zeker omdat de muis er ook nog naast moet kunnen.

 

 

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie
Ik moet sowieso mijn huidige toetsenbord vervangen, want deze is gewoon te breed. Zeker omdat de muis er ook nog naast moet kunnen.

 

Zorg voor voldoende ruimte op je tafel, zodat je armen voldoende steun krijgen. Kijk ook naar je stoel en je muis (trackball). Enfin, je kent al die pijnpunten vast al wel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ja, inderdaad. Ik gebruik al jaren de Logitech Trackman Wheel, maar kijk nu naar de Grip muis (zeg ik uit m'n hoofd, weet even niet meer zeker hoe dat ding heet). Dat is een verticale muis waarbij je hand/pols in een meer natuurlijke positie verkeert.

 

Maar goed, ik heb nu maar een Ergo-winkel gevraagd of ik een proefopstelling van een split toetsenbord mag.

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.