Diegene die mij kan helpen met dit probleem brengt mij op een hoger niveau !!!
Ik probeer een CDR file (Call detail records) van een Nortel (DMS GSP)telefooncentrale in een database in te lezen, en te vertalen naar een leesbaar formaat voor analyse.
Ik ben erin geslaagd de parameters te scheiden en in de database te stoppen. Ze zijn alleen HEX gecodeerd, en moeten nu naar decimaal. Er worden verschillende coderings mechanismen gebruikt (BCD, Binary, TBCD etc).
Hier loop ik vast omdat ik hiervan geen kennis heb.
Is er iemand op het forum die me kan helpen?
Henk Jelt Hoving
Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
henkjelt
henkjelt
Diegene die mij kan helpen met dit probleem brengt mij op een hoger niveau !!!
Ik probeer een CDR file (Call detail records) van een Nortel (DMS GSP)telefooncentrale in een database in te lezen, en te vertalen naar een leesbaar formaat voor analyse.
Ik ben erin geslaagd de parameters te scheiden en in de database te stoppen. Ze zijn alleen HEX gecodeerd, en moeten nu naar decimaal. Er worden verschillende coderings mechanismen gebruikt (BCD, Binary, TBCD etc).
Hier loop ik vast omdat ik hiervan geen kennis heb.
Is er iemand op het forum die me kan helpen?
Henk Jelt Hoving
Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business
-------------------------------------------------------------------
Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV
Roggeland 20 | 3833 VP Leusden
tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/860-the-real-innovation-hulp-bij-data-conversie-cdr-file-nortel/Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag