• 0

Ingevuld voorbeeld bedrijfsplan

Wie weet een link waar ik een ingevuld basis bedrijfsplan kan downloaden / vinden. (mbo nivo.)

(schijnt zwaar geheim te zijn allemaal, nergens te vinden.)

Heb me helemaal klem gezocht op google enz.

Maar hier staat alleen hoe je het moet maken.! en/of welke boeken enz.

Of vreselijk ingewikkelde plannen.

 

Mvg, bvd,

jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat je het niet kan vinden heeft denk ik niet te maken met plannen die geheim moeten blijven, maar meer dat je met een ingevuld plan niks kan.

 

Een ingevuld plan is door die ene ondernemer op die manier zo opgezet, misschien zou je het zelf helemaal anders doen en formuleren.

 

Vraag me sowieso af wat je met een ingevuld plan zou willen? ???

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Er is een aantal zaken waar je in elk geval aandacht aan moet besteden (of je het nu voor jezelf schrijft of gaat presenteren aan een bank/investeerder):

 

1. Product

- Welk product heb ik

- Wat maakt het uniek t.o.v. vergelijkbare producten in de markt

- Speelt het product in op een echte behoefte in de markt?

 

2. Markt

- Hoe groot is mijn potentiele markt; Hoeveel mensen/bedrijven willen mijn product kopen en willen ze dat over een paar maanden/jaar ook nog?

- Wie zijn mijn concurrenten

- Hoe groot is de kans dat er concurrenten op de markt komen en wat kan ik dan doen om te blijven overleven

-Wel marktaandeel denk ik in eerste jaar te kunenn halen

 

3. Prijs

- Welke prijs willen verschillende kopers-categorieeen voor mijn product betalen

- Wat vragen concurrenten

- Hoeveel kost het product mij zelf (alle kosten meenemen!, incl. transport, importbelastingen, communicatie & marketing, evt. salarissen etc.)

- O.b.v. bovenstaande wat is een goede prijs voor mijn product

 

4. Uitvoering

- Hoe snel moet ik mijn product op de markt zetten, wie moeten me hierbij helpen

- Wat doe ik als ik klachten krijg

-Hoe regel ik alles op een legale manier (of ben je een kruimeldief die eigenlijk al blij is met eenmalig EUR 1000 winst)

 

5. Financiering

- Hoe kom ik aan geld indien nodig (banken zijn huiverig voor startups dus waarschijnlijk investors voor initieel geld) of kleinschalig beginnen met alle nadelen van dien...

- Welke volumes denk je af te zetten in komende maanden/jaren en wanner ontvang je de betalingen ervan (inkomsten) en welke kosten denk je in die tijd te maken en wanneer betaal je ze (uitgaven), oftewel hoe ziet je KASSTROOM eruit (+ of -)...en als - hoe ga je op die momenten aan geld komen?

 

veel plezier met deze eerste basisdenkstappen, daarna komt fase 2 (die nog stukje dieper gaat....) :-)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank vast voor 1e reactie, het is mij ook bekend dat ik niets met de cijfers "van een ander" kan, maar waar het me om gaat is gewoon eens de layout te zien van zoiets.

Heb zelf al 2 keer een bedrijfsplan gemaakt / ingeleverd en word steeds afgwezen om duistere redenen. Dan dit ,dan dat.

Dan ontbreekt er weer wat zogenaamd.

Mijn plan bestaat uit zo'n 20 A-4tjes , met de standaard informatie er in , zoals je zo veel op internet voorbeelden ziet.

 

Volgens mij bestaan er gewoon "tig" soorten bedrijfplannen , het is dus volgens mij zo : het is net "hoe de kop" van de beoordeler staat op dat moment.

Maar goed , gaat het maar weer voor de derde keer herschrijven, vandaar mijn vraag hier. (had ik tenminste een voorbeeld gehad.)

Ik moet het schrijven voor een beroeps opleiding .(eigen bedrijf.) Dus geen hulp van school.

Groeten,

jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.