• 0

Indienen suppletie-aangifte BTW

Is er een standaardformulier om een suppletie-aangifte BTW te doen?

Ik kwam op het forum wel tegen dat er suppletie-aangifte gedaan kan worden met een berekening erbij bij te veel of te weinig betaalde BTW, maar wat moet hier precies in staan om problemen achteraf te voorkomen?

I.v.m. prive gebruik auto moet over vorig jaar nog het prive deel BTW worden afgedragen. Dank zij het forum weet ik inmiddels dat we 'slechts' 6 procent van 22 procent hoeven op te geven, aangezien het om een vorig jaar aangeschafte marge-auto gaat.

 

vr. groet, Lon

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

er bestaan geen formulieren voor. vermeld in de brief in ieder geval de BTW gegevens (BTW-nummer, naam en eventuele handelsnaam) en verzoek om een naheffingsaanslag i.v.m. prive gebruik auto. Stuur daarvan de berekening mee.

Houdt ook in de gaten dat er binnen een redelijke tijd een aanslag wroidt opgelegd. In de winstaangifte kunnen in de specificatie, de gegevens worden gespecifieerd (verplicht).

 

succes,

 

Fred - administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

HenkyDoodle en Frelo, allebei hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ga ermee aan de slag.

 

Frelo, de specificatie bij de winstaangifte waarover jij het hebt, daar doel je toch op het invulscherm 'onttrekking prive-auto van de onderneming' onder prive-onttrekkingen? Daar heb ik de bijtelling BTW-prive op gebaseerd.

Ik las ergens, ik weet niet meer of het op dit forum was, dat je indien mogelijk beter eerst de suppletie in kunt dienen en daarna je IB aangifte. Ik kan me alleen de reden hiervoor niet meer herinneren. Voor de zekerheid doe ik het maar in die volgorde, eerst suppletie en laatste dag juni de IB.

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, in de winstaangifte moet de post omzetbelasting worden gespecificeerd. In deze specificatie moet dus ook de suppleteiaangifte al worden meegenomen. De belastingdienst wil uit de winstaangifte (fiscale jaarstukken) de specificatie van de omzetbelasting (BTW) kunnen halen.

De ontrekking wegens prive gebruik is weliswaar ook in de winstaangifte/aangifte IB opgenomen maar hier gaat het om de bedragen inclusief BTW als % van de catalogusprijs incl. BPM+BTW.

En ja het is zeker aan te raden de suppletie zo spoedig mogelijk in te sturen. Daarna kan je de IB/winstaangifte insturen.

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.