• 0

Wat is HS tariefclassificatie?

Weet iemand iets van HS tariefclassificatie? Op een export document moet een code staan waaraan de douane kan zien wat het is. Maar in het woud aan websites en documenten (pdf file met 600 pagina's) kan ik niets toepasselijks vinden.

Wat is de HS code voor een computer/appliance naar Zwitserland?

Kan het kwaad dat ik die codes niet invul, zoals ik tot nu toe doe?

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je hier wat mee?

 

http://trade.swissinfo.net/hsc/search.cgi

HS-Codes - Search Results for 'computer':

 

8471 automatic data processing machines; magnetic readers etc. computer hardware

[84 NUCLEAR REACTORS, BOILERS, MACHINERY & MECHANICAL APPLIANCES; PARTS THEREOF]

 

8473 parts and accessories for office machines of headings 8469-72, computer accessories

[84 NUCLEAR REACTORS, BOILERS, MACHINERY & MECHANICAL APPLIANCES; PARTS THEREOF]

 

8524 records, tapes & other recorded sound media, computer software

[85 ELECTRICAL MACHINERY & EQUIPMENT & PARTS THEREOF; SOUND RECORDERS, TELEVISION RECORDERS ETC.]

 

SC70 computer & data processing

[sC BUSINESS SERVICES]

Link naar reactie
  • 0

8471 automatic data processing machines; magnetic readers etc. computer hardware

[84 NUCLEAR REACTORS, BOILERS, MACHINERY & MECHANICAL APPLIANCES; PARTS THEREOF]

Die site had ik niet gevonden, mijn dank is groot! *hug*

 

Ik had het nu weggestuurd zonder classificatie, maar dan gaan ze natuurlijk weer bellen en zo. Ik zal deze onthouden.

 

"Nucleaire reactors, Izemail appliances, en andere hardware".

Link naar reactie
  • 0

De HS codes zijn op te vragen bij het CBS in Heerlen, afdeling Classificatie Goederen. telefoon: (045) 570 64 00.

Op op de website van de EVD is allerlei informatie omtrent export, documenten en veel meer te vinden.

Ook is er een speciale landenpagina over Zwitserland. Wellicht de moeite waard dus om eens te bekijken: www.evd.nl/zwitserland (via de link 'nationale wetgeving' krijg je allerlei informatie over documenten e.d.)

Link naar reactie
  • 0

HS codes cq. statistieknummers worden gebruikt in het internationale goederenverkeer om op een standaard wijze aan te geven welk product in- of uitgevoerd wordt.

 

De douane bepaalt welk statistieknummer een bepaald goed krijgt (en daaraan gekoppeld: hoeveel invoer- of uitvoerrechten er betaald moeten worden). Het CBS houdt vervolgens bij hoeveel goederen er van elke categorie het land in- en uitgaan.

 

Je kunt het beste je lokale douanekantoor contacteren, of als dat er niet is de douane-/belastingtelefoon.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.