Een maand geleden is voor mij een belangrijke site uit de lucht gevallen. www.contactreview.com (doet nu niets meer) Op deze site stonden een aantal forums over CRM software en aanvullende add on's. Ik was vrij actief op dat forum en ook verbonden met een aardige community. Waarom de eigenaar van dat forum de stekker er uit heeft getrokken weet niemand en begrijpt niemand, hij is van de aardbodem verdwenen.
Daar ik en anderen veel expertise in dat forum hebben gestopt, baal ik daar behoorlijk van, de kennis die daar op stond was gigantisch, een aantal add on leveranciers hebben nu zelfs een probleem om hun software opnieuw te supporten.
Uiteraard ontstaan er nieuwe initiatieven, maar ik moet constateren dat een ieder nu wel even op zijn achterhoofd krabt om weer voor een site te kiezen. Er is geen backup van alle kennis die op de site stond die nogmaals van onschatbare waarde was.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat kennis delen op een Open Source achtige manier fantastisch is, maar dan moeten er niet dit soort dingen gebeuren. Desalnietemin zie ik weer wel nieuwe kansen liggen.
Hoe kun je dit voorkomen?
Tja, zou een ieder als gebruiker van een forum backups moeten maken? Misschien wel als service afnemen?
Als je wilt voorkomen dat source code verloren gaat, sluit je een abonnement af voor een backup waar jezelf altijd bij kunt om te restoren. Geen verkeerde gedachte lijkt me.
Lastig uitvoerbaar wellicht, maar wil graag delen wat me is overkomen. Het is allemaal niet zo heel erg, maar het knaagt wel aan me, dat je zomaar out of control gezet kunt worden. 123. Alles weg. Is niet leuk :-)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
perry
perry
Een maand geleden is voor mij een belangrijke site uit de lucht gevallen. www.contactreview.com (doet nu niets meer) Op deze site stonden een aantal forums over CRM software en aanvullende add on's. Ik was vrij actief op dat forum en ook verbonden met een aardige community. Waarom de eigenaar van dat forum de stekker er uit heeft getrokken weet niemand en begrijpt niemand, hij is van de aardbodem verdwenen.
Daar ik en anderen veel expertise in dat forum hebben gestopt, baal ik daar behoorlijk van, de kennis die daar op stond was gigantisch, een aantal add on leveranciers hebben nu zelfs een probleem om hun software opnieuw te supporten.
Uiteraard ontstaan er nieuwe initiatieven, maar ik moet constateren dat een ieder nu wel even op zijn achterhoofd krabt om weer voor een site te kiezen. Er is geen backup van alle kennis die op de site stond die nogmaals van onschatbare waarde was.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat kennis delen op een Open Source achtige manier fantastisch is, maar dan moeten er niet dit soort dingen gebeuren. Desalnietemin zie ik weer wel nieuwe kansen liggen.
Hoe kun je dit voorkomen?
Tja, zou een ieder als gebruiker van een forum backups moeten maken? Misschien wel als service afnemen?
Als je wilt voorkomen dat source code verloren gaat, sluit je een abonnement af voor een backup waar jezelf altijd bij kunt om te restoren. Geen verkeerde gedachte lijkt me.
Lastig uitvoerbaar wellicht, maar wil graag delen wat me is overkomen. Het is allemaal niet zo heel erg, maar het knaagt wel aan me, dat je zomaar out of control gezet kunt worden. 123. Alles weg. Is niet leuk :-)
Perry
[leesbaarheid titel in index verbeterd - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9186-wat-als-een-gebruikers-forum-voor-software-wegvalt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag