• 0

Template kopen in HTML/FLASH en daar dan CMS systeem plaatsen

Hey allemaal, ik heb een vraagje:

 

Stel ik koop op een van de vele sites een template voor me eigen zaak, een die er gewoon goed en prof. uitziet.

 

deze is dan meestal in HTML ,

 

is het dan mogelijk om een soort CMS systeem erachter te plaatsen achteraf zodat je via dat CMS systeem makkelijk de site kunt beheren ?

Ik heb wel gelezen over Joomla! maar die is volgens mij niet achter een losstaande site te plaatsen of ?

 

is er iemand die me in de goede richting kan helpen ?

 

bij voorbaat dank!

 

tKriek

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Tkriek,

 

In princiepe is het vrijwel altijd wel mogelijk achter een site een CMS te hangen. Soms zal deze speciaal gebouwd moeten worden, bijvoorbeeld als deze aan specifieke eisen zal moeten voldoen. Daarnaast heb je inderdaad de mogelijkheid om een standaard CMS ala Joomla! te gebruiken. Ik zelf weet niet echt wat de mogelijkheden zijn van dit pakket dus ook niet in hoeverre je je eigen draai hier aan kunt geven.

 

Natuurlijk is een dergelijk pakket wel Open Source, dus mocht je echt grote wijzigingen aan willen brengen en je hebt de nodige kennis van deze scripting talen, dan mag dat volgens mij ook geen probleem vormen.

 

Nog wel een kleine kanttekening waar ik als vormgever wel vaker wat moeite mee heb, is het kopen van die standaard templates. Als het een ontwerp is voor je eigen bedrijf of instelling, investeer dan liever iets meer en laat iets voor jezelf maken. Hoe kun je je anders onderscheiden van je concurrentie, als je het zelfde bent als tig andere sites?

 

Voor zeer technische vragen op het gebied van Joomla e.d. kun je wellicht ook eens gebruik maken van het forum van www.tweakers.net

Link naar reactie
  • 0

Joomla! werkt heel simpel, dat is snel te leren. Templates daarvoor zijn er te over en ze zijn heel makkelijk aan te passen. Ook als je een html template hebt is dat te doen, maar misschien is het handig om daar een expert in templates (en css) voor in te roepen.

 

Veel gratis Joomla! templates vind je op www.mamboos.de en de experts op vele Joomla-forums. Even Googlen en je vindt ze in alle talen. Stel deze vraag daar nog eens, zou ik zeggen.

 

Ik ben het rouwens met Vormgever eens dat je beter kunt investeren in een template-op-maat.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Met joomla kun je fantastische sites bouwen (ik geloof dat een aantal grotere jongens als bmw brazilie op joomla draaien), maar pas op: je site ziet er snel uit als een 13-in-een-dozijn amateursite. Wat dat betreft ben ik het eens met bovenstaande posters.

 

Echter, wat ik veel belangrijker vind en waar veel mensen aan voorbij gaan bij het maken van een site, is het voortraject. Het is nou eenmaal erg verleidelijk om een stuk techniek te pakken en daarmee iets concreets neer te zetten...

 

In mijn ogen moet elke site opgebouwd worden aan de hand van het AIDA-principe (attention, interest, desire, action) en het trechtermodel (in elke laag van je website blijven minder gebruikers over tot aan de uiteindelijke conversie). Daarom zul je (misschien heb je dat al gedaan, maar ik vermoed van niet) moeten nadenken over het doel van je site.

 

De meest belangrijke vraag daarbij is: Wat is de Action die je de gebruikers op je site wil laten maken, oftewel: wanneer converteert je gebruiker en heeft je site 'succes'? De vervolgvraag is: hoe kan je die conversieratio (converterende gebruikers/totaal aantal gebruikers) stimuleren. Aan de hand van dit soort vragen moet je je site opbouwen (zoals een elftal een team rond zijn scorende spits moet bouwen ;)). Joomla met teksten en een template of een custom-design is daarbij altijd maar een middel.

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat begrijp ik.

Dat is ook het uiteindelijke doel.

Maar waar het nu om gaat is dat ik het geld beter kan besteden aan andere dingen op dit moment maar toch een website wil.

 

maar eigenlijk kan het dus wel als ik het goed begrijp ?

en dan kan het ook met joomla ?

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat begrijp ik.

Dat is ook het uiteindelijke doel.

Maar waar het nu om gaat is dat ik het geld beter kan besteden aan andere dingen op dit moment maar toch een website wil.

 

maar eigenlijk kan het dus wel als ik het goed begrijp ?

en dan kan het ook met joomla ?

 

Dat kan. De vraag is alleen of het wenselijk is. Het is namelijk niet het uiteindelijke doel, het is HET doel. De tijd van 'zomaar een website als folder' is voorbij. Als je het niet goed doet, kost het je een hoop tijd, geld en moeite.. Als je nu even quick & dirty iets opzet, ben je voor je het weet een weg ingeslagen waar je het maar moeilijk omkeren vindt (je hebt immers al wat staan). En daarbij komt mijn wedervraag: waarom wil je 'toch een website'?

 

maar dat zijn mijn 2 centen natuurlijk ook maar...

Link naar reactie
  • 0

Als je het niet goed doet, kost het je een hoop tijd, geld en moeite..

 

Niet alleen de tijd, geld en moeite die jij er zelf insteekt... Het kost ook bezoekers (klanten als het om business gaat) die je niet meer terugziet. Professionaliteit van een organisatie (ook een niet-commerciële) wordt door een bezoeker vaak ook gemeten aan uitstraling. Vormgeving en functionaliteit van je website horen daar ook bij.

 

En daarbij komt mijn wedervraag: waarom wil je 'toch een website'?

 

Ook mijn vraag! Vooral als je een commerciële website wilt hebben, of in ieder geval een website waarbij je je bezoekers terug wilt zien, zul je aandacht aan doel, doelgroep etc. moeten besteden en daarop inhoud, structuur en vormgeving moeten afstemmen.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

okee ik heb jullie begrepen, maar neem eens een kijk op bijv. templatemonster.com en dan zie ik templates die geweldig mooi zijn en mooier dan de meeste webdesign bedrijven ze maken dus vandaar.

Tevens heb ik na wat research ontdekt dat het mogelijk is om typo3 of iets als CMS systeem te gebruiken, heeft iemand ervaring mee hoe dat is te integreren achter een bestaande website ?

 

groeten,

 

tKrieK

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat was genoeg spam ;)

 

Wat je eens moet doen is gewoon om de tafel gaan zitten met zowel marketeers als internetbedrijven waarvan je denkt dat ze de opdracht aankunnen. Dan krijg je een inzicht in hoeveel meer een website is dan alleen een template met iets er achter...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.