Mijn bedrijf neemt concentreert zich op rapid prototyping van elektronica (ontwerp+realisatie). We halen opdrachten binnen van derden. Een kennis van ons werkt aan een hogeschool en heeft geregeld opdrachten. Het idee is om een overeenkomst op schrift te stellen waarin we een commissie afspreken voor elke opdracht die hij aan ons doorschuift.
Mijn vragen:
1. Zijn er standaard contracten voor zulke overeenkomsten?
2. Is het een idee dat hij een handelsagent wordt van onze diensten?
3. Handelsagenten worden meestal toegepast voor export. Kan je als nederlands bedrijf een handelsagent in Nederland aanstellen?
4. Welke valkuilen zijn er bij het aanstellen van een handelsagent? Kan ik bv. nog steeds wel met klanten rechtstreeks een opdracht aannemen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BlueMelon
BlueMelon
Beste allen,
Mijn bedrijf neemt concentreert zich op rapid prototyping van elektronica (ontwerp+realisatie). We halen opdrachten binnen van derden. Een kennis van ons werkt aan een hogeschool en heeft geregeld opdrachten. Het idee is om een overeenkomst op schrift te stellen waarin we een commissie afspreken voor elke opdracht die hij aan ons doorschuift.
Mijn vragen:
1. Zijn er standaard contracten voor zulke overeenkomsten?
2. Is het een idee dat hij een handelsagent wordt van onze diensten?
3. Handelsagenten worden meestal toegepast voor export. Kan je als nederlands bedrijf een handelsagent in Nederland aanstellen?
4. Welke valkuilen zijn er bij het aanstellen van een handelsagent? Kan ik bv. nog steeds wel met klanten rechtstreeks een opdracht aannemen?
Hartelijk dank voor jullie bijdragen
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9271-commissie-voor-agent/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag