• 0

Werknemer wil mee-ondernemen in familiebedrijf

Ik zit "in-between jobs", evaluerend om een nieuwe richting in te gaan. In deze verkenning ben ik in gesprek met een bedrijf en het enthousiasme is wederzijds. Ik zie hen als een (beginnende) topper en zij mij als senior en waardevolle aanvulling in hun bedrijf. Om de voor mij deze nieuwe markt in te gaan wil ik best een stap terug in inkomen maar niet teveel, ik breng veel ervaring op andere gebieden en contacten mee. Ik wil ook graag meedelen in hun mogelijke groei en winstgevendheid. Een vast-variabele constructie zou mogelijk zijn. Opties of aandelen in het bedrijf mogelijk ook. Misschien is inkopen een alternatief. Eventueel zijn er nog andere creatieve alternatieven. Het bedrijf bestaat 7 jaar, maakt onderdeel uit (BV) van een solide (familie)bedrijf dat al zo'n 50 jaar bestaat. Hoe kan ik dit het beste aanvliegen en dit met hun bespreekbaar maken?

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen en dit met hun bespreekbaar maken?

Mijn ervaring is dat je, mits je overtuigd bent van jouw meerwaarde voor het bedrijf, direct en open moet communiceren over je wensen/eisen. Wijs op hetgeen jij meebrengt en leg je wens tot het verkrijgen van een belang in het bedrijf op tafel. Houd een mogelijke concessie met betrekking tot het inkomen achter de hand als wisselgeld.

Als de onderneming nog een typisch ouderwetse gesloten familiecultuur kent, dan merk je dat direct en hoef je verder ook geen tijd te verliezen aan een op voorhand verloren race.

Succes,

ID

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar