• 0

Hoe benader ik nieuwe clienten

Hallo mede HL'ers

 

Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

INTRO:

 

Ik ben 10 jaar als assistent accountant op een klein accountantskantoor werkzaam geweest. Naast mijn werkzaamheden, was ik tevens verantwoordelijk voor de salarisverwerking en advies daaromtrent.

 

Omdat mijn "passie" en voorkeur (en ook opleiding) uitgaan naar salarisverwerking en mijn werkgever besloot om de sarisverwerking uit te gaan besteden, ben ik sinds januari een eigen onderneming gestart.

 

Hierin verzorg ik salarisadministraties en verleen dienstverlening op het gebied van HR dienstverlening.

 

PROBLEEM

 

Nu waarvoor ik mij wendt tot dit forum. Hoewel het redelijk gaat voor een startende onderneming, ben ik altijd op zoek naar nieuwe clienten.

 

Nou is het zo dat ik via via heb gehoord (bron is zeer betrouwbaar) dat er enkele organisaties zijn die niet tevreden zijn over de huidige salarisverwerker.

 

Omdat deze organisaties een verdubbeling van mijn omzet zouden kunnen betekenen, zou ik deze uiteraard graag aan mijn klantenbestand toevoegen.

 

Echter HOE benader ik deze "prospects" (het contact mag ik niet noemen vanwege zijn functie).

 

Daarnaast heb ik al meerdere malen geprobeerd clienten te werven via een mailing en telefonisch, echter beide oplossingen werken niet. En nu wil ik niet in dezelfde valkuil lopen met deze "prospects".

 

Omdat ik deze "prospects" (het zijn er 9) op een pakkende en verassende manier wil benaderen. Hoop ik dat jullie mij een eerste zet in de goede richting willen geven.

 

Bij voorbaat dank voor iedere vorm van input

 

SalarisExpert

 

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

Probeer te achterhalen waarover ze niet tevreden zijn.

Zorg dat je niet dezelfde fout maakt.

 

Dan maak je een afspraak om jezelf als bedrijf te introduceren en probeert duidelijk te maken dat hetgeen waar deze klanten problemen mee hebben nou nèt jouw sterke punt is (uiteraard schijnbaar achteloos of dat altijd zo is en niet omdat je dat weet van een ander).

 

Succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

@ Christine,

 

Ik ben het helemaal met je eens, en de door martijn genoemde treads zijn dan ook heel zinvol.

 

Ik had ook al gekeken (gezocht) voordat ik postte, maar dit waren (dacht ik) nogal algemene methoden om onder de aandacht te komen.

 

Misschien heb ik mijn verhaal te lang gemaakt (story of my life) en mijn vraag niet goed geformuleerd, of wat dan ook. Ik denk ook het onderwerp iets te algemeen heb gehouden.

 

Mijn vraagstelling was eigenlijk gericht op de "prospects" niet op het werven van clienten in het algemeen.

 

groet

Erik

 

 

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

 

Breng eens een ijspet langs.

 

Laat me weten als je ze gevonden hebt. Ik zie een soort pet voor me die je in de ijskast kunt leggen en een tijdje op kunt doen om koel te blijven, moet wel medisch verantwoord zijn;D

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

Breng eens een ijspet langs.

 

Laat me weten als je ze gevonden hebt. Ik zie een soort pet voor me die je in de ijskast kunt leggen en een tijdje op kunt doen om koel te blijven, moet wel medisch verantwoord zijn;D

 

Perry

 

Ik wil mij vrijwillig aanmelden voor dit medische expiriment. Anders gaan mijn hersenen nog koken :P

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je ook al gesproken met andere collega ondernemers. Ik weet dat mijn boekhouder salaris administratie uitbesteed. Momenteel zijn er zelfs samenwerkings plannen met die partij. Neemt niet weg dat het wellicht wel handig is om zelf nu wat klanten te vinden voordat je hieraan begint.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al clienten, en ben ook al in gesprek met diverse accountants en administratiekantoren in de regio.

 

Alleen als ik uit onverwachtse hoek op een presenteerblaadje krijg, dan sla ik dat natuurlijk niet af. Toch? Maar ik wil deze mensen benaderen omdat ik weet dat ze niet tevreden zijn.

 

Ik heb ook telefoonnummers en/of email adressen van de verantwoordelijken aldaar, echter hoe kom ik binnen zonder mijn contact prijs te geven (hij wil onder geen beding, dat het bekend wordt dat hij deze namen heeft aangedragen.)

 

De namen en telefoonnummers zijn van beslissingmakers, maar ik kan niet opbellen en zeggen, he ik ben Erik en ik verzorg salarissen heeft u interesse? Toch (of zo iets, ;D) ???

 

Aan de andere kant waarom niet? Ik denk dat ik behoefte ga krijgen aan een ijsmuts

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Succes met je sprong in het diepe.

 

Wellicht kan het helpen voor jezelf eens te bekijken wat je meerwaarde is voor je klanten.

Normaal staat dit al in je ondernemingsplan, maar ik begrijp dat je dat (nog) niet (nodig) hebt.

Dus een lijstje voor jezelf met je sterke en zwakke punten kan al veel betekenen. Je sterke punten benadrukken en aan je zwakke punten werken.

Dit kan je ook weer gebruiken in je gesprekken, je weet dan welke onderwerpen je wel en niet moet aansnijden.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.