• 0

Controle Financieel Plan

Beste lezers,

 

Ik ben de laatste tijd flink aan de slag gegaan met een financieel plan voor mijn bedrijf. het zal gaan om een schoonmaak bedrijf.

 

Nu vraag ik me af of ik goed bezig ben, zou iemand dat voor mij kunnen controleren? Voor jullie is het waarschijnlijk een fluitje van een cent, en ik ben er meteen mee geholpen!

 

Hartstikke bedankt,

 

Sylvain

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na even een korte blik, valt mij het volgende op;

 

- Er is geen rekening gehouden met de BTW

- Geen Inkomstenbelasting

- Betalen je afnemers direct contant? Zo nee, dan zal de eerste maand wellicht wat minder ontvangen worden.

- Is het niet verstandig om je vervoermiddelen te gaan leasen? Nu knalt de aanschaf je liquiditeitspositie meteen met € 30.000 naar beneden.

- Huurkosten van € 70 p/m? Begin je vanuit huis?

- Ga je wel een redelijk uurtarief hanteren? Gezien je omzet in maand 12 moet je behoorlijk wat uren gaan werken (zie namelijk geen personeelskosten).

- Ik weet niet of je één vervoermiddel van € 30.000 gaat kopen of 3 van € 10.000 per stuk, maar in het laatste geval zal je verzekeringspremie ook met factor 3 stijgen in de loop van het jaar.

 

 

Dit waren zo een paar punten die mij opvielen, misschien dat iemand anders ook nog eens kritisch kan kijken.

 

Succes met het starten!

Link naar reactie
  • 0

Glassie bedankt voor je reactie!

 

Mijn afnemers betalen inderdaad contant, direct nadat de dienst geleverd is. Ik wil inderdaad met personeel werken. Ik ben de kosten vergeten in te vullen in Excel. In totaal wil ik met drie man gaan werken, ik neem dus ook drie vervoersmiddelen van 10.000 per stuk.

 

Ik heb met de verzekeringen e.d. rekening gehouden onder autokosten. De huurkosten zijn zo laag omdat ik vanuit mijn schuur ga werken ;)

 

Hoe moet ik rekening houden met BTW en loonbelasting? Kan je misschien een voorbeeld aan me geven in het Excel bestand?

 

(hierbij het nieuwe bestand incl. personeelskosten)

Financieel_ondernemingsplan.xls

Link naar reactie
  • 0

Milmo,

 

Zou je kunnen vertellen hoe je aan de opbouw van je loonkosten bent gekomen.

 

als je e.e.a. wat verduidelijkt (hoeveel uren per week je gemiddeld per werkenemer denkt te verlonen etc.) dan kan ik wel een proforma voor je maken zodat alle kosten (incl. pensioen, wg lasten en loonbelasting) door jou opgenomen kunnen worden.

 

groet

 

Erik

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Erik,

 

Ik snap op welke manier jij het bedoelt. Ik dacht dat ik bij loonkosten het totaalbedrag kon zetten, dus loon, loonbelasting e.d. Moet dit echt apart genoteerd worden?

 

Maar laten we ervan uitgaan dat ik 135 euro per dag aan een werknemer betaal.In maand 7 werkt iemand 5 dagen, maand 8 7 dagen, maand 9 9 dagen, maand 10 12 dagen, maand 11 15 dagen, maand 12 19 dagen.

 

En hoe zit het dan met BTW?

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Wat is redelijk? Het gaat dus om mensen die een schoonmaakdienst leveren.

 

Ik had in gedachten om dat bedrag kwijt te zijn, dus incl. alle overige loonkosten. Is dat een redelijk bedrag of houden mijn werknemers dan netto te weinig over?

 

Laten we ervan uitgaan dat het een bruto bedrag is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.