• 0

BTW en administratie

Hallo,

 

Ik wil een eigen webwinkel beginnen.

Maar nu zit ik met een paar vragen die mij nog niet geheel duidelijk zijn.

Om de hoeveel maanden moet je aangifte doen ? ik heb gelezen om de drie maanden, maar moet je dan ook direct de te betalen BTW betalen of doe je dat eenmaal aan het eind van het jaar ?

De betaalde BTW mag je aftrekken van de toegevoegde BTW ?

Mag je ook de BTW kosten aftrekken van de spullen die je heb gekocht voor de onderneming zoals kantoorartikelen ?

Ik ga gewoon vanuit huis per postorder verkopen.

Ik wil graag de kosten zo laag mogelijk houden en de administratie zelf doen, als de webwinkel succesvol word wil ik later een boekhouder nemen.

Ik doe deze onderneming partime naast mijn werk, ook ben ik onder de 18.

Welke bedrijfsformulieren heb ik allemaal nodig voor de administratie ?

kasboek, bonnenboek, weekstatus (hoelang ik met de onderneming bezig ben).

Wat zet je eigenlijk allemaal in het kasboek ?

Je hoeft over de verzendkosten toch geen BTW te betalen ? en kan je dat aftrekken van de belasting

 

bvd

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

:o,

 

Dit lijkt wel spam

 

 

 

Waarover berekent u BTW?

 

Vaak is de vergoeding voor een levering of een dienst opgebouwd uit verschillende onderdelen. Bij een belaste levering of dienst berekent u de BTW over het totaalbedrag dat u uw afnemer in rekening brengt. Bij het totaalbedrag horen ook verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten, verpakkingskosten (behalve statiegeld) en dergelijke.

 

Deze quote komt van de belastingdienst had iets minder "wervend" geleken. ;)

 

Inhoudelijk klopt het natuurlijk wel

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Salarisexpert,

 

Spam is toch informatie waar je niet om gevraagd hebt? De verwijzing is zeer relevant voor de vraagsteller. Ook draai ik mijn hand niet om uitgebreid vragen op higherlevel te beantwoorden, zodat het een plek is waar starters kwalitatief goede informatie kunnen vinden.

 

Ik vind informatie van de site van de belastingdienst niet leidend, wel de belastingwet waaraan zij en de ondernemer zich dient te houden.

 

Dus vergelijk mijn link alstjeblieft niet met de zoveelste bezoeker, die nooit iets post en een reeks algemene niet ter zake doende links neerzet(daar heb ik namelijk ook een hekel aan).

 

Dus wie is nu al met al niet tevreden met mijn inbreng?

 

Groet

Rob

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

;D, Robsie

 

Niet zo aangebrand zeg. Ik zeg toch niet dat je geen nuttige dingen zegt / doet, ik vond alleen dat door een link naar jouw website te plaatsen (hoe inhoudelijk de inhoud ook was) best wel een vorm van Spam was.

 

Meer niet 8)

 

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

[off topic] Daarom, heb ik ook besloten vandaag niet veel meer te doen en af en toe vervelende berichten te plaatsen hier ;) [\off topic]

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.