• 0

VAR verklaring niet nodig?

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben Tom, hallo iedereen ! ;)

 

Ik heb net een eenmanszaak opgericht, op het gebied van ICT dienstverlening. Ik wil diensten aanbieden aan particulieren en bedrijven.

Ik doe dit naast mijn studie en bijbaan.

 

Nu heb ik natuurlijk nog niet echt klanten, maar voor een bedrijf maakte ik in het verleden al een nieuwsbrief.

 

Nu wil ik hun voortaan een factuur kunnen sturen, alleen toen kwam ik die VAR-wuo verklaring tegen op het internet.

 

Deze zou ik alleen kunnen krijgen als ik meerdere opdrachtgevers heb, en de inkomsten uit de onderneming niet voor het grootste deel afkomstig zijn van die ene klant.

 

Dit wel het geval, omdat dit zowat mijn enigste zakelijke klant is, en dit meer inkomsten oplevert dan pc reparaties e.d.

 

Ik raakte in paniek :-[ en heb de belastingdienst gebelt.

Zij gaven aan dat het redactiewerk is en dat ik hierdoor geen gelijkgestelden ben en dus val onder de uitzondering.

 

zie link http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22/lb22-171.html

 

Ik hoef dus volgens hun geen VAR aan te vragen, maar ik heb er twijfels over.

 

Wie komt wijs uit mijn verhaal en kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Etzilla,

 

Ik denk niet dat payrolling veel te maken heeft met een VAR, hoewel over dit onderwerp veel gediscusseerd kan worden, is dit denk ik niet het draadje.

 

Ik vraag me zelf af of payrolling iets met ondernemen te maken heeft. Je hebt immers met een uitzendbureau een arbeidsovereenkomst (eventueel met uitzendbeding) gesloten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.