• 0

Groupage shipping vanuit China??

Begin dit jaar heb ik een klein kunstbedrijfje opgezet die betaalbare moderne kunst gaat verkopen. Dit wordt gemaakt in China.

 

Nu krijg ik volgende week mijn eerste sample order binnen en dit laat ik door TNT naar Nederland verzenden, weinig risico maar wel erg duur! Dit is dus niet meer zo aantrekkelijk naarmate het aantal schilderijen toeneemt die ik naar Nederland laat komen.

 

Nou is mijn vraag, weten jullie nog goeie shipping agents in Nederland of in China die containervracht over zee doen waarbij je ook een klein stukje van de container kan gebruiken? Of andere manieren waarmee je op de verzendkosten kan besparen?

 

Nog andere tips voor het importeren vanuit China, let me know!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo ffemke,

 

Hiermee open je een interessante discussie want dit is echt een probleem. Ik haal al heel wat jaartjes pakketjes uit het VO en ik heb ervaring met koerier zendingen en ook met bootzendingen. Met de boot lijkt vaak goedkoop maar de handling hier in Nederland is echt kostbaar en traag. Je moet nl. de opslag in de loods betalen en het vervoer nog regelen. Afhalen is een ramp want het gaat er nogal ruig aan toe in de haven en je staat zomaar een hele dag te wachten voordat je aan de beurt bent. Mijn ervaring is dat je het beste de goederen per vliegtuig kan laten komen, dan niet met een koerier maar echt als cargo vracht. Ligt natuurlijk een beetje aan de omvang van de producten maar dat werkt vrij goed.

 

Je zou je leverancier zover moeten krijgen dat zij ervoor zorgen dat het op transport komt, je vraagt de prijs dan CIF voor boot, vliegtuig en koerier. Hou er echter wel rekening mee dat je nog veel kosten moet betalen voor afhandeling.

 

Ik heb dus niet echt de oplossing maar ben wel zeer benieuwd wat anderen hierover hebben te zeggen en welke tips er nog volgen.

Link naar reactie
  • 0

Beste ffemke,

 

Het proces is inderdaad redelijk ingewikkeld, maar het moet goed te doen zijn. Om te beginnen zou ik eens kijken op de site van Fenex, www.fenex.nl, zij kunnen je helpen bij het hele proces van importeren. Voor een goede transporteur ga je naar www.transporteur-vergelijken.nl, hier kun je snel en gemakkelijk een offerte aanvragen van het bedrijf wat jij nodig hebt. Ook op kvk.nl staat veel info. Als je je er even goed in verdiept is het best te doen. Ik weet niet precies wat voor een kunst je gaat vervoeren, maar als je het laat overvliegen houdt je marges goed in de gaten! Verder is het bij de meeste bedrijven makkelijk te regelen om een groupage containervracht te krijgen. De gouden tip: altijd positief doorgaan, alles valt te regelen.

Frank Tobé

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam vorige maand in het vliegtuig onderweg naar China aan de praat met iemand die ook schilderijen uit China importeert. Een groot probleem is de chemische lucht die van verse schilderijen afkomt nadat het een tijd afgesloten (in een container dus) is bewaard. Dat leverde grote problemen (en extra kosten) op bij het invoeren. Probleem 2 was de verpakking. Zijn schilderijen werden voorzien van dun (enkellaags) karton wat bij aankomst al grotendeels gescheurd was. En als laatste worden er steeds vaker 'schilderijen' geprint op canvas en voorzien van een laklaag die het idee geeft dat het een echt geschilderd schilderij is, ipv een geprinte versie.

Helaas geen praktische vervoerstips, maar misschien kun je hier toch je voordeel mee doen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Wat ik ook al in een eerdere thread hir vertelde heb ik zeer veel ervaring met import/export naar China alles kunst heb ik geen verstand van wel heb ik een goed contact met een airfreight agent en een seaforwarder die je misschien verder kunnen helpen.

 

EN wat men zegt over opslag kosten e.d. ja dat is logisch zoals TNT,DHL hebben hun eigen Douane afdeling maar zoals bijv. in de Rotterdamse haven en Schiphol wordt alles gecontroleerd en ingeklaard en dit duurdt wel even dit is nog erger geworden sinds 9/11.

 

Maar mocht je interesse hebben in die contact personen dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.