c123

Senior
  • Aantal berichten

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    -
  • Achternaam
    -
  • Skype

Bedrijfsinfo

c123's trofeeën

  1. Je geeft aan afgelopen jaar via Marktplaats aan 500 klanten te hebben verkocht, dat lijkt mij toch een behoorlijk resultaat. Waarom intensiever je dat niet en ga je veel meer en frequenter plaatsen? Daarnaast heb je natuurlijk ook nog Speurders, Tweedehands, Ebay etc. Allemaal advertentiesites waar veel MKB'ers al zakelijk producten aanbieden. Kost heel weinig tot niets, zeker t.o.v. Adwords. Misschien moet je een concessie doen met de prijs met de producten op de advertentiesite, maar het is wel al een bewezen werkend concept voor jou.
  2. Je zou het moeten zoeken in de richting van modelabels, bijvoorbeeld bij Van Engelen en Evers in Heeze. Als je zoekt op 'woven labels' (Europees) krijg je aanbieders van Fashion labels waarbij custom made pvc labels ook vaak onderdeel van het leveringsprogramma is.
  3. Vanuit onze ervaring kan ik beamen dat Marktplaats voor veel bedrijven broodnodig noodzakelijk is. Kijk alleen al naar alle autodealers en bedrijven die afhankelijk zijn van klussen die via Marktplaats gegenereerd worden. Daarnaast is Marktplaats voor bedrijven het ideale platform om een groot aantal producten te tonen. Hieruit komen zowel opdrachten uit voort van consumenten maar zeker ook B2B. De bedrijven waar wij mee werken zijn vaak afhankelijk van Marktplaats. Veel sterker dan andere advertentiesites. Wij merken dat onmiddelijk met een update. Het is bijna zo sterk dat door Admarkt en de dagtoppers, je op de eerste twee pagina's van je zoekresultaten al bijna geen particulieren aanbieders meer ziet. Het zijn bijna alleen maar zakelijke aanbieders die de zoekresultaten domineren. Overigens zijn de kosten voor Admarkt erg gestegen waardoor die optie al een stuk minder aantrekklijk is geworden.
  4. Begin vorig jaar bleek al dat 6% van de omzet van kleine en middelgrote bedrijven voortkwam uit activiteiten van de online advertentiesite. Bijna een derde van de ondernemingen die hebben meegedaan aan het onderzoek bleek actief te zijn op Marktplaats, dat was een onderzoek van bijna een jaar geleden onder 1400 ondernemers uit het MKB (bron Blauw Research).
  5. Have been there....... PAS OP!!!!!!!!!!! Dezelfde situatie meegemaakt, mijn zaak, mijn geld! Ik heb mij uit de tent laten lokken en mijn compagnon uiteindelijk de toegang geweigerd want ik had ook zoveel bewijzen van niet functioneren e.d.. Ik liep er al maanden mee rond, verschrikkelijke tijd en uiteindelijk neem je een beslissing. Gevolg, de kort geding rechter stuurde mij naar huis met het vonnis bodemprocedure. 3 jaar later was de uitspraak, ik kreeg een fooi en was alles kwijt. Mijn compagnon doet nog steeds goede zaken met MIJN zaak. Dit kun je alleen juridisch bekijken, niet emotioneel. Ik ben er klaar mee moet je niet meer zeggen. Ga het oplossen!
  6. Mee eens. Met name gezien het karakter van de site. Het is geen forum, waar leden besluiten gezamenlijk iets te kopen. Bij bepaalde forums heerst veel meer 'saamhorigheid' en accepteert men bij gezamenlijke inkoop de risico's van het niet verkrijgen en weet men zeer goed welke inspanningen de initiator moet leveren om het voor elkaar te krijgen. Eigenlijk moet je bij de frontpage waar de acties staan aangekondigd, al weten of een actie al een 100% actie is. Ik ga eens zoeken naar een applicatie om dat visueel te krijgen, denk dat het wel slim is inderdaad. Bedankt voor de input, soms moet je het even van iemand anders horen.
  7. Er worden geen aantallen gecommuniceerd op de site, niet over nog te halen en ook niet wat er al is gehaald. Na 1-2 week online kun je je voorstellen dat het wisselen van de deals niet komt doordat de actie een succes was, maar omdat de zaak moet gaan leven. De bezoekers die nu komen en terugkomen willen nieuwe dingen zien. Het aanbod van producten is toereikend en vernieuwend om snel veel acties te doen. Versie 2.0 (ik hoop dat ik dat ga halen) zal inderdaad de gadgets en leuke applicaties in zich hebben zodat het voor de bezoeker duidelijker is wat de status van 'de deal' is. Ik kijk niet zozeer naar wat de andere sites doen, natuurlijk wel spieken en checken maar je moet geen reuzen met dwergen gaan vergelijken. Groep Deal Shop is gewoon een van de vele sites die nu met 'samen kopen' zich een plaats op de markt wil veroveren. Niet als mega site maar als serieuze betrouwbare aanbieder van de goede merken met fikse korting.
  8. Het betaalproces is nu op basis van vertrouwen in het aanbod. De prijs is heel goed en de aantallen die nu nodig zijn laag, dus is het eenvoudig om een 'uitvalpercentage' in te calculeren. Men krijgt een betaalverzoek met een Ideal link om de betaling af te ronden. Dit is een tijdelijke oplossing, met Paypal bijvoorbeeld kun je autoriseren en innen.
  9. Dank je, ik heb nu een _blank toegevoegd om Groep Deal Shop open te houden. De reden is dat de website de plaatjes kleiner maakt dan het origineel. Met de plaatjes High Res met zoomfunctie op Picasa zijn de producten zeer goed te zien. Door Picasa openbaar te houden kan dat ook weer traffic opleveren.
  10. Bedankt voor de reacties, ik stel het zeer op prijs. @TCJWE: Garantie en retourbeleid is niet anders dan bij een 'gewone' webshop. Met andere woorden zou dat geen belemmering hoeven zijn voor de consument. Ik zal dat wel nog beter moeten communiceren -> aandachtspunt Het financiele plaatje is dekkend, de deal gaat door bij een minimum zodat de kosten voor het hele traject dekkend zijn en er nog een kleine marge overblijft. Alle deals staan op zich en zullen altijd dekkend zijn. @John Bouwmans Er zijn zowiezo 2 dingen die beter kunnen, naast betere communicatie over verzending, retour en garantie. a) Productomschrijving: zoals je aangeeft moet dat duidelijker en meer ->aandachtspunt b) Bestelproces: hierin kan ik niet afwijken door het vaste stramien, wel kan ik met teksten op bijvoorbeeld de laatste pagina, beter het systeem en routing vertellen ->aandachtspunt Maatvoering en invulvelden ga ik nog eens allemaal nalopen, dat kan ik natuurlijk wel zelf goed zetten. Bedankt voor de tip. @ikkrijg Dank je voor je input, hier ga ik zeker mee aan de slag. Ik kan natuurlijk op de homepage al direct veel meer vertellen. Met een image kan ik al veel uitleggen en de consument goede informatie geven en inderdaad kan ik daar gelijk een vette deal neerzetten ->aandachtspunt Productcategorrieen boven: Helaas kan ik dat niet wijzigen. Ik ga het de bouwer nog eens vragen maar ik denk dat het niet anders kan. Social Media: Ik denk dat het in dit concept heel belangrijk is. Dit wil ik dus maximaal gaan inzetten. Ik heb nu onderaan die grote rare foto de I like buttons en waar je gegevens voor de nieuwsbrief kan invullen ook. Ik moet het inderdaad ook op productniveau gaan doen. Hier is nog veel werk te doen, maar ook veel te halen. Alle tips hierover zijn meer dan welkom. Bestellen/Algemeen: De landinspagina na het bestellen moet alle informatie bevatten, dat moet worden aangepakt. ook zal de bevestigingsmail alle relevante informatie bevatten. Het mooiste is een countdown teller of iets dergelijks om te laten zien hoeveel er al zijn verkocht en wanneer de deal doorgaat. Ik kijken of ik dat met een HTML snippet kan toevoegen, dat is een stukje vrije HTML die hier en daar kan worden ingezet. Ik ga de komende dagen bovengenoemde punten afwerken en ik hoop dat jullie op een later tijdstip nog eens willen kijken.
  11. Omschrijving van je concept: Met de site stappen we in de nieuwe manier van kopen op internet via de zogenaamde Groep Deals, of Samen Kopen acties. Er zijn meedere sites die dit concept omarmen. Met onze website bieden we merkkleding en accessoires aan met 50 tot 70% korting ten opzichte van de adviesprijs. De aangeboden artikelen kopen we bij onze groothandel vanuit Italië in wanneer een bepaalde hoeveelheid is bereikt. De acties hebben een looptijd van een paar dagen zodat de consument kan inschatten wanneer de producten geleverd kunnen worden. Groep Deal Shop Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Inkoop en logistiek geregeld in Italië. (Standaard) Webshop geopend, update naar betaalde versie. Look en feel zoveel als mogelijk aangepast (huidige shop heeft beperkingen). Zoekwoorden en Metatags ingevuld. CPC advertentiecampagne via Adwords. CPC advertentiecampagne via Martkplaats. Facebook groep geopend. Twitter account gekoppeld. Op de 6 belangrijkste (gratis) advettentiesites regelmatig adverteren. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: De persoonlijke uitdaging is om een buisiness te genereren die heel dynamisch is. De deals lopen maar enkele dagen en moeten weer opgevold worden door nieuw. Naast het onderhoud aan de site is er ook nog de inkoop, logistiek en administratie. Bij voldoende omzet en omloopsnelheid is hier een interessant bedrijf van te maken wat zich niet beperkt tot een statische webshop. Daarnaast signaleer ik een nieuwe trend m.b.t. de Groep Deals waar wij ook in willen stappen. Doordat er steeds nieuwe content te vertellen is, zien we de combinatie met Facebook en Twitter ook sterk. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Niet! Wat op dit moment wel gaande is dat de veel van de huidige sites aanbieding brengen voor steden, en veel Entertainment en Wellness. En andere websites brengen bijvoorbeeld een aanbieding één dag. Een site met merkkleding en accessoires op deze manier ken ik niet, zou het wel graag willen weten. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Door de beperking van de site (overigens wel een hele fijne: shoppagina.nl) zijn tips over lettertype en kleurgebruik veelal niet te doen. Uiteraard is er qua tekst en zinsbouw altijd wat te doen en dat hoor ik dan ook graag. Hoe wek ik het vertrouwen bij de consument? Snapt de consument hoe het werkt etc. Daarnaast wil ik traffic naar de site, dat wil natuurlijk iedereen maar zonder traffic is het concept kansloos. Traffic kopen wil ik wel maar het moet realistisch zijn en elke geinvesteerde euro in marketing moet snel terug komen om weer opnieuw te investeren. De marges op de producten zijn laag. gemiddeld 20-25%. Ik zou dus ook graag van deskundigen op marketinggebied feedback horen. Met name over Adwords, Marktplaats en Facebook & Twitter. Wanneer het concept werkelijk een succes blijkt te zijn gaan we de website opnieuw (laten) bouwen met alle specifieke functies zoals een countdown klok, aantal deelnemers in beeld etc. Ik hoop alleen met de huidige site een start te kunnen maken en dan beslissen of we ermee verder moeten gaan.
  12. Minou, Jouw toekomstige agent gaat natuurlijk proberen het maximale eruit te halen, echter het is niet reëel. Een percentage van 30% is een importeur/distributeur marge. Je kunt 15% maximaal aanbieden. Wel kun je natuurlijk een eindejaarsbonus afspreken maar die koppel je aan een target. Denk niet dat de enige mogelijkheid is die je nu krijgt aangeboden, als je zelf lekker bezig bent met je handel komen er vanzelf wel andere (weder)verkopers op je pad. Succes!
  13. En je lasten? Hoeveel mag je doorberekenen aan je bedrijf, zijn daar vaste regels voor?
  14. Ga met je idee naar de NS, die hebben echt een groot probleem momenteel. Wellicht kun je het met hun verder ontwikkelen, heb je gelijk een goede partner.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.