• 0

Rabobank Stimuleringslening?

Gast Verwijderd account

Ik hoorde van een goeie kennis van mij dat de Rabobank Stimuleringslening een goed alternatief kan zijn voor als je als starter geen of weinig eigen vermogen hebt bij het opzetten van een onderneming, is dit juist? is er misschien iemand hier op het forum die ervaring heeft met dit product van de Rabobank?

Zoals ik heb begrepen kun je op basis van een goed ondernemingsplan maar zonder voldoende zekerheden en/of eigen vermogen alsnog een bedrijf starten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had zelf redelijk wat eigen vermogen, enorm veel klanten die contracten hadden afgesloten en leveranciers die 50% korting gaven en toch kreeg ik geen stimuleringslening.

 

Vergeet de Rabobank Stimuleringslening maar. Als iemand hier een Stimuleringslening heeft gekregen eet ik mijn sokken op.

 

Ik raad je de Postbank aan. Ze zijn een stuk relaxter met het verstrekken van kredieten.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet de Rabobank Stimuleringslening maar. Als iemand hier een Stimuleringslening heeft gekregen eet ik mijn sokken op.

 

Hoop dat je smakelijke sokken hebt?... ;)

 

Met onvoldoende zekerheden en een goed plan kun je ook een beroep doen op de BBMKB, hierbij staat de overheid borg voor je tekort aan zekerheden.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

hoi lexus,

 

ik vandaag antwoord gehad van de bank, maar ook die regeling heeft haken en ogen en voor grote bedragen houd het gewoon al helemaal op. Toch kreeg ik het advies om door te gaan, om iemand te zoeken die garant wil staan, dus ze geloofde min of meer wel in mijn idee! Dus stel je niet te positief in op die regeling, want dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Ook een bank is een onderneming en ook zij willen winst maken, dus ze geven het niet zomaar weg hoor...hahaha

maar ik geef niet op, zoals mijn motto al zegt: overal is een oplossing voor! groetjes van angelina

somige mensen klagen dat rozen, doornen hebben, ik ben blij dat de doornen, rozen hebben!

Link naar reactie
  • 0

hoi lexus,

 

Toch kreeg ik het advies om door te gaan, om iemand te zoeken die garant wil staan, dus ze geloofde min of meer wel in mijn idee!

Hoi,

Ook ons idee vonden ze geweldig. Lucratief, gat in de markt, zeker door gaan, heb ze allemaal gehoord. Zie stichting wil huren. En dan hangt het ook nog van filiaal af. Want we hebben 2 Rabo's gehad en de ene zei dat het wel moest lukken, maar dat we niet onder haar regio vielen. En de andere regio zei alle teksten die hoor voor staan. Maar geld is er nog steeds niet, want het is nieuw en het gaat over welzijn en dat is eng. Niet goed in cijfers te zien. De standaard banken willen dat niet. Wij hadden iemand die 3 ton wilde neerleggen, maar dan de rest nog.

Het gaat inmiddels om kopen, want verhuren doen mensen ook niet zo maar. (Wij willen een boerderij kopen, waar we een opvang van maken)

Je zou denken, dan hebben ze toch het (onder)pand. Maar nee hoor. Je bent onbekend en dan doen we niets voor je.

Dus als jullie een bank of iemand weten die wel dat soort dingen doet, dan horen we dat graag.

groetjes, Marjan

Link naar reactie
  • 0

Ik raad je de Postbank aan. Ze zijn een stuk relaxter met het verstrekken van kredieten.

 

???

 

Ik heb van 2001 tot vorig jaar exclusief bij Postbank gebankierd. Een paar maand geleden vroeg ik een informatiegesprek aan t.b.v. financial lease, en kreeg onderstaand bericht als antwoord:

 

Onlangs heeft u via onze website een aanvraag gedaan voor een adviesgesprek, Financial Lease. Hartelijk dank hiervoor.

 

Op basis van de bij ons bekende gegevens over uw bedrijf kunnen wij deze aanvraag tot onze spijt niet honoreren.

 

Over de reden van de afwijzing kunnen wij u hier niet tot in detail informeren. Wilt u meer informatie over de beoordeling van een kredietaanvraag, dan vindt u deze op www.postbank.nl/zakelijk bij de kredietvorm waarvoor u een aanvraag heeft ingediend.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Postbank relaxed? Laat me aub niet lachen!

 

Theo

Link naar reactie
  • 0

hoi lexus,

 

ik vandaag antwoord gehad van de bank, maar ook die regeling heeft haken en ogen en voor grote bedragen houd het gewoon al helemaal op. Toch kreeg ik het advies om door te gaan, om iemand te zoeken die garant wil staan, dus ze geloofde min of meer wel in mijn idee! Dus stel je niet te positief in op die regeling, want dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Ook een bank is een onderneming en ook zij willen winst maken, dus ze geven het niet zomaar weg hoor...hahaha

maar ik geef niet op, zoals mijn motto al zegt: overal is een oplossing voor! groetjes van angelina

 

ja ik heb het zelfde verhaal gehad met mijn adleasing project, en ja hoor.. 2 weken geleden op rtl nieuws dat de autodeel-branche met 40 % per jaar in omzet stijgt haha.. maja... maaruhh wat ga je nu doen, zoeken naar particuliere investeerders?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.