• 0

eenmanszaak met twee handelsnamen

ik heb een computer bedrijf wat niet erg goed loopt, dit is een eenmanszaak, ik heb tevens een tweede bedrijf opgericht en de handelsnaam bij de kvk op laten zetten. Wat ik wil is het computer bedrijf langzaam sanneren. Maar in mijn bedrijfs pand zit een aardige overwaarde, zou deze sannering een afreken moment zijn voor de belasting of kan ik mijn pand gewoon doorschuiven in de andere onderneming.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn accountant zegt dat het een afreken moment is en het een ficale claim zal opleveren omdat ik stille reserves heb in mijn pand, zelf ben ik van mening dat het niet uitmaakt of ik computers of dieren verkoop omdat ik een eenmanszaak heb, en er dus geen sprake is van staking maar slechts het sanneren van één van mijn bedrijfjes.

Hij heeft me erg bang gemaakt,

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mijn accountant zegt dat het een afreken moment is en het een ficale claim zal opleveren omdat ik stille reserves heb in mijn pand, zelf ben ik van mening dat het niet uitmaakt of ik computers of dieren verkoop omdat ik een eenmanszaak heb, en er dus geen sprake is van staking maar slechts het saneren van één van mijn bedrijfjes.

Hij heeft me erg bang gemaakt,

 

Angst is een slechte raadgever !

Laat je goed informeren en handel dan.

 

Link naar reactie
  • 0

berts,

 

Kun je je vragen eenmaal stellen in het vervolg?

Om kort te zijn, het pand is voor zover ik nu kan beoordelen in het bezit van jezelf. Je hoeft naar mijn mening niets af te rekenen omdat je nog steeds als eenmanszaak bestaat en deelneemt aan het economisch verkeer.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.