• 0

Eigen bier, wijn

Hoi mensen Ik heb een vraag aan de leden van het forum. Met mijn budget ben ik aan het onderzoeken waar mijn beste kansen in liggen.

Ik wil graag vragen wat de prrocedure is als je je eigen bier, wijn, frisdrank, water wilt. Moet je dan bij een brouwerij zijn. Of moet je zelf een brouwerij opzetten? De vorige keer kreeg ik te horen dat ik het beste kon investeren. Dat ga ik ook doen maar eerst wil ik kijken wat er allemaal mogelijk is en wat niet. Ook heb ik vragen voor degenen die winkels bezitten. Als je naar kleren in Europa kijkt en die in Amerikazie je best wel een verschil. Ik zou graag willen weten Waar ik eventueel terecht zou kunnen om eigen hoge kwaliteit kleren te laten ontwikkelen en/of om schoenen ( leer, en allerlei textiel)?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Haal rustig adem, slaap er een nachtje over, en maak een serieus plan om iets te gaan doen wat je leuk lijkt en waar je goed in zou kunnen worden. Ga niet als een kip zonder kop allerlei 'winstgevende' ideeën achter elkaar afratelen, daar schiet je niets mee op. Wanneer je weloverwogen een keuze hebt gemaakt, is het tijd een serieus plan te maken en zelf aan de slag te gaan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jullie raad opgevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat ik met een winkel zal beginnen met mijn eigen merk. Omdat het weekend is kan ik helemaal niks beginnen. Wel heb ik een ondernemingsplan in werking gezet en dit is alles wat ik al weet:

Voor onze producten hebben wij een budget van 400.00 euro nodig en op het moment beschik ik over 549.000 euro.

 

Het pand huren voor de winkel kost al minstens 1.600 per maand. Ik moet minstens 5 maanden vooruit. Ook moet ik energie, pinkosten, alarm betalen. Er komt dus maandelijks zo'n 400 euro bovenop. Hoe zit het nou met omzet belasting? Als een product 160 euro kost hoeveel hou ik dan? Welke soorten belasting moet ik betalen? Wil iemand mij daar aub over inlichten?

Link naar reactie
  • 0

Is dit een "real life" iets? Of is dit een verkapt "help me met m'n schoolopdracht"?

 

In ieder geval, mocht je geintereseerd zijn in eigen biermerk kan je ook overwegen om bijv. te investeren in bierbrouwerij in bijv. Tsjechie. Dit heeft een bekende van mij laatst gedaan.

 

En de wijn is gewoon kwestie van eigen etiket erop plakken... (wel in overleg natuurlijk met de wijnbouwer).

 

Maar in beide gevallen kan ik je wel verder helpen, mits het een serieus idee is!

Link naar reactie
  • 0

 

Het budget is in ieder geval niet met ondernemen verdient.

 

Hoe ben je aan dat budgetr gekomen? Kun je dat truukje niet veel beter nog een keer uithalen? Of als het domweg in je schoot is geworpen, tjee doe er zuinig mee man, je kunt het er mee vemenigivuldigen, doch, maar één keer uitgeven.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat het weekend is kan ik helemaal niks beginnen.

 

Moet het perse snel opgemaakt worden? 8)

 

Een week geleden had je nog zes ton, nu is het al afgezakt naar 549.000 euro. Over tien weken ben je weer terug bij af...

 

De vraagstelling is dermate rommelig dat het enige advies kan zijn: ga eens met iemand praten die je vertrouwd en die een beetje verstand van zaken heeft.

 

Succes! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.