• 0

Oproep voor vrouwelijke ondernemers

Beste vrouwelijke ondernemers,

 

Het tijdschrift Salomé heeft als doel het informeren en amuseren van welgestelde selfmade vrouwen van 30 tot 55 jaar. Daarnaast kent het informatieve doel een nevenfunctie, namelijk het indirect stimuleren van vrouwen in hun wens ‘het verder te schoppen’. De beoogde Salomé-lezeres heeft namelijk, naast een druk sociaal leven dat in het teken staat van luxueus genieten, duidelijk de wens te presteren.

 

Voor ons nieuwe rubriek (Oproep) zoeken wij vrouwelijke ondernemers die een oproep willen doen voor een investering, zakenpartner of iets in die trant. Bij een goede motivatie, plaatsen wij je profiel + foto in onze magazine. Zo krijg je onder meer aandacht onder onze vrouwelijke lezers.

 

Uiteraard gaan wij discreet om met je gegevens en pas na een goede selectie en alleen als het zinvol is, word je in onze magazine voorgesteld.

 

Je kunt je motivatie en verzoek mailen naar redactie@mediasoda.nl. Bedankt alvast voor je moeite.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Christine, bedankt voor je reactie maar misschien zijn er andere mensen die deze mogelijkheid wel interessant vinden.

 

Er is zelfs in onze redactieraad een dame die investeert en onlangs ook geinvesteerd heeft in een mooie onderneming. Beetje meer credit voor de dames.

 

 

gr

Sally

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij was dit hier al twee keer eerder gepost?

 

Als ik op zoek was naar investering dan zou ik dat niet via een vrouwenblad doen omdat de kans dat je een investeerder vindt dan ongeveer nul is. Ik ken in ons land geen vrouwen in de VC wereld, anders dan als "junior investment manager".

 

 

Ja Dat klopt. Die waren verwijderd, omdat het niet duidelijk was wat er met de respondendenten zou gebeuren. Nu wel. Volgens mij weet Sally wat ze doet met die vrouwelijke ondernemers en lijkt het me een prima gelegenheid om onder de aandacht te komen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sally,

 

Een jaar of 6 geleden heb ik voor het toenmalige vrouwenblad Avanta (die ben je vast tegengekomen bij je marktonderzoek) meegewerkt aan een artikel over risicokapitaal.

De schrijfster daarvan heeft toen stad en land afgebeld voor vrouwen met een investeerder in hun bedrijf. Uiteindelijk zijn ze via de Nebib bij mij terechtgekomen en hebben ze 1 andere dame gevonden. En een derde die ermee bezig was, maar waarvan ik gezien haar instelling destijds betwijfel of het haar ooit is gelukt investeerders te strikken.

Ik vond het toen nogal suf dat de journaliste toch een artikel wilde schrijven over iets dat blijkbaar bijna niet voorkwam. En in de uiteindelijke tekst bracht ze het ook nog of het vaak voorkomt...

 

De moraal van dit verhaal:

Uit het feit dat je deze oproep hier voor de derde keer plaatst concludeer ik dat het niet stormloopt met reacties. Als dat zo blijft, denk dan niet dat het aan jullie ligt. Er zijn gewoon weinig vrouwelijke ondernemers die grotere bedrijven ambieren.

 

Datzelfde Avanta had overigens vroeger wel een rubriek met stukje en foto van vrouwen die recent voor zichzelf waren begonnen. Daarvoor was altijd wel animo, dus als deze rubriek niet gaat lopen is dat misschien een leuk idee.

 

 

Karen (die je - als je dat wilt - wel aan vrouwelijke ondernemers met een leuk verhaal kan helpen, maar er geen kent die op dit moment geld of een partner zoeken) en (die daarnaast erg benieuwd is wat ze zich bij een welgestelde selfmade vrouw moet voorstellen)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey Karen,

 

Wij hebben het drie keer geplaatst omdat onze oproep verwijderd was. Ondertussen hebben wij een aantal reacties binnen. Het gaat ook niet alleen om een investeerder maar ook bijv om een zakenpartner.

 

Avanta was gericht op vrouwelijke ondernemers. Salome is breed en voor succesvolle vrouwen (ondernemers, advocaten, managers etc)of de vrouwen die simpelweg meer willen lezen dan over cosmetica en mode. Wij nemen onszelf niet te serieus, het is vooral entertainment.

 

Aan de reacties van de adverteerders merken wij dat wij goed op weg zijn. Bedankt voor je reactie, jij ook Christine.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou nou Karen, ik vind dat je wel wat voorbarig bent met je conclusies hoor!!

 

Er zijn genoeg vrouwen die grotere bedrijven ambieëren. Dit hoeft dan niet automatisch te betekenen dat je dit "en public" bekent wilt maken.

 

Ik zou mijzelf nl ook niet voor een dergelijke oproep kandidaat stellen. Niet alleen om mijzelf open en bloot in een blad te zetten, maar ook omdat ik niet graag afhankelijk ben. (welke eisen stelt de investeerder?) De bank is een noodzakelijk kwaad.

 

Het blad is mij trouwens ook totaal onbekend.

 

kirsten

Link naar reactie
  • 0

Hi Sally,

 

Uitstekend initiatief jouw blad.

Ik hoop dat de oproep naar de 'female VCs' lukt.

Het zou een toename van ondernemerschap voor zowel henzelf als startende vrouwen betekenen en dat is gewoon goed.

Zo help je elkaar!

 

Maar ook ik ben, net als Karen, geneigd somber te zijn.

Tijdens mijn eigen reis door VC land kwam ik voornamelijk 'grijze' heren tegen met risicomijdend gedrag/instelling.

En ja geen vrouw gezien. Behalve dan als collega kapitaalzoekende.

Conclusie zou kunnen zijn dat hier het feminisme nog niet is toegetreden.. en/of dat vrouwen het businesswise toch niet zo goed doen..?

 

Cora

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ah, VBMagazine / Avanta....

Ik neem aan dat Sally heeft onderzocht waarom Avanta gaandeweg ten onder ging, en dat Salomé het heel anders gaat doen. Avanta was een beetje suf, vond ik - behalve dat ene nummer natuurlijk :-)

 

 

@ Christine

Ik neem aan dat je bedoelt behalve die drie nummers dan (ik mocht er zelfs twee keer in opdraven).

Toen ik lang geleden een investeerder zocht voor mijn blad heb ik overigens via Nils (of beter gezegd Ben) nog een aantal gesprekken gevoerd met de oprichter van VB Magazine die het later aan Elsevier heeft verkocht. Bijzondere man...

Enne Christine: Trude Maas en Nina Brink zijn volgens mij de 55 inmiddels gepasseerd en dus geen doelgroep meer voor Salomé. Tineke Bakker ken ik niet, wel ene Sonja Bakker.

 

@ Sally

Uit interesse na een van je eerdere oproepen (en omdat ik een half uur te vroeg was voor een afspraak) heb ik laatst op een station het juni/juli nummer gekocht en persoonlijk vind ik het meer een opvolger van Qui Vive.

Het interview met Mavis Carillo blonk wat mij betreft uit en ondanks het feit dat ik geen 'vrouwenbladen' lees, moest ik wel erg lachen op de laatste pagina. Jullie columnist zat in het vliegtuig naar IJsland en vroeg zich af hoe de verhoudingen liggen op een eiland waar tweederde van de bevolking vrouw is. Ik was net terug uit IJsland en dat feit was me totaal niet opgevallen.

 

@ Kirsten

Er is een verschil tussen voorbarige conclusies trekken en ergens kennis over hebben. Ik heb niet geschreven dat ze niet bestaan, maar dat het er weinig zijn. Alle cijfers wijzen erop dat de overgrote meerderheid van de vrouwelijke ondernemers niet voor zelfstandig ondernemerschap kiest om een groot bedrijf op te bouwen. Dat doet overigens de overgrote meerderheid van de mannelijke ondernemers ook niet (maar wel net iets meer).

 

Jij behoort tot een selecte groep vrouwen als je wel een groter bedrijf ambieert. Daarbij wens ik je succes en vooral veel plezier toe.

 

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.