• 0

promotie Marokkaanse marktplaats

Hallo,

 

Begin juli hebben we een projectje opgestart, namelijk marktplaats voor Marokko. Vervolgens hebben we op zoveel mogelijk websites aangemeld in 1 week tijd.

De reden dat we het aanmelden snel hebben gedaan is omdat we op vakantie gingen naar Marokko.

 

In Marokko hebben we een geschikt persoon gevonden die graag mee zou willen werken wat betreft reclame maken voor de website.

 

Nu we terug zijn hebben in de 1,5 - 2 maanden tijd "maar" 12 bezoekers een advertentie geplaatst. We denken dat het komt omdat er al een paar grote advertentiewebsites voor Marokko bestaan.

 

Om meer bezoekers aan te sporen tot het plaatsen van een advertentie hebben we de volgende idee gedacht: Plaats een advertentie en maak kans op 1000 Dirham! (100 euro).

 

 

Mijn vraag is: Wat vinden jullie van het idee? En hebben jullie andere ideeën om bezoekers aan te sporen tot het plaatsen van een advertentie?

 

Alvast bedankt!

 

Website - www.CyberSouk.ma

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je mensen wilt trekken, waarom jaag je ze dan weg? Pop-ups, zeker bij de eerste pagine en dus onvermijdelijk zijn voor mij al voldoende om een pagina nooit meer te bezoeken. Dus trek je minder bezoekers en dus ben je minder interessant voor adverteerders.

 

Je plaatst deze vragen op een Nederlands forum, je markt ligt dus ook (gedeeltelijk) in Nederland, waarom dan is de site in Marokkaans, Engels en Frans? En niet in Nederlands? Kleine moeite groot plezier.

 

Het trekken van bezoekers is niet een kwestie van site plaatsen en achterover gaan zitten (op vakantie gaan), je zal actief moeten promoten.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Als je mensen wilt trekken, waarom jaag je ze dan weg? Pop-ups, zeker bij de eerste pagine en dus onvermijdelijk zijn voor mij al voldoende om een pagina nooit meer te bezoeken. Dus trek je minder bezoekers en dus ben je minder interessant voor adverteerders.

 

Je plaatst deze vragen op een Nederlands forum, je markt ligt dus ook (gedeeltelijk) in Nederland, waarom dan is de site in Marokkaans, Engels en Frans? En niet in Nederlands? Kleine moeite groot plezier.

 

Het trekken van bezoekers is niet een kwestie van site plaatsen en achterover gaan zitten (op vakantie gaan), je zal actief moeten promoten.

 

Bedankt voor uw snelle antwoord.

 

Voor zover ik het weet heb ik geen pop-ups op de website staan, alhoewel ik de reclame onder de taalkeuze vanaf het begin irritant vond en inmiddels heb verwijdert.

 

Doelgroep voor deze website is Marokko, dus arabisch en frans zijn de officiële talen van Marokko. Engels hebben we erbij gedaan als mensen uit het buitenland iets in Marokko wil verkopen.

 

U hebt gelijk wat betreft het actief promoten. In de tijd dat we de website volledig hebben geprogrammeerd, hadden we nog maar een week voor we op vakantie gingen (stond al een tijd gepland).

Momenteel hebben we een geschikte persoon in Marokko gevonden die in het betreffende land reclame gaat doen terwijl wij de reclame op het internet maken.

Link naar reactie
  • 0

de pop-up om de pagina je "home-page" te maken valt inderdaad fout bij bezoekers, iemand verkoopt/koopt waarschijnlijk niet dagelijk spullen dus een marktplaats als homepage lijkt me overdreven.

 

misschien een idee om die pop-up weg te halen en te vervangen met een knop om de pagina in je favorieten te plaatsen. komt een stuk vriendelijker over.

 

verder zou ik sowieso wat meta data aan je pagina toevoegen zodat zoekmachines wat meer kunnen zien over het onderwerp van je pagina.

 

bij marktplaats heb je een stukje "meer informatie"

 

daar staat wat informatie over veilig handelen, uitleg van de website en de voorwaardes van gebruik e.d.

 

dat schept vertrouwen en mensen kunnen lezen hoe alles werkt, zoiets zou ik ook op je eigen site maken. kost geen geld alleen wat tijd.

 

als je je website helemaal voor elkaar hebt, pas dan zou ik gaan adverteren. misschien een goed idee om vrienden en familie te vragen om advertenties te plaatsen van spullen die ze niet meer gebruiken zodat de website al wat voller staat.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het ook bekeken. Hier zijn mijn tips.

 

1. "than" en "then" in het nederlands betekenen DAN, in het engles zit het ander in elkaar: "then" means later and "than" is used to compare things: this one is better than that one. Dus zorg ervoor dat je geen fouten hebt op je eerste pagina, voor mij zou dit de reden zijn om verder niet te gaan kijken.

 

2. Leg netjes uit hoe het werkt. ook over de risico´s etc.

 

3. ik zou ook iets over jezelf daar willen lezen wie vragen, hoe betalen etc.

 

4. Over je promotie. Mensen plaatsen een advertentie omdat ze iets willen verkopen, dat is hun reden, dus als ze het niet kunnen verkopen (ijvoorbeeld omdat er weinig kopers zijn), dan doen ze dat niet. Toch?

Het is niet zo dat ze denken: "Hey, 100 euro ZOU KUNNEN winnen, laat eens kijken wat ik hier in mijn huiskamer heb staan/hangen..." Het kan zijn dat dit hun extra motiveert om naast ebay (of zo) ook jouw site te gebruiken als ze toch van plan waren om iets kwijt te raken, maar als ze weten/denken dat het niet verkocht wordt op je site dan gaan ze daar niet naar toe. Dus zorg voor kopers en verkopers tegelijk.

 

Dat denk ik dan ;D

I am not that dutch, you know...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.