Na de afgelopen weken op het forum rondgesnuffeld te hebben blijf ik met een brandende vraag zitten.
Na een jaar in loondienst te zijn geweest ga ik mij nu inkopen in de BV, (waarschijnlijk 33%, 50% is helaas niet haalbaar) alle cijfers bekeken, alle ins en outs besproken, maar nu....
Ik heb natuurlijk kapitaal nodig, het gaat om een behoorlijk bedrag wat ik niet ergens in een oude sok heb liggen. Dus een lening....
A: Is de lening op de zaak te zetten en is de rente fiscaal aftrekbaar?
B: Als ik de lening prive moet afsluiten, maar zakelijk gebruik is er dan nog wel iets terug te halen bij de belasting?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
B2B
B2B
Na de afgelopen weken op het forum rondgesnuffeld te hebben blijf ik met een brandende vraag zitten.
Na een jaar in loondienst te zijn geweest ga ik mij nu inkopen in de BV, (waarschijnlijk 33%, 50% is helaas niet haalbaar) alle cijfers bekeken, alle ins en outs besproken, maar nu....
Ik heb natuurlijk kapitaal nodig, het gaat om een behoorlijk bedrag wat ik niet ergens in een oude sok heb liggen. Dus een lening....
A: Is de lening op de zaak te zetten en is de rente fiscaal aftrekbaar?
B: Als ik de lening prive moet afsluiten, maar zakelijk gebruik is er dan nog wel iets terug te halen bij de belasting?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9677-deelname-in-bv-lening-prive-of-zakelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag