B2B

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  1. Als ik een auto inruil of inkoop van een particulier stellen wij een inkoopverklaring op. Deze wordt door de klant ondertekend en gaat zo de boeken in als inkoopnota. Het enige verschil in dit verhaal is natuurlijk dat ik te maken heb met een marge-regeling.
  2. Hoe het juridisch geregeld is weet ik niet, maar persoonlijk vind ik dit zeer ongewenst en blokkeer het email-adres van de afzender....
  3. Goed om weer eens met je neus op de feiten ,ehhh cijfertjes gedrukt te worden!
  4. Stel nu dat je een autobedrijf hebt ( eenmanszaak ) en je rijdt (zowel prive als zakelijk) een auto uit de voorraad die je prive verzekert en belasting betaald, zou je dat dan alsnog moeten opgeven? .
  5. Voor ik in dienst kwam was ik al met de voorbereiding bezig om in deze branche voor mijzelf te gaan beginnen, vanaf het eerste moment is er dus al sprake geweest om te gaan participeren. Nu is het moment aangebroken om te gaan investeren en is dit dus het moment om alles in werking te gaan zetten. De omzet zal evenredig stijgen met het groeien van de voorraad. Ik ben eerst in loondienst gaan werken om te kijken of de ' klik ' en het vertrouwen er is. Natuurlijk is het krediet te verhogen, maar de DGA en ik hebben de wens om het samen te gaan doen. Samen zijn we in staat om het bedrijf tot grotere hoogtes te brengen. (Met andere woorden hij heeft mij nodig en is als de dood dat ik het alleen ga doen) De cijfers en prognoses zijn erg goed!
  6. in afwachting van reacties maar omhooggeplaatst
  7. Ik zal proberen de situatie te schetsen: Momenteel ben ik in loondienst bij een bedrijf die zowel een tak van dienstverlening heeft als een tak in- en verkoop (beide takken vormen 1 BV) De laatste tak is mijn verantwoordelijkheid. Het bedrijf loopt goed, maar we willen nog meer investeren (vooral in voorraad), zo is het plan geboren om mij in te kopen in de BV en mijn financiele aandeel daarin konden we meteen vertalen naar een hogere voorraad. Maar nu zit ik in dubio, het is natuurlijk mogelijk om een eenmanszaak te beginnen waarin ik de in- en verkooptak onderbreng. Voor mijzelf lijkt mij dit interessanter en de DGA heeft er ook geen bezwaar tegen, mede omdat de tak dienstverlening evenredig zou groeien. Momenteel ligt dit vraagstuk ter inzage bij de accountant, maar ik wil ook graag jullie mening weten. De DGA laat mij in dit verhaal volkomen vrij, nu ben ik aan het twijfelen....
  8. Is het wellicht interessanter om een eenmanszaak te beginnen waarin ik dat deel van de activiteiten onderbreng?
  9. Na de afgelopen weken op het forum rondgesnuffeld te hebben blijf ik met een brandende vraag zitten. Na een jaar in loondienst te zijn geweest ga ik mij nu inkopen in de BV, (waarschijnlijk 33%, 50% is helaas niet haalbaar) alle cijfers bekeken, alle ins en outs besproken, maar nu.... Ik heb natuurlijk kapitaal nodig, het gaat om een behoorlijk bedrag wat ik niet ergens in een oude sok heb liggen. Dus een lening.... A: Is de lening op de zaak te zetten en is de rente fiscaal aftrekbaar? B: Als ik de lening prive moet afsluiten, maar zakelijk gebruik is er dan nog wel iets terug te halen bij de belasting? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.