Jump to content

JumpTide IT

Legend
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Gender
    Male
  • Address
    Waltaweg 53, Tjerkwerd, 8765LN, Netherlands
  • First name
    Jelmer
  • Last name
    Wijnja
  • Company or organization name
    Wijnja
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    ondernemen.pagina.nl

Company info

  • Location
    Friesland
  • Phone number
    0611010742
  • Branch
    Innovatie & concepten
  1. JumpTide IT

    JumpTide IT

  2. Vrij basic qua ontwerp, ik zou er een persoonlijke tint aan mee geven. Verder zou ik adviseren het paarse deel te voorzien van 1 kleur ipv het huidige. Dat geeft iets meer rust.
  3. ALV staat op achterkant briefpapier ;-). Verder is dit via e-mail gegaan, en helaas dit keer niet meegezonden via mail. Echter wel een verwijzing naar de website waar dezen staan. Momenteel altijd de ALV meesturen, dat doe ik al een tijd, maar net als je het een keer niet doet komt het van pas. Maar goed, ik heb een voorstel gedaan a 50%. Even afwachten.
  4. Klopt dezen staan in mijn alv. Maar dat betreft de complete som ;D
  5. Ik ga wel akkoord met de afkoopsom, (ik heb liever trouwere klanten...) Echter wat voor een berdrag is normaal voor zoiets?
  6. De relatie met dat bedrijf zal me grofweg een worst zijn. Ik ken ze verder ook niet goed, verder de andere partij die deze opdracht nu gekregen heeft, daar heb ik ook nog een appeltje mee te schillen. Deze meneer heeft mij telefonisch tegenover dit bedrijf behoorlijk zwart gemaakt wat verder nergens op sloeg. Niet alleen tegen mij hij is ook enorm uitgevallen tegenover de opdrachtgever. De vervangende opdracht is via telefoon gegaan, geen harde bewijsstukken dus. Wel heeft hij in deze mail een overzicht staan van de wendingen, dus via zijn eigen mail kan ik dit weer bewijzen. Morgen komt hier toevallig een kennis/adviseur/klant van me die tevens jurist is, daar zal ik dit ook even mee bespreken.
  7. Interesant, vele raakvlakken,ik zal het even rustig door lezen. Nog een quote van het betreffende bedrijf, waaruit blijkt dat men een voorstel van mijn kant wil ontvangen: "Hoewel nog geen sprake was van een getekende opdrachten en derhalve nog geen sprake is van een bindende overeenkomst, ben ik wel van mening dat de intenties nadrukkelijk zijn uitgesproken. Ik sta om die reden open voor een voorstel van jouw kant voor enige financiële vergoeding vanwege het doorgaan van de klus." Goed die opdracht was telefonisch, dan wel mondeling dan wel schriftelijk (via e-mail) bevestigd, dat terzijde. Verder is het vreemde dat de partij die nu de opdracht krijgt de huidige uitvoerder van de bestaande website is. Echter was men niet beslist enthousiast over de verrichte werkzaamheden, voorral op gebied van communicatie aangezien de opdracht niet in nederland ontwikkeld werd. De vraag is vrij simpel. Wat zijn in zo'n geval reeele bedragen. Stel: Alg. Schadebedrag: 250 euro, niet te crediteren Afkoopsom: 500 euro, mogelijkheid deze te crediteren
  8. Of indien mogelijk proberen de wagen te kopen en eventueel dan weer te verkopen ? Bespaart de leasemaatschapij de verkoop afhandeling weer, die wagens gaan zoiso niet voor hoge prijzen de deur uit.... Dus misschien is dat nog wel de voordeligste mogelijkheid.
  9. Beste ondernemers, Momenteel zit ik met het volgende. Een partij heeft mij een opdracht gegeven met een bedrag van 5.000 euro, puur ontwikkel werk. Naast deze opdracht zat er nog een onderhoudscontract aan a 1000 euro en het onderbrengen van de hosting plus een aantal domeinnamen. Hiervoor heeft men in een e-mail akkoord gegeven, echter is de offerte nooit getekend retour gekomen. Even later heeft de betreffende partij mij geinformeerd dat deze opdracht niet door gaat, maar er een andere opdracht voor in het plek komt, 'a 7500 euro. Goed deze opdrachten wil ik wel wisselen :-). Maar wat blijkt nu, nu alles door zou gaan blijken ze opeens weer terug te willen naar hun eerste leverancier vanwege wat personeelswisselingen aan hun kant dit betreffende mijn conactpersoon voor de ontwikkeling. Eigenlijk nog complexer maar daar gaat het niet om, hij wil een financiele vergoeding geven, zeg maar een afkoopsom. Maar welk bedrag is reeel. Het betreft wel een door groeiende opdracht, wat niet alleen bij deze zou blijven. Mijn voorstel was om hen een afkoopsom te doen toekomen, wat men binnen een jaar kan laten crediteren op een ongeveer evengrote klus. Is het een klus van de helft van de waarde dan kunnen we de helft crediteren. Maar welk bedrag is reeel? Volgens mijn ALV kan dit het gehele bedrag van de opdracht zijn, echter vindt ik dat in dit geval een beetje aan de hoge kant. De keuze voor hen staat vast, dus daar wil ik me niet teveel in mengen, ook vanwege overige redenen die ik hier even buiten laat anders wordt het te complex. Alvast bedankt.
  10. Zoals ik hierboven ook wel eens lees is het niet altijd handig om de domeinnaam en de hosting separaat te houden. Voorbeeld. Zelf ontwikkel ik websites, voorzie ik hosting en doe ik domeinnaamregistraties. Alles bij 1 partij, voor de klant 1 aanspreekpunt. Stel de klant heeft de domeinnaam en dns zelf in het beheer. Stel mijn server crashed, en er moet een dns aanpassing gedaan, worden zodat men terug kan vallen op de backupserver. Dan moet dit steeds via via gaan, terwijl het anders 'smooth' zou overgaan zodat men de minimale downtime heeft. Dit is maar een 'dom' voorbeeld. Zelf zou ik er voor kiezen om de hele rats bij 1 partij onder te brengen, dan heb geen getouwtrek waar de problemen nu liggen. Ze zoeken het maar uit... Verder hebben de meeste klanten er ook niet genoeg verstand van om dit zelf te kunnen beheren.
  11. @Micha: dat is inderdaad niet de beste oplossing, maar dat geef ik ook niet aan. Het is een oplossing. Het beste is vaak gewoon iemand betalen voor zijn/haar diensten, dan zit je ook niet aan iemand vast. Verder hangt het er natuurlijk maar net van af hoe je iets opzet, het heeft ook voordelen. Meer omzet => meer winst voor de bouwer. Dus zal hij misschien meer zijn best doen om er een goed werkend geheel van te maken.
  12. Hallo Maarten, Als je een paar kernpunten hier kan plaatsen is het gemakkelijker hier qua prijs een grofweg bedrag voor neer te zetten. Zelf ontwerp ik ook wel eens websites waarbij de betaling geschied door winstdeling. Meestal zit er dan wel een stukje in qua eenmalige kosten, en de rest op basis van winstdeling. Misschien is dat een interesante optie voor je, als de centen niet aanwezig zijn. Let wel op dat je dan wel aan zo'n partij vast zit. Stel het doel is een ton winst, en de verdling is 25/75, dan ben je het eerste jaar al 25.000 euro kwijt... terwijl je misschien het gehele systeem kan laten bouwen voor 10.000 euro. Succes! Mocht je meer willen weten vraag gerust. Gr. Jelmer
  13. Gewoon via de bank zelf. Het voordeel van een externe partij kan zijn dat je direct meerdere betaalwijzen ter beschikking hebt. Ik zou gewoon naar de bank stappen een ideal pakket halen, en aan de slag. De implementatie van ideal easy, basic oid, stelt weinig voor. Pas als je verder gaat wordt het leuker. Zeg na +/- 10 betalingen per dag, althans dat adviseren de meeste banken om dan toch een stap hoger te gaan.
  14. Meestal zit het hem ook in de massa, meer kopen is minder verzendkosten, waar jij weer extra marje pakt. Stel voor iedere HD een tientje verzendkosten, en 2 weken wachten daar gaat niemand blij van worden. Wat je moet doen is tevoren inkopen en de voorraad verkopen zodat je je klanten snel kan bedienen. Ik ben meestal weg als er online een wachttijd van > 3 dagen bij staat... En qua stageplek, wat zoek je, en wat voor opleiding doe je.
  15. Personeel is opzich niet te duur, maar de buffer is even niet aanwezig, je moet geen personeel aannemen als je niet 100% zeker weet als je ze kunt betalen. Verder komen de kosten van het presoneel wel weer terug qua inbrengsten en snelheid waardoor je sneller projecten kunt verwerken en dus meer winst kan maken. Zoals jij hierboven beschrijft ben ik reeds mee bezig geweest, helaas is dat gestrand. Het nadeel hiervan is dat je ook van elkaar afhankelijk bent, dus iemand druk geen tijd, dan haalt dat de rest omlaag. Verder is het wel een leuk initiatief, echter moet je wel de juiste personen om je heen hebben die ik mometneel even niet heb. Ik heb er wel een aantal, maar die hebben het hiervoor te druk. Dus helaas gaat die boot niet op.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept