Jump to content

websiteanalist

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Vanaf 1 juli ben je als ondernemer verplicht zowel voor zakelijke als particuliere mailings alleen opt-in adressen te gebruiken. Dit betekent dat je bij het verzamelen van e-mailadressen de gebruiker actief moet laten aangeven dat hij/zij akkoord gaat met het gebruik van het e-mailadres. Op http://www.emma-nl.net/nl/codeemail.aspx staat het verder in detail uitgewerkt maar heb toch nog een aantal vragen: 1. Hoe specifiek moet je zijn richting de gebruiker in hoe je het e-mail adres gaat gebruiken? Standaard is natuurlijk de melding dat je het niet aan derden geeft, maar moet je ook aangeven wat voor soort e-mails je gaat sturen en in welke frequentie? Enquete, product/dienst aanbieding, periodieke nieuwsbrief? Dus mag je iets zeggen in de trant van: "Ik geef aan bedrijf X toestemming om mijn e-mailadres voor mailings te gebruiken." Als ik zeg "Ik geef aan bedrijf X toestemming om mijn e-mailadres voor een enquete te gebruiken.", betekent dit dat gebruik voor nieuwsbrief of product/dienst aanbieding is uitgesloten? Moet ik weer toestemming vragen voor gebruik voor deze andere type mailings in de enquete? Ik ga uit van het laatste omdat ik dan volledig ben, maar ik hoor graag jullie visie hierop. 2. De meest gebruikte methode is natuurlijk het vinkje. Dat staat standaard uit en moet actief door de gebruiker worden aangevinkt. Nu zijn er ook twee andere methodes die ik jullie voor wil leggen en ervaring /visie hierop graag hoor: A. Vinkje reeds aangezet, gebruiker moet het actief de-activeren B. Iemand kan iets gratis krijgen (download van e-book bijvoorbeeld). Hierbij staat de melding:"Door het invullen van uw e-mailadres geeft u toestemming tot het ontvangen van mailings van bedrijf X". Het downloaden van het e-book betekent automatisch toestemming gebruik e-mailadres. Laatste twee opties zijn niet heel netjes, maar zijn ze ook compleet fout? Of zitten ze in de marge? B is een soort "voor wat hoort wat". Wat ik wel realiseer is dat actief aanzetten van het vinkje de beste adressen oplevert. 3. En wat dacht je van deze: "Ook als u dat niet expliciet heeft aangegeven kunt u per e-mail over gelijksoortige producten en diensten van Reed Business bv worden geïnformeerd, tenzij u daartegen bezwaar maakt. Als u geen prijs stelt op informatie of aanbiedingen per mail dan kunt u dit aangeven bij adresregistratie@reedbusiness.nl." En in het formulier erboven staan er twee vinkjes voor het aangeven van abonneer nieuwsbrief en product/dienst aanbiedingen mailings. Dus ook al vink je deze niet aan mag Reed toch je e-mailadres gebruiken. Misschien moeten ze dit nog wijzigen (is nog geen 1 juli), maar toch al een aparte manier van melden. http://www.zibb.nl/Subnavigatie/Tools/Standaard-documenten/Juridisch-artikel/gegevens.htm 4. Verder zie ik weleens een mailing binnenkomen waarin staat: "Wij sturen u deze nieuwsbrief omdat u ons daar eerder toestemming toe hebt gegeven." en dan denk ik wanneer dan? Kan me deze website niet herinneren, of niet herinneren dat ik dit actief heb aangegeven. Daarbij staat dan een link naar afmelden wat dan voor mij het probleem oplost. Klinkt voor mij als een mooi manier om de opt-in te omzeilen, spelen op het geheugen van de ontvanger, die het niet kan herinneren en je als mailer de voordeel van twijfel geeft. Klinkt dit bekend? Nou ik hoor graag jullie ervaringen en oplossingen. Ik weet dat dit een vaag gebied is, en dat het aantal mensen dat uiteindelijk gaat klagen erg laag is. Als het zo is moet je kunnen aantonen dat de gebruiker toestemming heeft gegeven voor gebruik e-mailadres. Groet, Marten
  2. Nee, het was ongeveer een jaar geleden. Ik denk dat het niet meer bestaat dan. Maar ik denk dat ik wel een andere gevonden heb: https://www.icepay.eu/Index.aspx?id=97
  3. Misschien raar onderwerp maar er was ergens vorig jaar een bedrijf dat deze dienst aanbood. Zij gaven je de mogelijkheid om ideal betalingen op je website te ontvangen. Het ontvangen geld kwam bij hun op de rekening binnen en als het totaal boven een bepaald bedrag was dan kon je het eraf boeken. Beetje zoals Amazon's refferrer programma. Bestaat deze nog en weet iemand wat het webadres is? Ik weet er zijn ook zat andere oplossingen, maar ik zoek deze voor gemak. Bij alle andere moet je volgens mij altijd iets programmeren? Gaat bij mij om 1 product met betaling en Ideal is voor gebruikers het meest simpel. Wil heel simpel Ideal aan mijn website koppelen. Graag hoor ik!
  4. De service die ik ken is van webservices. Zie http://www.webservices.nl/nl/35/afstanden-tussen-locaties. Je betaalt per keer dat de webservice geraadpleegd wordt. Wat je ook kan gebruiken is Yahoo Pipes daarin zitten een Geo Locator Is geheel gratis!!. Heb hier in het verleden mee lopen spelen met dit als resultaat: http://www.therapeutindebuurt.nl/. Om het uit Yahoo Pipes in een eigen omgeving te krijgen werd mij te technisch dus toen is het project gestopt. :-\ Dit is een samenvoeging van Yahoo Pipes http://pipes.yahoo.com/pipes/, OpenKapow http://openkapow.com/ en Kiesbeter.nl. Yahoo Pipes en Openkapow zijn tools waarmee je mashups kunt maken. Pipes bevat dus de Geo Locator en met OpenKapow kan je gemakkelijk data uit andere websites "snoepen" en hergebruiken.
  5. Beste Frans, beetje cru om te zeggen dat in het traject van genereren van business via het Internet, offertes belangrijker zijn dan website conversie. Vergeet niet dat zonder conversie op de website je geen offertes kan uitbrengen. Ze zijn even belangrijk, sterker nog, na de offerte komt er nog de sale, product/dienst levering, de service of nazorg. Zijn allemaal belangrijk en aan elke fase moet aandacht besteed worden. Moet toegeven dat de titel wel lekker bekt ;-)
  6. Behalve flexibiliteit biedt Vian Consultancy u Is goed om te zien dat je wilt groeien, je spreekt al in de ons vorm. Maak het dan ook kloppend door te laten zien dat in het hele stuk Anita persoonlijk aan het woord is: "Zie ook mijn LinkedIn profiel", klopt dan namelijk niet (kleinigheidje). Die blauwe links springen er wel heel erg uit. Zou ze rood maken. Onderstrepen betekent op de meeste websites een link. Op jouw website is wel snel duidelijk dat dit niet zo is (de blauwe links). Zou zelf toch kiezen om de tussenkopjes vet te maken en de pagina titels ook vet en een paar tandjes groter. Probeer het maar uit, je zult direct zien dat de pagina een betere verdeling krijgt. De regel onderaan kan je beter onder de navigatie links plaatsen. Staat het direct dichterbij de inhoud. Soms is er veel ruimte tussen tekst en deze oproep tot actie, veel mensen zullen deze dan niet zien. Of plaats een grote rode knop ;D
  7. Corporate film voor p&o heeft volgens mij absoluut heel veel waarde (Als het goed gedaan is natuurlijk). Geeft een potentiële werknemer een beeld van het bedrijf. Mooi voorbeeld is http://www.mckinsey.nl/ die het eigenlijk als centraal punt van hun gehele website hebben. Laten duidelijk zien in wat voor "spannende" wereld je terecht komt.
  8. Wat ik mis op de voorpagina is een link in de tekst die me verder leidt de website in. Heb de tekst gelezen en dan wordt ik alleen gelaten. Zie wel alle koppelingen links in het venster (goede duidelijke benamingen overigens) maar lijkt me handig om ook een of twee koppelingen in de tekst zelf te maken. Of een grote rode knop naar je belangrijkste pagina. Met die onderverdeling bovenin (u bent) moet je wat doen. Perfect instrument om bezoekers te trechteren naar doelgroep en hun afzonderlijk aan te spreken. Staat nu bovenin maar kan je heel goed als koppelingen onderaan de tekst op de voorpagina zetten. Moet dan natuurlijk wel de primaire insteek zijn van je website. is het volgens mij niet. Is meer gefocused op de diensten die je aanbiedt. Want bij elke doelgroep blijven de diensten aan de linkerkant hetzelfde. Als je dat lijstje ook nog kan aanpassen aan de doelgroep heb je een goudmijntje (is volgens mij wel het doel?).
  9. Design is oke. Professioneel genoeg. Over de structuur: Als leek en denk ook als bezoeker denk ik bij trainingscentrum aan een locatie. Niet direct aan een dienst. Zit in jullie tagline, maar als rubriekbenaming denk ik niet aan info over trainingen die jullie geven. Noem het Trainingen dan is het gelijk duidelijk. Zelfde geldt voor relatiebureau. Is bedacht door jullie, niet denkend vanuit de bezoeker. Denk vanuit de bezoeker en dan kom jezelf met betere benamingen zoals relatie bemiddeling. Jullie belangrijkste product (jullie zelf als trainers) is weggestopt onder eerste rubriek, maak hier een aparte rubriek van net zoals de contactgegevens. Die verdient bijna altijd standaard een eigen rubriek/knop. Op websites zie je zelden teksten geheel uitgevuld. Dit leest gewoon niet lekker. Over inhoud kan ik niets zeggen wel dat de regels te lang zijn. Hou het kort, werk met pakkende tussenkopjes. Bekijk zelf of ze vanuit de bezoeker geschreven zijn. Wat wil een bezoeker weten? Wat is voor hem/haar belangrijk. Op de subpagina's is de regellengte te lang, dit leest moeilijk. Plaats de CV's van de twee trainers die jullie in dienst hebben (onze trainers). Geeft direct wat extra kracht aan de pagina. Diploma's? Oorkondes? Lidmaatschap? Is er iets waar mensen vertrouwen aan hechten als ze zoeken naar trainers? En eindig de pagina's met een actie. Neem nu contact op voor ... Formulier nodig? Kijk eens bij http://www.jotform.com. Geheel gratis en je maakt de mooiste formulieren in een hand omdraai. Inclusief allerlei handige extra's (gebruik ze zelf ook)
  10. Nieuwsgierigheid van potentiële klanten wordt geprikkeld: a. portfolio met mooie foto's (eigen werk is IMO het mooiste) b. positieve testimonials van klanten c. duidelijkheid in wat je een klant kan bieden (kort en krachtig) Vervolgens moet je ze ook omturnen: Biedt ze een gratis proefopname aan. Moet niet zoveel kosten. Je zal hiervoor altijd eerst contact op moeten nemen met ze en dan heb je gelijk een sales moment. Verder: 1. Gebruik 1 lettertype in plaats van de huidige drie. Maakt het stuk rustiger. 2. Leg de nadruk op de belangrijke elementen. Eerst wat mij nu opvalt is de onderste balk met de blauwe links. 3. Witruimte boven logo. Staat nu een beetje half in de pagina. 4. De balk met woorden onder het logo zal wel voor Google zijn. Zet deze onderaan en de navigatie boven (dat is standaard en waar men het ook verwacht). 5. De drie blokken bevatten geen link dieper in de website. Gemiste kans. Nu moeten mensen gaan zoeken waar ze moeten klikken als ze meer willen weten over .. 6. Ben je lid van de NFID? Logo groter plaatsen. Wekt vertrouwen. 7. Tien links is veel. Standaard is maximaal zeven, meer maakt het moeilijk voor bezoekers om overzicht te houden. Contact en locatie samenvoegen & bedrijfspresentatie en profiel samenvoegen. Servicepagina uit navigatie halen. Is alleen interessant voor klanten, maak hier een knop van. 8. Zou niet weten wat ik onder bedrijf/product zal vinden. Als ik erop klik is het mij nog helemaal duidelijk. 9. Maak een kop diensten. Laat hier zien per paragraaf wat je kan leveren. 10. Qua fotografie spreekt het vrije werk voor mij het meeste. Mooie foto's. Succes!
  11. Website ziet er oke uit qua vormgeving. Beetje saai. De tekst zou ik zelf zwart maken, nu is alles wel erg groen. Als je het zwart maakt valt deze ook direct een stuk beter op tussen al het groene geweld. Navigeren kan ik alleen maar via de menubalk. Plaats links in de pagina's, maakt het voor een bezoeker gelijk een compleet verhaal ipv losse pagina's. Over de het huisje als home was al gesproken. Maakt de contact knop rood of geel. Lekker tegenstrijdig valt direct op. Zie je ook in veel webwinkels. Grote rode knoppen, niet te missen. Nu kijk ik er inderdaad overheen, en zie je het wel dan krijg ik niet de melding dat ik erop kan klikken. Doe het stiekem uiteindelijk wel, want je weet maar nooit: "Klik hier" of een betere tekst doet wonderen! Foto's zijn leuk, maar ik zie geen gezichten. Gezichten spreken! Vrolijke blije mensen of te wel klanten. Geeft bezoekers gelijk een beeld van wat jullie als bedrijf kunnen bereiken, nu zijn de afbeeldingen alleen een metafoor voor iets: ze springen, maar is dit vanuit blijdschap? Opmerkingen over de teksten was al reeds gezegd. Tekstschrijver erop zetten (hoeft niet veel te kosten) en klaar ben je. Wat ik ook leuk vind is de afdeling "Onze mensen" alsof het bedrijf uit meerdere mensen bestaat dan de twee oprichters. Begrijp het idee wel, website is reeds ingericht voor de toekomst. Geeft wel een beetje raar beeld. "Wie zijn wij" zou ik sprekender vinden. Pasfoto erbij en klaar. Als je toch in de "onze" stroom wilt blijven maak dan een kopje "onze klanten" waarin je je klanten aan het woord laat. Duidelijker kan je het niet maken.
  12. Dat de interesse gewekt wordt door de artikelen is een aanname. Dat weet je niet. Je kan het wel uit de stats halen. Op welke pagina's komen de meeste bezoekers binnen? Begin bij het begin: bezoekers vanuit Google worden getriggerd door de melding van jouw website in de zoekresultaten. Deze is: "Rene Verbrugge * Bedrijfseconomisch advies * Meer inzicht voor ..." en de tekst die eronder staat. Dit wekt een verwachting die op de pagina ook moet worden nagekomen. De titel spreekt over advies, bezoekers zullen dan ook hier interesse in hebben. De voorpagina legt nu de nadruk op "BEDRIJFSECONOMISCH EN FINANCIEEL ADVIES GEVEN U MEER INZICHT VOOR BETERE BESLISSINGEN" wat een leuke statement is maar mij als bezoeker verder niks geeft. De tekst links is veel interessanter: "Wilt u uw bedrijfsresultaten verbeteren ? Ik bied u o.a. de volgende diensten op het gebied van bedrijfseconomie en financieel management :". Daar heb ik als bezoeker wat aan. Nu weet ik direct wat de website mij te bieden heeft. Vervolgens een opsomming van al je diensten, die helaas niet gelinkt zijn, zodat ik eerst op lees meer moet klikken en dan vervolgens de dienst moet opzoeken die ik wel interessant vond: gemiste kans. Op de pagina met je diensten mis ik de call-to-action: Waar is de aanbieding? Gratis intake gesprek, gratis brochure, gratis e-book? En de link naar je contact formulier? Onderaan staan je adres gegevens, maar iemand die denkt "Budgettering en budgetbewaking klinkt leuk" wordt niet ertoe gezet om met je in contact te treden. Benader de bezoeker actief, geef handreikingen, laat ze niet nadenken, doe het voor ze, wees een verkoper. De artikelen die je gratis weggeeft zijn een mooie trigger om bezoekers aan je te binden, door ze een artikel aan te bieden nadat ze een e-mailadres of iets meer gegevens hebben achter gelaten. Vervolgens kan je met deze gegevens de klant op jouw manier benaderen. De artikelen zijn pdf bestanden, had ik niet verwacht was een verassing. Qua Google heb je hier niks aan. Ze worden wel geïndexeerd, maar als mensen ze openen vanuit Google is dit niet binnen je website. Maak er gewoon tekst pagina's van. Laatste punt: groen is niet mijn kleur. Zie ook zelden een website met een groen content vlak = wijkt af van de algemene standaard. Hou het gewoon bij wit met zwarte tekst en blauwe links. Maakt de website direct een stuk professioneler. Hoop dat je hier wat aan hebt. Meer leesplezier op: http://www.marketingportaal.nl/artikel/724/gratis-website-analyse
  13. Misschien een beetje zelfpromotie maar het wordt door mensen erg bruikbaar gevonden. Op http://www.martsmedia.nl/niet-te-vinden-gevonden-in-google.html is er een pagina waar je zelf kan checken waarom je website slecht of niet te vinden is in Google. Het is een eerste stap die veel mensen wat meer inzicht geeft in Google en hun website. Om het echt op te lossen zal er vaak een specialist naar moeten kijken. Bijvoorbeeld als je spreekt over flash, frames, verschillende domeinnamen, zelfde content. Flash wordt geïndexeerd door Google. Dan verschijnt [Flash] bij de melding. Optimaal is het niet. Plaatsen van de metatags, goede titel met zoekwoorden vooraan en gewoon een lijn tekst met je belangrijkste zoekwoorden onder flash movie zal al veel helpen. En het creëren van de waardevolle backlinks! Voor al deze oplossingen hoef je niks aan je website te veranderen.
  14. Beste swieks, Kan je zien of de bezoekers die binnenkomen via de Adwords door de website bladeren of direct weggaan? Als ze direct weggaan dan zijn er drie mogelijkheden: 1. Met de zoekwoorden trek je geen relevante bezoekers. Je zoekwoord is te algemeen, wordt meer specifiek of ga regionaal. 2. Je trekt wel relevante bezoekers alleen de landingspagina voldoet niet aan hetgeen de bezoeker verwachten. Als je zegt boek, moet er ook een boek op de landingspagina staan. Bevestig dat de bezoeker op de goede website is beland. 3. De website voldoet niet aan de basis eisen qua vormgeving, opmaak, buttons of straalt geen professionaliteit uit. Blijkt uit je statistieken dat bezoeker wel door de website bladeren maar geen contact opnemen, dan is het probleem dat ze niet overtuigd worden van het feit dat je de correcte dienst of producten biedt. Andere mogelijkheid is dat je de klant niet genoeg aanzet om actie te ondernemen. Kan de bezoeker makkelijk contact met je opnemen? Staat in de pagina een call-to-action: "Neem nu contact op voor een vrijblijvende offerte". Hoe je nu doorlinkt naar de website van schmittneumann zou ik afraden. Bezoeker zijn weg van je site en verliezen het verband tussen je website en deze website. Open de pagina in een iframe in je pagina zodat bezoekers in je website blijven. Plaats hiernaast een tekst "officieel importeur" of "Vraag nu gratis brochure aan" zodat mensen op basis van de info op schmittneumann ook direct aan de slag kunnen gaan. Je website is een verkoper en dient ook zo ingericht te worden.
  15. Misschien niet helemaal on topic, maar wel heel grappig en mogelijk ook bruikbaar: http://labs.ideeinc.com/multicolr/?1# Op basis van een door jezelf geselecteerde kleur (of meerdere kleuren) worden er afbeeldingen geselecteerd van Flickr. Of je de gevonden foto's mag gebruiken is mij niet geheel duidelijk. Staat wel creative commons http://creativecommons.org/ Qua gratis vind ik zelf de beste: http://www.sxc.hu of http://www.morguefile.com/ Betaald was istockphoto top, maar die is erg in prijs gestegen. Er zijn betere (url kan ik niet zo snel opkomen. Andere optie is http://www.stockvault.net/
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept