Jump to content

SubRosa

Super Senior
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Weerterschans 3, Nieuwegein, 3432 , Netherlands
  • First name
    Rene
  • Last name
    Verbrugge
  • Company or organization name
    SubRosa & R.W. Verbrugge
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. SubRosa

    Van jaarrekening naar jaarplan

    Doel : Met uw jaarrekening (balans en resultatenrekening) als startpunt leert u om in vijf stappen uw jaarcijfers te begrijpen, in kengetallen samen te vatten en met deze kengetallen uw resultaten bij te sturen. Werkvorm : Tijdens de twee dagdelen worden na uitleg van de sessie-begeleider de werkbladen, die bij elke stap horen, ingevuld. Hierbij helpt de begeleider desgewenst. Stap 1 De jaarrekening begrijpen Stap 2 Uw jaarrekening voor uw eigen analyse aanpassen Stap 3 Welke kengetallen zijn er en hoe kies ik hier uit? Stap 4 De balans sturen met cijfers 4.1. DE FINANCIERINGSSTRUCTUUR EN -KOSTEN VERBETEREN 4.2. HOE VERBETERT U UW WERKKAPITAAL? 4.3. WAARIN WIL EN KAN IK INVESTEREN? Stap 5 De bedrijfsresultaten sturen met cijfers 5.1 HOE KUNT U UW KOSTEN ONDERZOEKEN EN VERLAGEN? 5.2. DE OMZET VERHOGEN KAN OOK 5.3. WELKE MOGELIJKHEDEN VOOR BELASTINGBESPARING ZIJN ER NOG? Twee dagdelen, te weten op 24 november en 1 december, die beide om 19.00 beginnen Website Naar website van evenement Organisator R.W.Verbrugge Prijs 350
  2. Uit onderzoek blijkt dat bijna alle MKB-bedrijven worstelen met hun werkkapitaal; de voorraden, debiteuren en andere vooruitbetaalde kosten. Dit seminar van ongeveer drie uur wil u bij de beheersing helpen door analyse-hulpmiddelen en praktische oplossingen voor te stellen. Inhoud 1. Twee praktijkgevallen 2. Wat is werkkapitaal ? Wat is het nut en wat zijn nadelen? 3. Waarom is werkkapitaal-beheersing zo lastig ? 4. Dit moet u weten van afzonderlijke werkkapitaal-posten 5. Quick-scan : Checklijsten en vragenlijsten om de situatie op te nemen 6. Hoe berekent u kengetallen? Wat zijn hun beperkingen? 7. Praktische oplossingen 8. Zo maakt u een liquiditeitsbegroting 9. Is bankkrediet de oplossing ? Onderhandelen met uw bank 10. Een aktieplan opstellen Website Naar website van evenement Organisator R.W. Verbrugge Prijs 200
  3. Nou, vooruit dan, toch maar een aanvulling. Had niet gedacht dat belastingadviseur om meer zou vragen. - De populariteit van belastingvragen op HL (en daarbuiten), en van degenen die ze beantwoorden, is onbetwist. - Probleem blijft natuurlijk dat als je teveel leunt op externen (en je dus geen kennis en ervaring opbouwt) je altijd van deze lieden afhankelijk blijft. - Had ook niet verwacht dat mijn column de instemming van belastingadviseurs zou krijgen. Wist ook dat de aard van hun werk met zich meebrengt dat ze slecht tegen commentaar kunnen. Ja, wat kun je verder van belastingadviseurs zeggen? - Ze sluiten zoveel mogelijk aansprakelijkheid voor hun werkzaamheden en adviezen uit. Het risico blijft bij de (betalende) klant. - Ze kunnen niet zo tegen kritiek. Maar vroeger konden register-accountants en notarissen dat ook niet. En zie hoe deze beroepen veranderd zijn. Benieuwd of de tolerantiegrens van belastingadviseurs al iets opgeschoven is. Weet er nog iemand werkzaamheden of adviesvragen waarmee belastingadviseurs vaak de fout in gaan?
  4. Dit topic is bedoeld voor discussie over bovenstaand(e) evenement(en).
  5. Dit topic is bedoeld voor discussie over bovenstaand(e) evenement(en).
  6. Mijn tips : a. Stap een aantal modezaken binnen en stel je vragen, b. Bel de branche-organisatie c. Misschien kom je iets verder met bijgaand statistiekje. Vroeger had het CBS meer, maar helaas,
  7. Goedenavond, Met een minmaal eigen vermogen wordt het onmogelijk om het complex te financieren. Daarmee is aankoop onmogelijk. Echter de huidige eigenaar zal bij eventuele andere gegadigden ook tegen dit probleem aanlopen. Daarom kun je de huidige eigenaar twee mogelijkheden voorstellen : a. De financiering komt voor een groot deel van hem/haar en daarvoor betaal je rente en/of b. Je huurt het complex voor een af te spreken bedrag. Dit omzeilt het financieringsprobleem en maakt het uitsluitend nog een kosten-baten-uitdaging.
  8. Iedere ondernemer worstelt met financien. Want ieder jaar moet je een jaarrekening opmaken en het is prettig als je je bank en accountant begrijpt. Dat geworstel ligt niet aan jou, want de beginselen zijn simpel. Probleem is dat de meeste cursussen en opleidingen gemaakt zijn voor mensen, die voltijds met financien bezig zijn. Daarom deze zomer een Summercourse voor mensen die financien willen snappen, maar zonder ingewikkelde verhalen : a. Hoe lees ik een eenvoudige balans? b. Hoe lees ik een eenvoudige verlies- en winst-rekening? c. Hoe verwerk ik 10 belangrijke gebeurtenissen in mijn administratie (boekingen, dus)? Natuurlijk met voorbeelden en hand-out Woensdag-ochtend 24 augustus 10.00 - 11.30 Vragen? 030-6031679 of r.w.verbrugge@casema.nl Aanmelden : r.w.verbrugge@casema.nl Website Naar website van evenement Organisator R.W. Verbrugge
  9. Goede middag prvanvleuten, Graag van mijn kant de suggestie om een andere optie ook te overwegen; huren. Als je het pand aankoopt, kom je voor twee uitdagingen te staan; de hogere vaste lasten (vanwege de huisvesting) terugverdienen en de financiering rondkrijgen (die je nodig hebt vanwege de eenmalige hoge uitgave voor de aankoop). Als je huurt heb je alleen een maandelijkse huur-uitgave en geen financieringsprobleem. Volgens mij is het zelfs vrij normaal dat jonge bedrijven huren of leasen i.p.v. te investeren.
  10. Goede morgen, 1. Ik betwijfel of je de overwaarde van je hypotheek in kunt zetten als eigen vermogen. Niemand zal je hier een lening over willen verstrekken en de € 30.000 overwaarde is niet liquide. 2. Houdt ook rekening met de noodzaak van werkkapitaal, in dit gevak winkelvoorraad. Bovendien heb je in het begin hogere promotiekosten. 3. Het entreegeld moet - hoewel je het kan activeren en daarna afschrijven - waarschijnlijk in een keer betaald worden. Mijn schatting is dat je € 40.000 tot € 50.000 bij de bank zou moeten lenen. Dat wordt lastig, dus laat de franchisegever hier maar garant voor je staan.
  11. Kritische vraag ; Wanneer mag je een bijeenkomst hier posten? Deze post is toch gewoon reclame voor een bijeenkomst van een ondernemer op commerciele condities? Mag ik mijn bijeenkomsten hier dan ook plaatsen?
  12. Dag erik web, Mijn advies is de noodzaak om een grote voorraad aan te houden terug te dringen. Daarvoor kun je je leveranciers in de nabijheid zoeken, zodat de levertijd kort en de leverkosten laag zijn. Je kunt bijvoorbeeld tweewekelijks een bestelling plaatsen. Als je zelf minimale voorraden hebt, heb je ook weinig financiering nodig. Vergeet niet dat straks ook een deel van je financiering besteed zal moeten worden in debiteuren (tenzij ze contant betalen).
  13. Waarom wordt onderaan de pagina's zibb als partner genoemd, terwijl deze site er per 1 januari mee gestopt is ?
  14. Goedenavond, Ik vraag me af of jullie produkten geschikt zijn om via een webshop te verkopen. Het zijn vooral impuls-aankopen, die je moet kunnen zien en voelen. Ik zou in elk geval grotere foto's gebruiken en een levendiger omschrijving van de afzonderlijke produkten geven. Bovendien gebruiken jullie teveel meta keywords. Jullie produkten zijn zo verschillend dat het moeilijk is ze in de keywords te omschrijven. Probeer je produkten eens te verkopen via een shop-in-shop in een 'stenen' winkel zou ik zeggen.
  15. Wat jammer dat de discussie hier stopt. Ziet er naar uit dat promotie via Internet-kortingsbonnen nauwelijks rendeert. Kunst is om uit te vinden in welke gevallen het toch zinvol is. Ik denk dat je moet mikken op cross-selling. Je verkoopt extra diensten of produkten tegen je standaard-prijzen. Bijvoorbeeld drankjes en een nagerecht tegen normale prijzen, terwijl het hoofdgerecht met grote korting weggaat. Andere zinvolle toepassing lijkt me wanneer sprake is van overcapaciteit bij lage variabele kosten, bijvoorbeeld bij vliegreizen of bij hotelkamers. Extra opbrengst via Internet-kortingsbonnen is dan nog hoger dan de variabele kosten. Heeft iemand nog meer suggesties?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept