Jump to content

DSchrauwen

Senior
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Burgemeester Elsenlaan 38, Rijswijk, 2283AA, Netherlands
  • First name
    Dennis
  • Last name
    Schrauwen
  • Company or organization name
    Champalou.nl
  • Website address
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.kvk.nl

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Een cliché is een cliché, omdat ze waar zijn: Ondernemerschap is 1% inspiratie en 99% transpiratie
  1. Hartelijk dank voor jullie opmerkingen! Ik zal hieronder op een aantal ervan reageren (uiteraard ga ik er ook wat mee doen!) Ook zeg je bij alle artikelen "deze trui sturen wij op 1 december 2014 naar u toe". Hoe ga je dit realiseren, wil je dan alles dezelfde dag verzenden naar de klant? Is dit niet erg onhandig? De truien die je kunt "reserveren" (dit zijn niet alle truien) koop ik voornamelijk in Engeland & Amerika. Omdat ik nog niet weet welke artikelen hard gaan lopen gebruik ik dit pre-order systeem. Eind deze maand kan ik dan gerichter inkopen. Ik moet zeggen dat dit prima werkt! Het was even afwachten, maar klanten maken er gebruik van. Je banners snap ik niet. Waarom niet gewoon een paar mensen met een ondeugende blik die die truien aanhebben, in plaats van die dierenkoppen? En waarom verberg je bij die linkertrui het "foute" met een tak kerstgroen? Hier moet ik je helemaal gelijk in geven en dit ga ik ook zsm aan laten passen. Het idee was leuk, maar ik vind het ook niet op de juiste manier overkomen... Als ik de "mannen" pagina bekijk, zie ik bovenaan 1 man en 2 vrouwen. Waren er geen verschillende plaatjes beschikbaar voor de unisex truien? Aangepast! Ik was tegelijkertijd wat nieuwe producten aan het toevoegen... ;) De berekening van de verzendkosten snap ik niet. Ik moet de cryptische omschrijving "4,95 € 0,00" selecteren en vervolgens worden er geen verzendkosten berekend, terwijl mijn bestelling onder de 75 euro is". Onwijs goed dat je me hierop wijst!! Voor het weekend hebben we hier wat getest en blijkbaar hebben we het niet goed terug gezet. Hmm.. Daar zijn een paar bestellingen te goedkoop de deur uit gegaan! Nogmaals dank iedereen! Ik ga ermee aan de slag!
  2. Omschrijving van je concept: In Amerika is het al jarenlang een (gezellige) gewoonte om voor en tijdens de Kerstdagen een zo fout mogelijke kersttrui te dragen... Het liefst één die je oma voor je heeft gebreid en die je al sinds de jaren 70 op zolder hebt liggen. Ben je niet zo gelukkig dat je er al één hebt liggen? Dan liggen de winkels in november en december vol met de foutste en grappigste designs. En nu moet Nederland er ook aan! ;) www.UglyXmas.nl is een webshop waar je voornamelijk Foute Kersttruien kunt kopen. Met daarnaast nog wat andere grappige kerstspulletjes, zoals kerstmutsen en hoeden... Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De webshop staat online (in Magento laten bouwen), assortiment samengesteld van leveranciers uit de VS en Engeland. Daarnaast inmiddels een Facebookpagina opgezet. Vanaf 15-11 ga ik starten met Facebook Ads. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Tja, gewoon een leuke en originele shop voor mensen die van een "grapje" houden... Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Dat spreekt redelijk voor zichzelf... Wat voor feedback hoop je te krijgen: Persoonlijk vind ik de homepage wat "overweldigend"... Ik wil jullie geen woorden in de mond leggen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.. Verder hoor ik graag wat jullie van de usability vinden en natuurlijk van het assortiment. Ik heb ervoor gekozen om voor een deel van het assortiment met een "pre-order"-systeem te werken. Hoe ervaren jullie dit en vinden jullie dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt?
  3. Beste HL'ers, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende... Wellicht kennen jullie de relatief nieuwe productlijn van Philips wel.. Philips HUE. Nu ga ik er in eerste instantie vanuit dat als je een soortgelijk product zou verkopen je niet de term HUE mag gebruiken. Maar... HUE heeft ook een feitelijke betekenis in de verlichting. Wikipedia omschrijft het als volgt: Hue is one of the main properties of a color, defined technically (in the CIECAM02 model), as "the degree to which a stimulus can be described as similar to or different from stimuli that are described as red, green, blue, and yellow,"[1] (the unique hues). The other main correlatives of color appearance are colorfulness, chroma, saturation, lightness, and brightness. Mag je nu de term HUE wel gebruiken? Alvast dank voor het meedenken! Groeten Dennis
  4. Beste HL-ers, Ik maak inmiddels anderhalf jaar gebruik van een pand in bruikleen (in de volksmond anti-kraak). Daar betaal ik deze gehele periode al een vast bedrag per maand voor. Nu heb ik vanmorgen gemeld gekregen dat de voorwaarden gaan veranderen: 1. De bruikleenvergoeding gaat € 100,- per maand omhoog 2. (Quote) Indien het pand wordt aangeslagen voor het OZB gebruikersdeel (eigenaarsdeel uitgesloten), dan zullen deze kosten naar ratio, op basis van het aantal gebruikte vierkante meters in het pand, aan jou worden doorbelast. Het aantal gebruikte vierkante meters zullen wij in een nieuwe bruikleenovereenkomst, met daarbij een plattegrond waarin de gebruikte ruimte wordt gearceerd, aangeven zodat hierover geen discussie kan ontstaan; Deze voorwaarden zullen 1 maart van start gaan en ik moet uiterlijk morgen aangeven of ik hiermee akkoord ga. Indien ik morgen niet reageer zullen zij de huidige overeenkomst beeindigen en dient de ruimte op 1 maart 2013 opgeleverd te worden. Vooral dit laatste, het feit dat ik binnen 1 dag moet reageren, irriteert me mateloos! Mijn vragen: 1. Kan de pandeigenaar (volgens de wet) eisen/verlangen dat ik hier binnen 1 dag op reageer? 2. Kan de pandeigenaar de kosten voor OZB (gedeeltelijk) aan mij doorbelasten zonder vooraf aan te geven wat deze (ongeveer) zullen zijn? Daarbij is het "lastig" te bepalen hoeveel ruimte ik exact gebruik. In principe heb ik toegang tot 10 kamers, maar ik gebruik er feitelijk maar 2. Graag hoor ik ook van jullie hoe jullie dit zouden aanpakken. Mede vanwege de korte reactietijd voel ik me een beetje "in een hoek gedreven".
  5. Hoi Emiel, Het belangrijkste van een offerteformulier lijkt mij het verzamelen van NAW-gegevens. Ik zou daar dan ook mee beginnen... 99 van de 100 offerteformulieren beginnen zo, om die rede voelt het dan ook natuurlijk aan voor een (toekomstige) klant. Om als eerste een projectnaam in te vullen komt op mij een beetje vreemd over. Is dit in jullie branche gewoon? Het zinnetje "Na het verzenden kunt u op de volgende pagina uw bestanden uploaden." is blijkbaar voor jouw business heel belangrijk. Het staat er echter heel klein. Ik zou het duidelijker maken en naast de knop "verzenden" plaatsen. Je bevestigingsmail ziet er goed uit. Echter vind ik de zin "Dit is een geautomatiseerd bericht om uw offerte aanvraag te bevestigen." absoluut geen toegevoegde waarde hebben en daarom eruit halen. Groeten Dennis
  6. Voordat ik dit topic start wil ik één ding beloven... Ik ga diegene die antwoorden op dit topic niet spammen over mijn Champagnes en mijn relatiegeschenken! Wat ik namelijk wel wil is inzicht krijgen in het idee dat jullie (oftewel MKB-ers) hebben bij het geven van relatiegeschenken. Geven jullie bijvoorbeeld standaard in december een aantal van jullie goede relaties iets? Of vinden jullie dat wellicht onzin (waarom persé in december?). Zo ja, wat is dan jullie doel met het geven van een relatiegeschenk? Gaat het om het cadeau of om de boodschap? Willen jullie zo protserig mogelijk doen of houden jullie het liever bescheiden? En hoe werkt bij jullie het aankoopproces? Gaan jullie alles zelf uitvogelen (en in elkaar freubelen)? Of vinden jullie dit zonde van de tijd en laten jullie dit doen? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Ik hoop dat jullie deze info met mij willen delen. Aanvullende info is natuurlijk ook altijd welkom!
  7. Dank je wel Sabra! PM me anders even voor een kortingscode. Als het goed is (oftewel, als het mag) vertel ik deze straks ook in de uitzending.
  8. Morgen (18-7) ben ik om 10.20 uur te gast bij TV West in het programma "Debby en haar Mannen" (What's in a name) om te praten over alcoholvrije wijn en hoe dit goed past bij een dieet! Grappig, ze belden twee uurtjes geleden of ik daar tijd voor had! :)
  9. Eerste Yes moment (wel van ruim een week geleden): De magische grens van 100 bestellingen op TijdvoorAlcoholvrij.nl doorbroken! Tweede Yes moment: Naar aanleiding van eerste Yes moment een actie op de website geplaatst... Een week lang de verzendkosten van € 5,95 naar € 1,-. Resultaat -> Conversiepercentage van 13,5%!! Tevreden (nieuwe) klanten en ik ook zeker blij met financieel resultaat!
  10. Ik baseer me op dit interview: https://www.higherlevel.nl/videos/view/70. Okay, ik heb het klakkeloos van ze aangenomen, maar volgens mij hebben ze het goed onderzocht. 800 is ook een reeel getal, de meeste bevinden zich alleen in de hobbyhoek. @Hans: Mooi concept, had er inderdaad al eerder van gehoord. Pure intentie om de media te halen, maar dat is geen schande. Binnenkort krijgen de sterrenrestaurants een aantal mogelijkheden. Waaronder een kickback fee voor de verkochte wijnen of verwijdering van hun naam (iedereen weer blij). Maar dan heeft de betreffende webshop het doel al lang bereikt.
  11. Zo! Ik ben een week druk bezig geweest met weigerende techniek en natuurlijk de punten die door jullie zijn benoemd! Zie hier versie 2.0 van www.topwijndeal.nl. Ik denk dat het verbetering is van minimaal 110%, maar uiteraard ben ik nog steeds benieuwd of jullie nog verbeterpunten kunnen benoemen. N.b. "Disclaimer"ga ik zo schrijven en "Gemiste deals" zal zo even in de eerste week moeten blijven (daarna wordt 'ie automatisch gevuld met "oude" deals).
  12. Helemaal mee eens! Flauw, weet ik! Maar ik kon ´m niet laten...
  13. John & Jeroen, Bedankt voor jullie vlugge reacties! In 1 ding hebben jullie 100% gelijk (de rest overigens ook hoor); de teksten zijn nog hééél slecht, maar dat komt omdat ik deze 1 x (even uit de losse pols) heb gemaakt en daarna niks meer kon aanpassen...(?) De programmeur is daar nu mee bezig... Had ik even van te voren moeten zeggen... Betrapt... Had ik nog niet gedaan! Maar wat bedoel je met wettelijk regels voor "Share" buttons?
  14. Omschrijving van je concept: Zoals de titel al aangeeft zijn er héél veel wijnwebwinkels in Nederland. Vandaar dat ik het met Topwijndeal.nl (www.topwijndeal.nl) net iets anders wil doen. Topwijndeal.nl zal (in het begin) wekelijks een wijnpakket van een kleine nederlandse wijnimporteur aanbieden. Dit pakket bieden we aan op "de Groupon-methode". Oftewel 1 week lang is enkel dit wijnpakket te koop. Na afloop van de week krijgt de klant het wijnpakket direct vanuit de importeur geleverd. Ik werk hierin bewust met "kleine" (gepassioneerde) wijnimporteurs. Dit heeft een aantal redenen: [*]Deze importeurs importeren vaak kwalitatief hele goede wijnen, maar verkopen vaak slechts lokaal of regionaal [*]Deze importeurs zijn vaak bereid om de levering zelf te verzorgen zodat je niet 2x met het ompakken en het versturen van de wijnen zit Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: [*]Concept [*]Bouw van de webshop (is uitbesteed) [*]Advertentiecampagnes via Hyves, Facebook & Marktplaats (die laatste echter alleen omdat ik een gratis voucher kreeg ;) ) [*]Opzet actieve (gratis) Social Media campagne [*]Nog te doen, zodra webshop helemaal geoptimaliseerd is: Persberichten uitsturen naar diverse wijnbladen, communities etc. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Wijndrinkers/liefhebbers op een eenvoudige wijze kennis laten maken met héérlijke wijnen die je anders niet tegen komt. Zeker niet in de supermarkt! Men hoeft niet te zoeken, wij geven wekelijks aan wat écht lekker is! Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Lijkt me duidelijk. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Uiteraard hoor ik graag of jullie dit concept top of flop vinden. Maar ik ben voornamelijk op zoek naar 2 verbeterpunten en dat zijn: [*]Welke verbeteringen kan ik nog maken in het design om "de sfeer te verhogen" en daarmee ook de conversie (overigens zijn alle conversieverhogende tips natuurlijk welkom!)? [*]Zouden jullie nog andere communicatie/reclamekanalen voor dit concept kunnen adviseren?
  15. Of er een grote vraag naar glutenvrije producten is zou ik je echt niet kunnen vertellen. Wat je wel kan uitzoeken is hoe vaak er naar dit woord (of afgeleiden) gezocht wordt via Google. Dat geeft je al een aardig beeld. Dit doe je via https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal (Google Keyword Tool). Aan wat voor producten moet ik denken die je wilt gaan verkopen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept