• 0

Leuk bedrijf maar slechte partner.

In April zijn wij een V.O.F gestart.Het bedrijf loopt leuk, Echter ben ik zo dom geweest om met een compagnion in zee te gaan die achteraf niet te vertrouwen is.

 

Het verhaal is.

 

Ik heb mijn idee aan de man gebracht .

Een web site gemaakt.

Heel veel uren er in gestoken naast mijn huidige baan

Web site bij gehouden

Telefoon tekening die het dubbele is geworden

Het project opgestart

Voor inkoop adressen gezorgd.

 

Alles draait en er komt zn 500 euro per maand binnen, kan veel meer worden maar ik trek er niet zo veel aan momenteel omdat ik het niet vertouw(mijn collega).

 

Het idee is goed advies training en verkoop.

Echter ineens het mij compangion te kennen gegeven geen vertrouwen in mij te hebben en van me af. en of ik even op papier wil zetten hoe we dat gaan doen?

 

Nu is het leukste dat hij er inderdaad 2500 euro in heb zitten er verder niets aan gedaan heb. Maar dus verder wil met mijn idee en mijn opgezetten bedrijf.

 

Mijn optie's in mijn ogen gewoon door gaan en er niet uitstappen maar dan moet ik alles delen en werk in mijn ogen voor hem.

 

of hem vragen mij uit te kopen ? en opnieuw te starten , ik heb immers meer kennis op dit gebied.

kan dit?

 

We hebben een staandaard vof contract ondertekend.

 

Hoe dit aan te pakken en wat kan naar hem toe een goed voorstel zijn.

 

 

Ik heb het gevoel dat hij mij en mijn ideeen gebruikt heb en er nu alleen verder mee wil gaan.

 

Heeft iemand een goede tip , alles is welkom

Ik baal hier echt van heb me de afgelopen maanden helemaal kapot gewerkt en een leuk bedfrijf opgezet wat de potentie heeft om goed van te kunnen leven.

 

Dit word mij afgepakt hier baal ik zo van.

 

Lizzy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Aan je verhaal te lezen zit er veel gevoel in.

Je bent boos aan het typen.(fouten gezien snelheid)

;)

 

Ga in onderhandeling over wie doorgaat.

Wie heeft de contacten en knowhow (verkoop) binnen het bedrijf?

Wie beheert de inkoop en heeft deze in de hand?

 

Je vraag is te beknopt om duidelijkheid te scheppen, maar je kan volgens mij twee dingen doen.

 

1. je gaat in op de onderhandelingen over wie moet doorgaan.

2. Je laat je eigen uitkopen en begint zelf opnieuw(concurrent)

 

Gezien jouw verhaal hangt het meeste aan jouw dus sta je sterk betreffende concurrentie!

 

Wat is de motivatie van jouw compagnon, buiten vertrouwen,

en wat zijn de kansen voor hem?

 

In hoeverre ben jezelf de sterkste factor?

 

Nog even toelichten als je wil.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Dankje voor de reactie ,

Boos ben ik inderdaad en zeker zit er veel gevoel in dit bedrijf.

 

Hij wil het bedrijf en mijn plannen en daarmee verder gaan.

We hebben een onderling menings verschil over een prive (totaal niets met de zaak)te maken kwestie.

 

In mijn ogen kan hij prive en zakelijk niet scheiden en heeft te kennen gegeven niet meer door te willen gaan.

 

Maar wel alleen verder te willen met het bedrijf.

 

Ik heb al 3 maal om de papieren bank rekeningen enzo gevraagd maar geen reactie van zijn kant,

 

Nogmaals in mijn ogen heb ik het opgezet en hij er geld in gestopt. dom van mij maar ja,

Hij had zonder mij nooit aan deze leveranciers kunnen komen en de mensen en klanten.

 

Ik wil mij graag uitlaten kopen en zal ook een grote concurent worden.

Dan kan alles op mijn manier.

Maar wat is zn bedrijf waard wat zijn de optie's en hoe het aan te pakken.

 

lizzy

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Lizzy,

 

Volgens het standaard VOF contract is hij verplicht inzage te geven in alles wat jullie delen.

Tevens kun je ook naar de bank, verhaal uitleggen, en inzage krijgen.

 

Vraag eens wat hij in zijn hoofd heeft.

Stel een rekening op met een overzicht van jouw inbreng uren x gem. tarief. Deze rekening houdt je achterwege tot jij zijn prijs weet!

 

Etc Etc...... ;)

 

Nadat jullie eruit zijn schrijf je jezelf direct weer in bij KvK, na uitschrijving VOF uiteraard, en knallen maar, ......volgens jouw verhaal!

 

Buiten KvK en Bank moet je ook een start en afsluiting boekhouding op laten maken voor de belasting.

Als wat jullie samen zijn aangegaan moet je laten ontbinden.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Zo snel mogelijk uitstappen, even slikken en weer doorgaan.

 

Laat het bedrijf aan hem, als alles zo is zoals je beschrijft, dan houdt hij dat toch niet vol, dus niet getreurd.

 

Laat hem wel een verklaring ondertekenen dat jij met ingang van (mijns inziens) maandag al, gevrijwaard bent van alle aansprakelijkheid mbt. de verplichtingen voortvloeiend uit de VOF. Realiseer jezelf dat je nu, zeker gezien de privé zaken, een enorm risico loopt.

 

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Klink leuk ,

 

Maar al mijn tijd, werk inzet klanten enz.

 

Mag ik daar dan niets voor terug zien.

 

Deze partner is financieel redelijk onafhankelijk hij kan mij niet de schuld inwerken , ook hebben wij vast gelegt dat er geen handelingen boven de 1000 euro zonder toesteming van andere vernoot gedaan mogen worden.

 

Ik wil er toch eigenlijk wel geld voor zien of het hem moeielijk maken .

Ik laat me niet zo aan de kant zetten daar zit er voor mij te veel tijd in ,

Een kant en klare zaak weg geven nee denk het niet,

Link naar reactie
  • 0

Klink leuk ,

 

Maar al mijn tijd, werk inzet klanten enz.

 

Mag ik daar dan niets voor terug zien.

 

Als je een nette brief schrijft aan je klanten (nooit met modder gooien over de rug van je klanten), waarin je stelt dat je om verschil van inzicht zelf verder gaat en de keuze om te blijven of mee te gaan aan de klant laat, dan gaan er al de nodige klanten mee, meer er volgen wellicht later. Alle klanten zal je waarschijnlijk niet behouden, maar daar is niets tegen te doen.

 

Deze partner is financieel redelijk onafhankelijk hij kan mij niet de schuld inwerken , ook hebben wij vast gelegt dat er geen handelingen boven de 1000 euro zonder toesteming van andere vernoot gedaan mogen worden.

 

Compliment, netjes gedaan.

 

Ik wil er toch eigenlijk wel geld voor zien of het hem moeielijk maken .

Ik laat me niet zo aan de kant zetten daar zit er voor mij te veel tijd in ,

Een kant en klare zaak weg geven nee denk het niet,

 

Proberen kan je, maar maak er geen halszaak van. Belangrijker is je klanten tevreden houden. De investering betaald zich terug doordat je heel snel voor je nieuwe bedrijf al klanten zal hebben.

Staar je niet blind op je (terechte) wrok, maar ga verder en over een jaar trek je een figuurlijke lange neus naar je dan ex-partner.

 

Succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Rob, topper.

 

Niks aan toe te voegen ;)

 

Lizzy,

 

Handel het af en maak er geen grote discussie van. Wel moet je betreft betalingen schermen met je gemaakte uren, maar houd het kort.

 

Ga verder in je eentje en teken niks tussenbeide, allen ontbindingen contracten. (onthoud dit goed)

 

Succes

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Lizzy,

 

Ik heb enkele jaren geleden iets dergelijks zelf ook meegemaakt en kan je maar 1 advies geven. Zet je z.s.m. over je boosheid/wrok heen, regel een goede beeindiging van de vof zodat je nergens meer aansprakelijk voor bent en regel daarin voor zover nodig tevens dat je zelfstandig verder kunt met een dergelijke firma.

 

Laat je partner rustig verder gaan met de bestaande activiteiten en zet zelf een nieuw bedrijf op waarin je gewoon opnieuw start. Als jullie idee/product inderdaad grotendeels van jouw afhangt kun je in no-time weer op de rit staan.

 

Laat niet na de huidige klanten te informeren over jullie scheiding, maar doe dit op een nette manier.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Klink leuk ,

 

Maar al mijn tijd, werk inzet klanten enz.

 

Mag ik daar dan niets voor terug zien.

 

Beschouw dat maar als leergeld. En het is een nuttige les, ook voor de toekomst!

 

Deze partner is financieel redelijk onafhankelijk hij kan mij niet de schuld inwerken , ook hebben wij vast gelegt dat er geen handelingen boven de 1000 euro zonder toesteming van andere vernoot gedaan mogen worden.

Des te meer reden eens die bankafschriften te gaan bekijken.. Dat is overigens toch wel schriftelijke toestemming? Anders moeilijk hard te maken...

 

Ik wil er toch eigenlijk wel geld voor zien of het hem moeielijk maken .

Ik laat me niet zo aan de kant zetten daar zit er voor mij te veel tijd in ,

Een kant en klare zaak weg geven nee denk het niet,

 

Hoewel begrijpelijk, is dit niet verstandig. Focus op je toekomst en bouw fijn aan een nieuw bedrijf. Laat hem verder in zijn sop gaarkoken.

 

Tactisch kan het handig zijn zelf ook 'playing hard to get' te doen. Hij zal toch ook niet zitten te wachten op gedoe? Gezien je (begrijpelijke) emoties hierin zou ik toch een onafhankelijk vertrouwenspersoon inschakelen om met je compagnon te praten en de zaak af te wikkelen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.