Ga naar inhoud

Facturen en vooruitbetaling

Geplaatst:

amanah

Ik heb een webwinkel (boeken en CD's) en ik wil het volgende weten:

1. Mijn klanten kunnen alleen gebruik maken van vooruitbetaling. Wanneer een bestelde artikel betaald wordt via bank stuur ik de artikel samen met de factuur. Onder welke dagboek moet ik deze boeken?

2. Welke grootboekrekening kan ik hiervoor gebruiken?

Featured Replies

Geplaatst:

petertb

winst en verlies >> 8XXXX opbrengst verkopen,

Geplaatst:

amanah

• Auteur

moet ik de facturen registeren in de verkoopboek of kasboek?

Geplaatst:

You-Book

Klopt helemaal wat Peter zegt, ontvangen omzet of eigenlijk nog te factureren omzet, mag je meteen boeken op de omzetrekening (in de meeste gevallen een 8x rekening).

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Geplaatst:

petertb

boeken als ontvangst per bank toch, dus geen kasboek, dit zijn twee balans rekeningen, opbrengst verkopen is een Winst en Verlies rekening

Geplaatst:

You-Book

Ja klopt de:

de journaalpost zou dan worden

1... bank

@ 8... omzet

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Geplaatst:

petertb

misschien nog een beetje btw ;-) maar met een beetje boekhoud programma moet dat lukken,

Geplaatst:

You-Book

:-[ ehm ja, ik ging weer eens te snel ;D

Geplaatst:

amanah

• Auteur

:) ok het is nu duidelijk. Bedankt voor jullie tijd en inzet in deze forum.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.