• 0

voer voor de vervoersspecialist

Ik denk er over om een transport annex taxionderneming op te richten, voor zover ik weet is de vervoersonderneming vergunningplichtig. ( punt )

Ik denk hier bij aan een BV of een Limited. ( punt )

Verder wil ik met een aantal mensen gaan samenwerken, die toch en grote mate van zelfstandigheid hebben, eventueel financiele inbreng doen, maar die dus niet aangemerkt worden als vervoerder..

Zelf zit ik te denken aan een aantal V.O.F.'s welke onderdeel uit maken van de BV c.q. Ltd. of nevenvestigingen.

 

Wie kan mij hier enige duidelijkheid in scheppen

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
transport annex taxionderneming

 

Afhankelijk van "WAT" je gaat vervoeren ben je inderdaad verplicht in het bezit te zijn van vergunningen. Ga je personen vervoeren en dus als taxi-personen vervoer aan de slag, of ga je pakketjes van A naar B vervoeren of ben je misschien van plan om gevaarlijke stoffen te vervoeren?

 

Ik denk hier bij aan een BV of een Limited.

 

Schep voor jezelf eerst even duidelijkheid over wat je daadwerkelijk wilt gaan vervoeren. Daaruit kun je ook een aantal conclusies trekken qua aansprakelijkheid, de nodige vergunningen en de te maken investeringen. Aan de hand daarvan kan iemand je wel op weg helpen naar de juiste rechtsvorm.

 

Zelf zit ik te denken aan een aantal V.O.F.'s welke onderdeel uit maken van de BV c.q. Ltd. of nevenvestigingen.

 

Get REAL, wie was je van plan om over te nemen, Wim Vos?

Link naar reactie
  • 0

Personenvervoer ( taxi ), aansprakelijkheidsstelling vlg de wet personenvervoer 2000.

In samenwerking met 5 andere personen ( 5+1 )

5 brengen de voertuigen in en of kontanten 20.000 euro ieder., kan ook gefinancieerd zijn.

waarbij een grote mate van zelfstandigheid gewaarborgd moet zijn, binnen het geheel.

1 brengt de vakbekwaamheid in en aan de hand daar van de vervoersvergunning.

De vervoersvergunning is gekoppeld aan de vervoersonderneming, kan zijn een EZ, V.O.F. , BV., Ltd.

De vakbekwaamheid moet ingebracht worden door een natuurlijk persoon, welke tevens de leiding heeft in de vervoersonderneming.

Link naar reactie
  • 0

Kun je de "grote mate van zelfstandigheid" eens definiëren? Dat maakt een hoop duidelijker over de best te kiezen constructie.

 

Laat je overigens niet allerlei dure, omslachtige constructies 'aansmeren', en verdiep je gewoon zelf in de verschillen tussen een VOF, BV of wellicht andere vormen. Daar is de site van de KvK prima voor, in combinatie met wat er hier op dit forum al over geschreven is. Doorgaans is bijvoorbeeld een BV ruim voldoende om een bedrijf volledig in te plaatsen, al die constructies maken het omslachtiger, kostbaarder en hebben vaak geen tot zeer weinig nut.

Link naar reactie
  • 0

grote mate van zelfstandigheid: per regio een "onderneming / vestiging" welke wel aangestuurd blijft van uit de vervoersonderneming.

Hierbij denk ik dus aan een BV welke de vervoersonderneming is met daar bij een 5 tal v.o.f 's voor elke vennoot één, het nadeel is vlg mij dat de vennoten ook hoofdelijk aansprakelijk zijn, de vraag is of de v.o.f 's onder de vervoersvergunning vallen.?..en hoe dit aan te tonen, of moet hierbij gewerkt worden met werkmaatschappijen.?, of helemaal niet mogelijk.?

Link naar reactie
  • 0

Mulcoa,

 

Ik weet niet in welk vervoersgebied je opereert, maar pas op dat je niet in de valkuilen stapt waar je collega's in amsterdam momenteel in stappen.

 

Als je een VOF of andere rechtsvorm begint, met een grote vorm van zelfstandigheid, zal iedere vennoot vakbekwaam moeten zijn, Dus AOV en BOV.

 

Anders gaat IVW dwars liggen. De vakbekwame vennoot of vennoten dienen onvoorwaardelijke zeggenschap te hebben anders gaat het feestje niet door.

 

Succes.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Ja , ik weet het, en het is denk ik ook niet de ideale oplossing in de praktijk, je bent toch vaak de machtverhouding kwijt bij een grote mate van zelfstandigheid.

Ik heb er es over nagedacht en denk dat ik maar de Holding Ltd doe met een werkmaatschappij Ltd en zelf directeur worden bij de Ltd's, en dan een CV-BA oprichten, deze is ook meer geaccepteerd in Nederland, en daar een volledige volmacht voor mijzelf.

Hoe je het dan ook went of keert volgens mij kom je dan altijd bij uit, dus is hoeft er geen twijfel te zijn over de leidinggevende, trouwens het kan bij alle vervoers groepen ( personenvervoer , goederenvervoer ) alleen 020 loopt aaardig in de kijkert, en maar goed ook.

Heb ik alleen nog een vraagje over het "Gebruikelijke Loon " van de fiscus gaat dit ook op bij een CV waar de vennoten de holding en de werkmaatschappij zijn, zoals boven beschreven.

Link naar reactie
  • 0

De CV is een werkmaatschappij en daardoor val je niet onder de regeling voor DGA.

 

Wij hebben enkele klanten met een dergelijke contructie, het enige waar je rekening mee dient te houden is het minumum loon van het CAO taxivervoer.

 

let op deze CAO wordt zeer streng gecontroleerd door Sociaal Fonds Taxi (voormalig CNC).

 

Dus als je begint met "personeel" let goed op het minumumloon, de vakantiedagen (zijn leeftijdafhankelijk) dus als je ze niet meteen uitbetaald, hou een hele goede urenadministratie bij (vragen ze namelijk om). Daarnaast dienen de gewerkte uren in het werkboekje overeen te komen met de uren op de rittenkaarten en de loonstroken.

 

Oh ja, vergeet vooral de nachturen niet.

 

SFT controleert niet alleen 020 ze zitten door het hele land en ze zijn super streng, let daar vooral op bij je personeels c.q. salarisadministratie.

 

[off topic] niet iedereen in het 020 gebied is slecht, al zou je het wel denken, ik best wel wat goede nette hardwerkende chauffeurs die net zoveel te leiden hebben van het imago [/off topic]

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

wat die chauffeurs betreft heb je zeker gelijk, ben ik helemal mee eens, trouwens ik heb op je site gekeken, best interesant zal ik zeker even op bij de bladwijzers zetten.,

Trouwens wat zijn de extra boekhoudkundige kosten die uit deze contructie voortvloeien, enig idee, niet de jaarlijkse bijdrage in Engeland.

Of blijven de kosten beperkt tot de opmaak en het sturen van een verkorte balans.

Kan ik mijn ik mijn éénmanzaak ook als gevolmachtigde laten fungeren, voor de CV, moet je uberhaupt op de loonlijst staan bij de CV., niet zozeer voor de IVW, die vragen er wel om, maar kan vlg mij ook op een management overeenkomst.

Graag je reactie , alvast bedankt zover.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.