Vaak willen wat oudere mensen met wat meer geld de wat duurdere schoenen kopen, e.g. mooie boss schoenen die onder zijn of haar mooie armani pak passen. Vooral de laatste tijd kan je daar mooi op inspelen. Het wordt steeds meer een prestige strijd volgens mij, denk aan de afgestudeerde bedrijfseconoom of accountant die dat loon verdiend waar die al 4 t/m 7 jaar van droomde.
Ik weet niet over hoeveel geld je beschikt om gedegen marktonderzoek te plegen maar je moet het wel in de gaten houden dat je geen dingen gaat verkopen waar geen vraag naar is, misschien valt er wat te regelen met een kennis of een goede vriend met goede connecties of een beginnende business angel, dat je met hem/haar de potenties van en de vraag naar je product uitwerkt zodat je zoiezo de vraag goed in kaart hebt, ik neem aan dat je vast wel iemand kent die al zijn eigen bedrijf heeft ga daar ook eens mee praten wat voor valkuilen hij/zij is tegengekomen en breid zo je netwerk uit zodat je mensen hebt waar je op kan terugvallen als het nodig is, dat betekent dus dat je ook voor hen dingen (uit vriendschap) voor hen 'moet' doen.
Ook wat Ingman zij ben ik het grotendeels mee eens dat je een online shop moet neerzetten maar dan naast het gewone bedrijf omdat dan ook de twijfelende klant overgehaald wordt om te kopen.
Bijvoorbeeld op de tag 'exclusieve schoenen kopen' in google, dan zet je je adres duidelijk op de website zodat klanten je vinden,en dan zet je er een foto bij van de winkel zodat als ze erlangs lopen de winkel herkennen. Ik zou ook in een drukke winkelstraat gaan zitten, maar dat is alleen speculatie. Want er loopt meer volk binnen en dus kun je meer schoenen verkopen maar er zijn ook meer mensen die de schoenen aanraken met vieze vingers, mensen die schoenen stelen en je hebt meer werknemers nodig als het te druk wordt. Dus vraag is of je deze extra klanten er weer uit haalt. Wel helpt het natuurlijk aan de naamsbekendheid.
Haal eruit wat je nodig acht en veel succes ;) hopende je hiermee geholpen te hebben.